Kewins golfblogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Hejsan.
Kewin heter jag och är en 39årig glad golfare påväg mot 40. Började spela när jag var 38 och önskar jag började när jag var 8 istället, men då var det framförallt fotboll och handboll jag höll på med.
Har just nu 15.1 i hcp och har siktet inställt på att få ner det en hel del till. Jag har inför säsongen 2016 blivit medlem i Lerjedalens GK som passar mig perfekt.
En trevlig 18håls bana, en 9håls och även en korthålare finns där vilket ger bra omväxling å helt ok träningsmöjligheter. Annars just rangeträning kör jag på HGC här i Göteborg.

Jag kommer här i bloggen skriva så ofta jag kan om min golf. Kan ibland bli dagligen och ibland några dagar imellan, men det kommer allt eftersom börja fyllas med min utveckling.

Har ni frågor så svarar jag mer än gärna på dem så fråga på bara.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Härligt Kewin! Ska bli kul att följa utvecklingen både här i bloggen, men även i verkligheten. Får hoppas vi får tillfälle att spela lite ihop trots att vi valt att flytta vår hemvist till olika klubbar inför 2016 :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Idag blev det gymmet. Legday. Skönt imorgon mao.
Ska kämpa tillbaks mina handbollsben. Körde även 30minuter nedvarvning på bandet.

Har tappat orken på sista hålen de senaste rundorna så behöver jobba upp flåset lite. Plus ta ett kik på vad för påfyllning jag tar med mig på rundorna. Slarvat med det å det ska bli en stor förbättring med det.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

Härligt för benen imorgon som sagt ;)
Vätska och påfyllning av energi jämt fördelat under rundan gör massor.
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ben och ork ser man ju ofta proffsen träna på Insta. De har nog rätt bra kondis även om det kanske inte ser så ut...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Ben och ork ser man ju ofta proffsen träna på Insta. De har nog rätt bra kondis även om det kanske inte ser så ut...
Cirkus 5 mil gång i veckan tenderar att göra lite för flåset ;)
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Denna helg är det barnhelg så har varken tränat med klubbor el på gym. Dock mycket lek å bus som gör sitt för flåset :)

Det närmaste golfträning kag kommit denna helg är en 60runda på St Andrews på fina TW PGA Tour 13 på playstation :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Wolfsheim skrev:Denna helg är det barnhelg så har varken tränat med klubbor el på gym. Dock mycket lek å bus som gör sitt för flåset :)

Det närmaste golfträning kag kommit denna helg är en 60runda på St Andrews på fina TW PGA Tour 13 på playstation :)
Varför spelar man aldrig på riktigt som man gör på tvspel??
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

I måndags så körde jag ett seriöst pass med en klubba under höger häl å peggar uppsatte i en "port runt bollen" så jag måste slå innefrån ut igenom den annars flyger peggarna bort. Det gick åt många peggar den dagen ;) men bara träna vidare. Kändes som iaf att det är pågång att bli ett mer naturligt plan.

Tisdagen vart det ett oplanerat lekpass med Hollowind här från forumet. Va sköj att köra med han igen även om jag aldrig riktigt kom igång i svingen å slagen vart skit. Men även dåliga pass lär man sig ju mycket av.
Sen när han åkt så tog jag kaffe å sen körde jag ett pass igen. Denna gången kändes det riktigt bra. Mer fokus å lugn. Körde Pitch ner till j8 med fokus på 110m å att slå alla dessa klubbor lika långt.

Idag har det vart vilodag. Imorgon torsdag på det igen.

Fysikträning har körts oxå. Då cardio på mornarna innan dagen drar igång. Känns tungt att gå upp så tidigt men känner migredan nu mycket piggare på dagarna sedan jag satt det i dagsschemat.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Har ställt en klubba vid platsen där jag ser på film m.m  Vet ej om det kommer att funka, men tanken e att jag ska greppa den rätt tills det sitter automatiskt medans jag tex ser på film å inget bättre har för mig. Se till att varje ggn jag greppar ska jag greppa rätt. Ska testa ett tag nu å se. Blir ju några ggr man sitter där. Kanske bara blir galet men ska testa iaf.
Senast redigerad av Wolfsheim den 18 jan 2016, 15:40, redigerad totalt 1 gånger.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar