Kewins golfblogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Städtävling i söndags.
Började skit första 9. Sen började det rulla i par. Så slutade på hemska siffror. (24 över par med hcp 15 å va 17 över!!!!!! efter första nio) Men tar med mig de sista nio hålen. (7 över par) Mest förvånande va att järnen började komma på slutet.
Vart en 7eplats vilket e helt ok ändå med tanke på hur illa det kunde gå om jag ej "nollställt" rundan i skallen efter nio spelade hål.

Men viktigast va ändå att tävlingssuget bara blev större. Ser mycket fram emot onsdagsgolfen som börjar om 2 veckor. E mitt stora mål för säsongen att ta mig till slutspel där.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Så trevligt med onsdagsgolf! Är tanken att man lirar efter jobbet typ?
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

http://www.lerjedalen.se/onsdagsgolfen#R84381557t98L4Z9

Så ser upplägget ut. Siktar på slutspel å där kan allt hända :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Va ute igår på en söndagsrunda. Skulle bara ut å njuta av vädret men så fort man peggade upp på första tee så växte hornen i pannan å man va game on.
Det som va roligaste va att järnen å wedgarna va dem som satt bäst. Några veckor sedan så kunde jag knappt slå en järn9a så kul att veckornas träning givit resultat.
Dock funkade inget över hybrid4an.
Funderar på riktigt att lämna drivern utanför bagen på onsdag. Kommer tappa längd från tee men kommer däremot alltid (nästan iaf) att hitta min boll å hålla den i spel. Tror jag tjänar på det just nu. 175 m får räcka från tee.

Puttningen har en del att önska. Vart en del treputtar tyvärr men efter onsdag så kommer jag lägga en hel del tid på den å hopas få in längdkänslan. Siktet e helt ok men vad gör det när man blir kort.

Nästa runda blir på onsdag då det e onsdagsgolfen. Vädret bådar gott så ska försöka hålla spelet på samma nivå oxå.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag känner igen det där med hornen :)

Testa en runda helt utan träklubbor. Det har jag gjort ett gäng gånger och det är riktigt kul! Du kommer vara mycket mer i spel och då får jag iaf en känsla av att vara mer skicklig. Det boostar!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Shit asså. Här e jag grymt aktiv. Missat skriva men ej blivit så mycket golf som jag önskat.
Börjat ett jobb å då jag lägger all energi på det just nu så tappar jag golfen lite tyvärr.
Men ska ut å lufta de korta klubborna på lördag på litw träning på korthålsbanan på Lerjedalen å sen ut med Hollowind på Söndag på 18hålaren så lite golf ska det iaf bli denna helgen. Ska bli trevligt å hoppas det går fint då.
Får återkomma efter rundan.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wolfsheim skrev:Shit asså. Här e jag grymt aktiv. Missat skriva men ej blivit så mycket golf som jag önskat.
Börjat ett jobb å då jag lägger all energi på det just nu så tappar jag golfen lite tyvärr.
Men ska ut å lufta de korta klubborna på lördag på litw träning på korthålsbanan på Lerjedalen å sen ut med Hollowind på Söndag på 18hålaren så lite golf ska det iaf bli denna helgen. Ska bli trevligt å hoppas det går fint då.
Får återkomma efter rundan.
Vad jobbar du med nuförtiden?
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Lagerboss på ett litet livsmedelsföretag som håller på med ekologiska livsmedel och andra vardagsprodukter utan syntetiska tillsatser. 
Trivs som fan att jobba igen men blir för lite golf. Lyssnar på golfpodcastar å sånt under arbetstid e inte riktigt samma sak. :p
Men får bli så i år. Mycket att styra upp å ta tag i på det nya. Men Nästa år blir det mer energi på det egna spelet igen.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Alltid bra med lite pengar in!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Har funderat ett tag å kommit på att det nog e rätt väg att gå, så har nu ett tag kikat efter ett ok begagnat set att utveckla min golf med å nu hittat ett set Cobra S2 Forged till ok pris. Ska fundera på dem tills imorgon men känns som det e rätt sett att gå på. Funkar dem ej så får man väl sälja dem vidare men tror de kommer passa mig bra. Rätt snygga med vilket e viktigt för psyket. De wokpannorna jag har nu e räääätt fula så :p
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar