A day in the life of... Max

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Under kvällen satte jag mig till slut ner och utvärderade våra rundor föregående vecka och tar trots dåligt spel med mig mycket positivt. Främst så har min mentala sida tagit enormt stora kliv i år och jag kände mig praktiskt taget immun mot negativa tankar, vilket var en enorm bedrift med tanke på spelet. Jag tar också med mig ett wedgespel som jag aldrig presterat på samma nivå med. Allt som var inom 100 meter slogs bra och bestämt med bollflykten jag ville. En enorm självförtroende-boost i ett bra närspel det är ett som är säkert. Jag är med andra ord väldigt nöjd med de framsteg jag själv gjort på dessa två delar och det lovar en mycket bra grund för säsongen.

När det gäller övriga delar av spelet så var det en intressant kompott som det bjöds på och framförallt är jag nöjd med att längderna har ökat under vintern trots en nedkortning av svingen. Mer effektiv användan av backen och viktförflyttning har verkligen gjort den skillnad jag hoppats på. Tyvärr gav det lite problem i timingen och längdkontrollen vid vissa hål och kombinerat med kort och gott urusel puttning blev scoren lidande.

Så även om scoren lämnade en hel del att önska så har jag ett bevis på att jag tagit stora steg i de delar av spelet som tidigare varit svagheter i mitt spel. Vilket känns riktigt, riktigt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Golf och livet är roligt, efter resan söderut och riktigt bra väder hemma så har jag ändå inte hunnit med någon träning mer än några få slag för än i går. Närmare två veckor utan golf alltså. Passet var ganska simpelt fördelat på två delar, först wedgeträning och avslutar med rutinträning på rangen.

Wedgeträning -
Tyvärr är mina träningsmöjligheter begränsade på hemmaklubben till att träna distanswedgar på högst upp till 40 meter om jag vill göra det på gräs. Därför körde jag en favorit i repris med tre olika avstånd på cirkus 20,30 och 40 meter för att bygga upp längdkontrollen. Detta blandades med lite kortare avstånd för att bryta lite mönster. Enkelt men effektivt och den positiva känslan från både klubbor och teknik behöll sig fortsatt och wedgarna blir giftigare och giftigare.

Rutinträning -
Jag avslutade passet med 50 bollar på rangen för att träna rutinen men även i hopp om att skaffa mig lite bättre uppfattning om klubborna som jag fortsatt inte är överens med. Känslan fortsätter att lämna något att önska i CB-klubborna som går som skott och är riktigt sköna men känslan av tunga och svårsvingade infinner sig ofrivilligt. Med det sagt så slog jag bollen riktigt bra och kunde låta fokus ligga vid att genomföra varje slag fullt ut, vilket alltid är skönt.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har du spelat så här mkt de senaste åren?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Har du spelat så här mkt de senaste åren?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Nej det har jag verkligen inte gjort, det är dock väldigt kul att ha hittat tillbaka till glädjen i det.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Passade på att visa mina förändringar i vinter istället för att skriva om dem, tänk vad tid jag sparar!

MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Efter att ha kommit in i tränandet fick ett par dagar med kallväder sätta stopp, men nu när värmen är här igen blev det såklart lite träning efter jobbet. Saker och ting börjar så smått falla på plats och körde igenom 50 bollar med slumpträning med yttersta framgång (för att vara lite kaxig) en hel del var till och med oförskämt bra. Såväl järnslag som långa klubbor börjar falla på plats och det korta spelet blir bara vassare och vassare.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ytterligare en längre period utan träning för egen del. Åtminstone strukturerad sådan. Inte för att skylla på några bortförklaringar men skicket på banorna i området just nu är så dåliga att det inte direkt inbjuder ens till träning. Jag hoppas att resan söderut ska få upp suget ännu mer och förhoppningsvis kommer det leda till lite mer träning framåt.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Äntligen har lite värme fått upp växten på greenerna i vart fall och jag har hunnit med ett par pass ute på banan med wedgarna (träningsmöjligheterna är obefintliga för denna del på träningsområdet vi har). Fortsatt leverans från wedgespelet och jag kan inte minnas att jag slagit wedgarna såhär bra någon gång tidigare. Jag tror jag bara håller mig till att spela klubbens korthålsbana i år så den delen får dominera ;)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Summa av golfsäsongen 2016? Jättemånga nyheter, lärt känna massor av personer och fått ta stora steg med mitt arbete. En supersommar med andra ord. Med ett offer - mitt golfspel. Totalt blev det 12 rundor under säsongen 2016, varav 6 var under maj månad under ett par resor och 3 av dem var tillsammans med spelarna som deltog på träningshelgen här i Klövsjö.

Så vi laddar om och försöker göra det lite mer intressant. Vintern 2016/2017 kör vi video istället för text - förhoppningsvis blir det också mer intressant för dig som tittare.

Avsnitt #1 hittar du här
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Roligt inslag att kika på faktiskt även om vissa moment kanske blev lite utdragna men riktigt bra första avsnitt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar