Hej hej mitt namn är mikael och jag tycker om att spela golf och det jättekul.
Det kan ju varit inledningen om jag helt ska följa rubrikens tema, dock kom jag inte på något bättre så det fick bli som det blev.
Jag är alltså 25 år och började spela när jag var 22. Har alltid idrottat men sett på golf som "larv" tills min bror introducerade mig vilket gjorde att jag fastnade.
Under dessa tre år har jag i princip bott på golfbanan och sänkt mitt hcp till 5.3. Jag har endast lagt tid på putt och chip vilket gjort att jag halkade lite efter i det långa spelet på något sätt. Körde mycket långa slag i våras och somras upptäckte jag tjusningen med att träna från 100 m och in.
Golfmässigt lägger jag inte mycket fokus på hcp kontra slag jag har enligt slopen. Spelar nog enbart mot mig själv och banan och försöker där göra det så bra som möjligt. 36 p och +8 ger inte alls lika mycket som 32 p och +4. Nu har jag inte så lite slag än men ni förstår poängen.
Mina mål med säsongen är blandade. Jag tänkte sno upplägget från Max med att dela upp i tre fragment men döpa del till andra saker
Spelet:
Här tar jag in tankar och reflektioner kring svingträning, positioner och annan generell träning som har med det att göra. Mina tankar kring dessa och hur jag tränar för att lägga upp strategier och liknande. Även fysträning och tankar kring det mentala.
Avslutningen:
Hur avslutar jag hålet? Här lägger jag fokus på puttning och 30 meter frånn pinnen. Hur tränar jag på detta.
Resultat:
Denna del kommer endast att behandla reslutatet. Vad står det längst ner i scorekortet, hur ser resultatet från tävlingen ut. Kommer vara övergripande funderingar kring detta.