Mikaels Golflogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mikael316 skrev:Inspelet till årets första "riktiga" tävling är nu avklarad. Något jag spontant slåss av är hur mycket roligare det blir på öppna banor när de blir lite längre.

Jag har en spelstrategi klar för 18 hål, dock velar jag på ett hål dpck känner jag att då det är så sent som det 14 hålet får jag helt enkelt låta rundans magkänsla säga vad jag ska slå! :)
Utan att veta någonting så säger jag KÖR bara KÖR på 14e ;)

Lycka till


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Obstacle1 skrev:
Mikael316 skrev:Inspelet till årets första "riktiga" tävling är nu avklarad. Något jag spontant slåss av är hur mycket roligare det blir på öppna banor när de blir lite längre.

Jag har en spelstrategi klar för 18 hål, dock velar jag på ett hål dpck känner jag att då det är så sent som det 14 hålet får jag helt enkelt låta rundans magkänsla säga vad jag ska slå! :)
Jag gillade banan. Glad att jag gått ett inspelsvarv då jag fattade många dåliga beslut idag som kan rättas till imorgon. Angående hål 14 så kommer jag nog satsa på att gå så pass kort att det finns utrymme för att spela över träden om jag skulle gå vänster. Det blir andraslaget som får göra det hårda jobbet där tror jag.
Då blir det ju nästan 200 kvar, jobbigt att slå den över. Lutar nog åt en järn4 på det hålet och bara ta det lugnt. Annars är det nog rätt klart vad man ska göra på banan., 16 är ju riktigt tuff då man inte vill slå mycket från tee men samtidigt inte ha mycket kvar. 18 är ju ett sjukt roligt avslutningshål, bara mosa och inte tänka efter så mycket! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Uppe med tuppen och käkar en jädra massa frukost. Blir till att äta lunch på golfklubben då det blir för tidigt att äta hemma. Det är väl kanske det sämsta med starttider runt lunch. Att man på något vis måste få in en lunch på en någorlunda udda tid. Lite lättare med starttid tidig morgon eller kanske runt 10.

Känns skönt att sova på saken och mitt lilla velande gällande banstrategi gick nog över inatt. Offensivt birdiespel är inte riktit min grej så får hålla mig till min typ av spel istället. Det kommer gå bra!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Lycka till!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Hemma efter vad jag vill kalla ett 5.5 timmars kaosvarv. Men tyvärr var det inte det.

Jag kan ju börja med det positiva. Jag har börjat spela mitt spel i det långa spelet på tävlingar. Träffar fairways och ligger runt green hela tiden.
Det är bra!!

Det negativa är att det jag lever på och som tar mig till min nivå. Mitt wedgespel runt greenerna och puttern stendör när det är tävling. 6 greenträffar idag, dessa på +4 då treputtar 4 st. Treputtar ett annat hål och slår totalt 37 puttar... wedgarna är inte tillräckligt nära och är de det missar jag putten.

Totalt landade det på 93 slag. Varav 4 är pliktslag för att jag drar övningssving i bunkern när bollen är kvar....
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Mikael316 skrev:Hemma efter vad jag vill kalla ett 5.5 timmars kaosvarv. Men tyvärr var det inte det.

Jag kan ju börja med det positiva. Jag har börjat spela mitt spel i det långa spelet på tävlingar. Träffar fairways och ligger runt green hela tiden.
Det är bra!!

Det negativa är att det jag lever på och som tar mig till min nivå. Mitt wedgespel runt greenerna och puttern stendör när det är tävling. 6 greenträffar idag, dessa på +4 då treputtar 4 st. Treputtar ett annat hål och slår totalt 37 puttar... wedgarna är inte tillräckligt nära och är de det missar jag putten.

Totalt landade det på 93 slag. Varav 4 är pliktslag för att jag drar övningssving i bunkern när bollen är kvar....
Det var tufft idag, jag var också dålig runt green. Känns som att det är där nerverna verkligen visar sig. Hur menar du att du provsvingade i bunker? Känns som något som man aldrig pliktar för om man inte är nere och känner på sanden i svingarna.

Jag går nog bollen bakom dig imorgon skulle jag tro. Förhoppningsvis går det snabbare imorgon.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Obstacle1 skrev:
Mikael316 skrev:Hemma efter vad jag vill kalla ett 5.5 timmars kaosvarv. Men tyvärr var det inte det.

Jag kan ju börja med det positiva. Jag har börjat spela mitt spel i det långa spelet på tävlingar. Träffar fairways och ligger runt green hela tiden.
Det är bra!!

Det negativa är att det jag lever på och som tar mig till min nivå. Mitt wedgespel runt greenerna och puttern stendör när det är tävling. 6 greenträffar idag, dessa på +4 då treputtar 4 st. Treputtar ett annat hål och slår totalt 37 puttar... wedgarna är inte tillräckligt nära och är de det missar jag putten.

Totalt landade det på 93 slag. Varav 4 är pliktslag för att jag drar övningssving i bunkern när bollen är kvar....
Det var tufft idag, jag var också dålig runt green. Känns som att det är där nerverna verkligen visar sig. Hur menar du att du provsvingade i bunker? Känns som något som man aldrig pliktar för om man inte är nere och känner på sanden i svingarna.

Jag går nog bollen bakom dig imorgon skulle jag tro. Förhoppningsvis går det snabbare imorgon.
Nej men slog fel i bunkerslaget så bollen var kvar i samma bunker. Drog då en övningssving där jag slog som jag vill med bunkerslaget... sen kom jag på att bollen var kvar... vilket är två pliktslag... att jag sen gjorde det igen är ju bara larvigt...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Fortfarande problem med tävlingar. Idag kände jag dock stora framsteg. Hade en tanke innan rundan att jag inte ska slå bollen innan jag bestämt exakt för hur jag ska göra. Gällande alla slag. Tyckte det fungerade bra men slog järn och liknande föe jävla dåligt idag.

Rundan kan ju summeras enkelt på det viset, jag förbrukade all energi första 11 hålen och förmådde endast att skrapa ihop resterna av energi för att göra par på svåra 16.

Det som händer är att jag efter koppsnurr för birdie på 11 spelat dessa hål på +3 med endast 2 GIR. Sen är det som sagt in i väggen på kämpar golfen på 12an där det blir en dubbel och sen rullar det bara vidare utför. Sista 7 hålen på +9 säger ju en del.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hoppas det får bättre idag!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Äntligen släppte det scoremässigt. Första tävlingsvarvet under hcp för min del. 74 slag blev det (69).

Gör egentligen inte mycket bra under rundan men får bollen i hål.

5/13 FIR
5/18 GIR

8 bogeys
4 birdies
6 par

Missar 5 puttar strax under 2 m men drar i två från lite avstånd. Så jämnar ut sig lite

Kort i linje för eagle på 8an och koppsnurr för eagle på 17...

Kanske är mest nöjd med 18:e. Där jag är svinnervös då jag vet att jag har chans att gå under hcp med par för första gången på tävling. Tänkte mycket på andning och var svinbestämd hur jag skulle slå. Slog två bra slag, missade green med någon dm och räddade med tap in par... så jävla nöjd!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar