Kewins golfblogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Bild

Riktigt sköna va dem så nu e dem i bagen.
Ska ut igen imorgon å köra en 9a.
Han jag köpte dem av slängde med en fwklubba å hybrid med på köpet (Adams) för att han ej fick sålt dem å hans sambo börjat tröttna på att halva garaget va fullt med "golfskräp" typ. Antar att hon ej lirar :lol:
Dem passade mig bra oxå så nu e dem i bagen med. Nu kanske det sökes en putter som nästa steg. Känner att jag vill prova en Anser eller liknande så jag får hålla kik. Sen bara nöta på så kommer scoren.

Känns som jag spelar bort min score från tee. Chansar alldeles för mycket å slår ibland bort hålen redan på första slaget. Måste få in i skallen att det faktiskt kan löna sig att slå en järn5a från tee ibland tex. Men hornen växer fort ibland tyvärr. Imorgon ska bara järnen, wedgarna å puttern med. Då finns det inga klubbor att ta fram när hornen växer.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Alltid kul med nya grejer ju!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Ja vad ska man säga. Denna blogg 2016 blev ej som jag tänkt. Tappade helt intresset ett tag då varken tid eller lust fanns. Har nu senaste tiden unde hösten funnit lusten igen. Hittat en klubb jag trivs med å funnit tid för golfen igen.
Hittat tillbaka till träningen. Funnit nöjet igen i att testa nya saker för att ta mitt spel framåt.

På tisdag så börjar min uppbyggnad för 2017.
Då ska jag börja om igen. Kommer köra att träningsschema å följa det. Börja med grepp å köra vidare med grunderna. Jag behöver en ny bas att stå på så detta kommer bli great.

Ser fram emot ett bra 2017 som ska bli det bästa golfåret för mig. Nu kör vi.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har också haft en rejäl dipp den här säsongen så förstår dig helt.
Jag tänkte däremot köra en lite annan strategi för att komma tillbaka togtaggad 2017.

Vila från golfen under vintern. Jag ska på två resor nu i nov/dec med lite golf. Men sen blir det uppehåll till Mars tänkte jag.
Så det åtminstone blir 2-3 månader utan att svinga en klubba. Sen blir det all-in. Tänkte också byta medlemskap till nästa år. Bro Hof Slott får bli hemmaklubb. DET borde vara pepp.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wolfsheim skrev:Ja vad ska man säga. Denna blogg 2016 blev ej som jag tänkt. Tappade helt intresset ett tag då varken tid eller lust fanns. Har nu senaste tiden unde hösten funnit lusten igen. Hittat en klubb jag trivs med å funnit tid för golfen igen.
Hittat tillbaka till träningen. Funnit nöjet igen i att testa nya saker för att ta mitt spel framåt.

På tisdag så börjar min uppbyggnad för 2017.
Då ska jag börja om igen. Kommer köra att träningsschema å följa det. Börja med grepp å köra vidare med grunderna. Jag behöver en ny bas att stå på så detta kommer bli great.

Ser fram emot ett bra 2017 som ska bli det bästa golfåret för mig. Nu kör vi.
Alltid lika tråkigt med en dipp - jag hade en som varade i nästan två år när jag spelade som mest. Men underbar känsla att hitta tillbaka när det väl sker.
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Ja men det känns riktigt bra nu. Å framförallt så känns det roligt igen. Ska gå tillbaka å köra grunderna nu i vinter. Det å mycket puttning med fokus på bollstart m.m

Känner glädjen igen å det e för mig det viktigaste. :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar