Kewins golfblogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I golfkul som det heter har jag haft ner till treåringar, det är ungefär som du beskriver. Bara lek och roligt för att lära sig gilla sporten!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Idag e det tvättid. Å vad passar bättre då än att träna golf? Inte mycket.
Har med mig en j8a, matta å står framför spegeln där nere å kör denna övning


http://youtu.be/67mpdaS_frU

Ngt ska man ju göra under tiden tvätten blir ren. Imorgon ut å testa den på träningsanläggningen.

Vad gör man inte för lite bättre höftrörelse.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Wolfsheim skrev:Idag e det tvättid. Å vad passar bättre då än att träna golf? Inte mycket.
Har med mig en j8a, matta å står framför spegeln där nere å kör denna övning


http://youtu.be/67mpdaS_frU

Ngt ska man ju göra under tiden tvätten blir ren. Imorgon ut å testa den på träningsanläggningen.

Vad gör man inte för lite bättre höftrörelse.
Hahaha, vad roligt att du skriver det! Jag hade nämligen tvättstuga i måndags och hade med mig en fårskinnsmatta & en wedge och tränade svingen.
Blev visserligen kallad för golfdåre då, men man tar varje tillfälle till golf. Och tvättstugan kan knappast bli tråkigare, så varför inte göra det bästa av situationen? :)
Foooore!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Kör ofta puttning där nere. Varför gå upp fyra våningar, sätta sig i 30minuter å gå ner igen?!? Lika bra att hänga där nere hela passet. :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tränade woods idag med min tränare som la mkt tid på att förklara hur man slår från the deck så att säga. Och kontentan var i stort sett att slå precis som när du slår med dina järn. Samma uppställning och samma sving men eftersom klubban är längre löser sig den svepande rörelsen automatiskt...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Då de varit/är barnhelg så har det ej varit ngn träning. Dock sett om alla dvdfilmer med Simon Holmes som jag har så har en del att jobba med nästa vecka då jag e barnledig igen.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Kört mycket korta järn å wedgar denna vecka. De sitter helt ok. Dock rätt lurt att få stop på skiten på stenhårt
konstgräs :p

Imorgon lutar det åt årspremiär på bana. Lutar även tyvärr mot vintergreener men det skiter jag i. Vårkänslorna e fett stora ändå. :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Idag va man ute på årets första runda. På min nya hemmaklubb. Även om det va på vintergreener så va det iaf otroligt skönt. 5-6 grader å solsken. :)

Spelet då? Ja egentligen ska man ju ej bry sig hur det gick en sådan här dag men lite saker noterade man ju iaf.

1. Har mycket jobb med järnen kvar. Där saknas timing men det kommer väl mer å mer.
2. Min trä3a funkade riktigt bra både från tee å fw. Över förväntan men antar att träning ger färdighet å har lagt mycket tid på att slå woods of the deck
3. Hybriden kommer rädda mig från många lägen i år. Den går som en gräsklippare i ruffen å långt från ett fint läge på fw.
4. Utslagen med drivern fick man slita med idag. Mycket nära en hook varannan gång.
5. Känns som jag saknar en fwklubba mellan trä3 å hybrid4. Ska kikas på framöver.

Hur som så va d riktigt nice att va ute å köra. Har en hel del att jobba med vilket jag bara ser en fördel med. För vem fan har tid att va proffs å åka runt i världen å spela golf lixom ;)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

För första ggn på ett bra tag nu så åkte jag it till Hgc å tränade. Började som vanligt att gå över passet över en kopp kaffe i cafet innan. Började sen värma upp. Stel som en pinne men lite blandade småhopp gjorde susen. Sen i vanlig ordning så började värmningen med klubbor. Pitch, j8, j6, pitch igen osv... Började sen träningen med bollträff som fokus då jag träffat dåligt med järnen d senaste. La en pegg framför bollen å en bakom. Den bakre ska va kvar å den främre får gärna sticka iväg. Meningen med övningen e ju såklart att ta boll först.

Gick helt ok faktiskt. Förvånande bra då timingen var kass sist jag körde. Glatt överaskad. Så efter ngn timma så vart jag nöjd å gick in å körde del 2 för dagen. Puttning med fokus på grunderna.
Har haft problem med fokus när jag puttat tidigare. Ingen direkt rutin utan tagit det som d blir. Ändring på det nu. Har många slag att tjäna där så dax att ta tag i det. Puttade ngn timma innan det va kaffe å tjöt i cafet innan hemgång.

Imorgon blir det fokus på puttning framför allt. Måste få igång det på allvar i år. Ngt jag slarvat med tidigare.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Wolfsheim skrev:För första ggn på ett bra tag nu så åkte jag it till Hgc å tränade. Började som vanligt att gå över passet över en kopp kaffe i cafet innan. Började sen värma upp. Stel som en pinne men lite blandade småhopp gjorde susen. Sen i vanlig ordning så började värmningen med klubbor. Pitch, j8, j6, pitch igen osv... Började sen träningen med bollträff som fokus då jag träffat dåligt med järnen d senaste. La en pegg framför bollen å en bakom. Den bakre ska va kvar å den främre får gärna sticka iväg. Meningen med övningen e ju såklart att ta boll först.

Gick helt ok faktiskt. Förvånande bra då timingen var kass sist jag körde. Glatt överaskad. Så efter ngn timma så vart jag nöjd å gick in å körde del 2 för dagen. Puttning med fokus på grunderna.
Har haft problem med fokus när jag puttat tidigare. Ingen direkt rutin utan tagit det som d blir. Ändring på det nu. Har många slag att tjäna där så dax att ta tag i det. Puttade ngn timma innan det va kaffe å tjöt i cafet innan hemgång.

Imorgon blir det fokus på puttning framför allt. Måste få igång det på allvar i år. Ngt jag slarvat med tidigare.
Det där med pegg framför och bakom bollen ska jag testa. Jag har tidigare kört med siktpinne bakom bollen, men aldrig testat med något framför bollen... Dum fråga, men jag antar att båda peggarna är liggande? :)
Foooore!
Skriv svar