Mikaels Golflogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Blev lite avis när jag hörde om tävlingen. Hade helt missat den.
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

JohanAdministratör skrev:Blev lite avis när jag hörde om tävlingen. Hade helt missat den.
Brukar ju bli några återbud. Ring och kolla om de tar emot reservansökningar!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Mikael316 skrev:
Obstacle1 skrev:Om du spelar in fredag eftermiddag gör jag gärna dig sällskap. Bara att höra av dig i så fall.
13:25 på fredag går vi ut på inspel inför torshälla open. Går med en medlem så hoppas få alla insidertips om vilka träd som studsar bra! :)
Jag måste nog satsa på att komma ut lite senare på fredag. Du får göra en analys efter inspelet och nämna vart dessa träd står som studsar bra :D
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Obstacle1 skrev:
Mikael316 skrev:
Obstacle1 skrev:Om du spelar in fredag eftermiddag gör jag gärna dig sällskap. Bara att höra av dig i så fall.
13:25 på fredag går vi ut på inspel inför torshälla open. Går med en medlem så hoppas få alla insidertips om vilka träd som studsar bra! :)
Jag måste nog satsa på att komma ut lite senare på fredag. Du får göra en analys efter inspelet och nämna vart dessa träd står som studsar bra :D
Frågar du min bror gällande mitt spel är det alla träd
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Blev sen starttid för mig så blir sovmorgon på lördag i alla fall, antagligen inte söndag :D

Kör inspel klockan 16 på fredag. Får se om vi springer på varandra i helgen.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Obstacle1 skrev:Blev sen starttid för mig så blir sovmorgon på lördag i alla fall, antagligen inte söndag :D

Kör inspel klockan 16 på fredag. Får se om vi springer på varandra i helgen.
Vad heter du så man vet! :) Kan ju vara så att vi möts. Tänk på att inspelsvarvet startar på 10an då de kör varannan vecka start på 1 och 10
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Mikael316 skrev:
Obstacle1 skrev:Blev sen starttid för mig så blir sovmorgon på lördag i alla fall, antagligen inte söndag :D

Kör inspel klockan 16 på fredag. Får se om vi springer på varandra i helgen.
Vad heter du så man vet! :) Kan ju vara så att vi möts. Tänk på att inspelsvarvet startar på 10an då de kör varannan vecka start på 1 och 10
Fredrik Eriksson, Ingarö GK. Den infon är ju bra att ha, jobbigt att hamna på fel tee :)
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Inspelet till årets första "riktiga" tävling är nu avklarad. Något jag spontant slåss av är hur mycket roligare det blir på öppna banor när de blir lite längre.

Jag har en spelstrategi klar för 18 hål, dock velar jag på ett hål dpck känner jag att då det är så sent som det 14 hålet får jag helt enkelt låta rundans magkänsla säga vad jag ska slå! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Raesmus
Inlägg: 52
Blev medlem: 26 maj 2017, 21:52

Mikael316 skrev:Inspelet till årets första "riktiga" tävling är nu avklarad. Något jag spontant slåss av är hur mycket roligare det blir på öppna banor när de blir lite längre.

Jag har en spelstrategi klar för 18 hål, dock velar jag på ett hål dpck känner jag att då det är så sent som det 14 hålet får jag helt enkelt låta rundans magkänsla säga vad jag ska slå! :)
Lycka till!
Start 2017: 39 hcp - Nuvarande: 30,0 hcp

WITB
Driver: Callaway XR - 11.5°
FW5: Callaway XR - 19°
Hybrid4: Callaway XR - 22°
Järn: Spalding SP99 + Spalding 52° + Spalding 60°
Putter: Odyssey White Hot Pro 2 ball
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Mikael316 skrev:Inspelet till årets första "riktiga" tävling är nu avklarad. Något jag spontant slåss av är hur mycket roligare det blir på öppna banor när de blir lite längre.

Jag har en spelstrategi klar för 18 hål, dock velar jag på ett hål dpck känner jag att då det är så sent som det 14 hålet får jag helt enkelt låta rundans magkänsla säga vad jag ska slå! :)
Jag gillade banan. Glad att jag gått ett inspelsvarv då jag fattade många dåliga beslut idag som kan rättas till imorgon. Angående hål 14 så kommer jag nog satsa på att gå så pass kort att det finns utrymme för att spela över träden om jag skulle gå vänster. Det blir andraslaget som får göra det hårda jobbet där tror jag.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Skriv svar