Mikaels Golflogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Har dragit på mig en förkyln7ng vilket gjort att jag inte riktigt kan bedriva fys på den nivå jag vill. Men jag kan alltid träna teknik och svingpositioner.

Något jag numera börjar få fäste på förutom tidiga nämnda saker är att hålla vinkeln mellan ben och rygg genomom svingen. Dock känns det som en biprodukt av att höften roterar men det är en kpnsla jag kommit på får mig att rotera höften rätt.

En annan grej är att hitta var jag faktiskt siktar ich hur jag kan svinga ditåt. Numera får jag lätt en känsla av att jag ska slå den bort från mig, tittar jag på målet och svingar mot målet skapar det en känsla av att jag drar åt mig hela paketet, fast jag inte gör det. Detta kan vara en vanesak men måste öva på det iaf!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Har nu legat sjuk och jävlig i ett tag, nästan en vecka men könns som ett år. Men ska mjujstarta och jöra lite golfsimulator med en kompis imorgon sen blir det förhoppningsvis fys till helgen.

Fortsätter vädret såhär kanske vi kan få en öppen range i eskilstuna. Men annars har soffliggandrt fått mig ännu mer taggad och driven att ta tag i det här!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Mikael316 skrev:Har nu legat sjuk och jävlig i ett tag, nästan en vecka men könns som ett år. Men ska mjujstarta och jöra lite golfsimulator med en kompis imorgon sen blir det förhoppningsvis fys till helgen.

Fortsätter vädret såhär kanske vi kan få en öppen range i eskilstuna. Men annars har soffliggandrt fått mig ännu mer taggad och driven att ta tag i det här!
Håller tummarna för att vädret håller i sig hos er då!

Vi har faktiskt ett par öppna banor i Stockholm, med sommargreener och ordinarie tees. Så om vädret kan hålla sig på plussidan (det ser ut som det nu när jag kollar prognoser) så blir det fan första rundan på lördag... Orkar inte vänta längre. =)
Foooore!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

linusrokko skrev:
Mikael316 skrev:Har nu legat sjuk och jävlig i ett tag, nästan en vecka men könns som ett år. Men ska mjujstarta och jöra lite golfsimulator med en kompis imorgon sen blir det förhoppningsvis fys till helgen.

Fortsätter vädret såhär kanske vi kan få en öppen range i eskilstuna. Men annars har soffliggandrt fått mig ännu mer taggad och driven att ta tag i det här!
Håller tummarna för att vädret håller i sig hos er då!

Vi har faktiskt ett par öppna banor i Stockholm, med sommargreener och ordinarie tees. Så om vädret kan hålla sig på plussidan (det ser ut som det nu när jag kollar prognoser) så blir det fan första rundan på lördag... Orkar inte vänta längre. =)
Haha låter härligt. Kom på att det finns ett fält vid en av de lokala klubbarna som har öppet året runt oavsett väder. ska åka dit nästa gång jag har möjligt och det är +grader
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Var idag iväg och körde utomhus för första gången sen npvember. Så jäkla skön känsla. Det är en grannklubb med en korthålsbana med plastgreener och tees som har öppet året runt oavsett väder, med hål mellan 128 och 80. Kan dock om man är ensam spela med 200 och 160 också. Det bästa med dagen var kanske det sänkta utslaget på det 114 m långa hålet! ;)

Något jag träningsmässigt tänkt på är att uppställning och sikte lider kraftigt av slå in i en duk 3 m ifrån en, detta är något jag får lägga massvis med fokus på när jag börjar komma utomhus mer regelbundet. Också det att jag måste få till slagen och få mer koll på längderna. Jag fokuserade mycket idag på att hitta maxlängder, typ när jag körde 90 m så tänkte jag att 56:an borde räcka. Den gjorde det men det kanske inte alltid är det bästa slaget. Det är dock något jag lämnar för mer resultatorienterad träning närmare säsongen. Jag tänker att det är spetsen, det jag jobbar på nu är att försöka hitta grunden och bygga den stabil.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

En god rekommendation är att inte bry dig om slaglängder när det är kallt. Det påverkar en stor del med värmen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:En god rekommendation är att inte bry dig om slaglängder när det är kallt. Det påverkar en stor del med värmen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo jag tog hänsyn till det, vet inte hur mycket det gör men det känns bra att jag ligger längre i slaglängder nu än jag gjorde i somras. De dåliga idag kom dom de bra då, det ger mig någon form av kändla att vinterträning, fys och teknik gjort något iaf! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Får krupp på hur jag låter bladet jobba i träffen. Träffer alltid stängt och missar nästintill jämnt 5-15 m höger. På bana kan man ju spela med miss men jag vill gärna räta ut detta då jag känner att bladet är okontrollerat.

En annan sak jag gärna skulle vilja ha hjälp med är hur jag jobbar med bollträff, nu slår högre upp på klubbhuvudet ju kortare klubba jag har. Det är något jag vill jobba bort. Någon med bra tips?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:Får krupp på hur jag låter bladet jobba i träffen. Träffer alltid stängt och missar nästintill jämnt 5-15 m höger. På bana kan man ju spela med miss men jag vill gärna räta ut detta då jag känner att bladet är okontrollerat.

En annan sak jag gärna skulle vilja ha hjälp med är hur jag jobbar med bollträff, nu slår högre upp på klubbhuvudet ju kortare klubba jag har. Det är något jag vill jobba bort. Någon med bra tips?
Missarna till höger, går de rakt eller skruvar höger?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:
Mikael316 skrev:Får krupp på hur jag låter bladet jobba i träffen. Träffer alltid stängt och missar nästintill jämnt 5-15 m höger. På bana kan man ju spela med miss men jag vill gärna räta ut detta då jag känner att bladet är okontrollerat.

En annan sak jag gärna skulle vilja ha hjälp med är hur jag jobbar med bollträff, nu slår högre upp på klubbhuvudet ju kortare klubba jag har. Det är något jag vill jobba bort. Någon med bra tips?
Missarna till höger, går de rakt eller skruvar höger?


Sent from my iPhone using Tapatalk
svingspåret är in-ut och klubbhuvudet är stängt till targetline. så får jag det någorlunda öppet så har jag bra förutsättningar för en fin pushdraw. nu startar det mot target/lite höger sen fortsätter det...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar