A day in the life of... Max

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ingen golfträning själv på flera dagar. Ett par slag på Östersund Golfcenter häromdan men inte mer än det. Imorgon blir det däremot en hel förmiddag av svingar då jag ska prova mig igenom såväl TaylorMades som Callaways sortiment för 2017. Vem vet, efter imorgon kanske jag till och med har bytt ut de flesta klubbor i bagen....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Efter att ha spenderat flera timmar med att testa nya sortiment för säsongen 2017 är jag på en ännu klarare väg att somliga klubbor kommer att bytas ut under uppstarten på säsongen. Risken är överhängande att det kommer bli en stor blandning i bagen 2017.
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:Efter att ha spenderat flera timmar med att testa nya sortiment för säsongen 2017 är jag på en ännu klarare väg att somliga klubbor kommer att bytas ut under uppstarten på säsongen. Risken är överhängande att det kommer bli en stor blandning i bagen 2017.
Så länge wilsonjärnen finns med är jag nöjd! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Tittar på instruktionsvideos och plötsligt händer det! Om du inte andas dör du! Trodde aldrig att en golfvideo skulle rädda mitt liv!! :D
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:



Valet av järn är gjort... eller ja, kanske.... typ gjort.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I typisk ordning ju närmare golfsäsongen jag kommer, ju mindre tränar jag. Förra veckan blev det ett kortare pass följt av 15 bollar slagna när jag hälsade på föräldrarna i Jönköping under helgen. I dag håller jag i Golfäventyret på Vemdalens Skola så jag får räkna det som golfträning för veckan!

Allt fokus mentalt går mot säsongspremiären som är på fredag. Där Johan redan börjat psyka mig....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:I typisk ordning ju närmare golfsäsongen jag kommer, ju mindre tränar jag. Förra veckan blev det ett kortare pass följt av 15 bollar slagna när jag hälsade på föräldrarna i Jönköping under helgen. I dag håller jag i Golfäventyret på Vemdalens Skola så jag får räkna det som golfträning för veckan!

Allt fokus mentalt går mot säsongspremiären som är på fredag. Där Johan redan börjat psyka mig....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bara jinxa Johan så löser det där sig skall du se Max
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

stevvee skrev:
MaxP skrev:I typisk ordning ju närmare golfsäsongen jag kommer, ju mindre tränar jag. Förra veckan blev det ett kortare pass följt av 15 bollar slagna när jag hälsade på föräldrarna i Jönköping under helgen. I dag håller jag i Golfäventyret på Vemdalens Skola så jag får räkna det som golfträning för veckan!

Allt fokus mentalt går mot säsongspremiären som är på fredag. Där Johan redan börjat psyka mig....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bara jinxa Johan så löser det där sig skall du se Max
bara köra 18 hål med kommentarer om hans sving. Har du tänkt på att du gör så här? Sätt grillor i huvudet på honom! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mikael316 skrev:
stevvee skrev:
MaxP skrev:I typisk ordning ju närmare golfsäsongen jag kommer, ju mindre tränar jag. Förra veckan blev det ett kortare pass följt av 15 bollar slagna när jag hälsade på föräldrarna i Jönköping under helgen. I dag håller jag i Golfäventyret på Vemdalens Skola så jag får räkna det som golfträning för veckan!

Allt fokus mentalt går mot säsongspremiären som är på fredag. Där Johan redan börjat psyka mig....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bara jinxa Johan så löser det där sig skall du se Max
bara köra 18 hål med kommentarer om hans sving. Har du tänkt på att du gör så här? Sätt grillor i huvudet på honom! :)
Ja ge han "tips" :D
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar