Mikaels Golflogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Gud vad bra gjort !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:Äntligen släppte det scoremässigt. Första tävlingsvarvet under hcp för min del. 74 slag blev det (69).

Gör egentligen inte mycket bra under rundan men får bollen i hål.

5/13 FIR
5/18 GIR

8 bogeys
4 birdies
6 par

Missar 5 puttar strax under 2 m men drar i två från lite avstånd. Så jämnar ut sig lite

Kort i linje för eagle på 8an och koppsnurr för eagle på 17...

Kanske är mest nöjd med 18:e. Där jag är svinnervös då jag vet att jag har chans att gå under hcp med par för första gången på tävling. Tänkte mycket på andning och var svinbestämd hur jag skulle slå. Slog två bra slag, missade green med någon dm och räddade med tap in par... så jävla nöjd!
Härligt! Bra spelat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Drog till med säsongsbästa. Spelade bra från tee till green men levererade inte vad kag kunde ha gjort scoremässigt. 3putt från 2.5 meter på 8an och i övrigt 6 missade birdieputtar från under 5 meter.

Men levererar min första bogeyfria 9 någonsin vilket känns härligt. Försökte spela mitt på green med betoning på att vara på rätt tredjedel. Gick sådär men träffade iaf 12 greener varav 7 på baknian.Bild

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Var iväg på tävling idag. Spelade bra med 7 par och 2 bogeys första 9 med katstrofputtning. Sista nio med 5 bogeys och 4 par.

Inte en kalasrunda men låter mig tas på sängen av ett plötsligt skyfall.. hanterar det inte ok.

Bogeys 1-3 missade puttar (hål 6,9,10)
Bogeys 4-6 missade inspel (hål 12,13,14)
Bogey 7 missat utslag (hål 15)

Treputtar hål 9 och 10 sen kan man ju lätt se när regnet kommer.... avslutar med tre bra birdiechanser som jag dagen till ära sumpar och lämnar i närmsta förrådslokal...

Annars känns det som att jag börjar få lite bukt med tävlingsnerverna vilket är det jag haft mest problem med. Det är riktigt kul! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Spelade Dm i helgen. Efter en tid av att inte alls kunnat spela så mycket som jag velat.

Sköt 76 och 79 vilket inte är så bra scorer men med tanke på att jag treputtade titt som tätt och knappt räddade ett enda par med wedgspelet måste jag ändå säga att jag är nöjd!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Drog till med nytt personbästa udag. Hade verkligen chansen på att sätta en rond på par då jag spelar 17 hur bra som helst. Monsterdrive mitt i, wedge rakt på pinnen. Dock utan spin så rinner iväg lite... sen en treputt från 3 meter... trodde aldrig jag skulle vara besviken med +1 men det hålet gav lite smolk i bägaren...

Annars spelar jag stabilt med en hel del brända förstaputtar där jag har en bra chans! :) nu tillbaka till jobbet och nu rör jag nog inte klubborna på typ 8 dagar.. vilket är rekord för mig i år tror jag.Bild

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bra lirat!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mikael316 skrev:Drog till med nytt personbästa udag. Hade verkligen chansen på att sätta en rond på par då jag spelar 17 hur bra som helst. Monsterdrive mitt i, wedge rakt på pinnen. Dock utan spin så rinner iväg lite... sen en treputt från 3 meter... trodde aldrig jag skulle vara besviken med +1 men det hålet gav lite smolk i bägaren...

Annars spelar jag stabilt med en hel del brända förstaputtar där jag har en bra chans! :) nu tillbaka till jobbet och nu rör jag nog inte klubborna på typ 8 dagar.. vilket är rekord för mig i år tror jag.Bild

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Vilket härligt scorekort ! Snyggt lirat :D
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Så. Idag började jag spela golf igen efter ett uppehåll med sporadiskt spel på fem veckor. Första gången på 10 dagar jag rör en golfklubba, en evighet för mig.

Spelade 18 hål på hemmaklubben nu på kvällen. Märkligaste rundan någonsin, stendött närspel varvat med monsterdrivar och när jag klev av 18 hade jag spelat på hcp.... vet inte hur men så blev det.

Nu börjar ett rätt intensivt tävlande för mig med start fredag.

Fredag en poängbogeytävling som lite mjukstart

Lördag-söndag lindesberg open

Måndag-onsdag skytteholm open

Intensivt med lite kompislir på frösåker imorrn! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:Så. Idag började jag spela golf igen efter ett uppehåll med sporadiskt spel på fem veckor. Första gången på 10 dagar jag rör en golfklubba, en evighet för mig.

Spelade 18 hål på hemmaklubben nu på kvällen. Märkligaste rundan någonsin, stendött närspel varvat med monsterdrivar och när jag klev av 18 hade jag spelat på hcp.... vet inte hur men så blev det.

Nu börjar ett rätt intensivt tävlande för mig med start fredag.

Fredag en poängbogeytävling som lite mjukstart

Lördag-söndag lindesberg open

Måndag-onsdag skytteholm open

Intensivt med lite kompislir på frösåker imorrn! :)
Det är inte annat än att jag blir tävlingssugen när jag ser den uppladdningen och tävlingarna... Lycka till!
Skriv svar