Kewins golfblogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Ja de ligger ner. Brukar ta några stumpar el ngt som brukar ligga vid mattorna å skräpa. Gamla scorekort el liknande kör jag med oxå.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Längtar att träna puttning på riktiga greener!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Att det ska va så svårt att fatta.

Slår mina järn bäst om jag lägger min svinghastighet på 80%. Träffar då bäst.
Men såfort som Kewin e på banan så försvinner det å jag svingar max. Träffar sällan då bollen bra å förlorar längd å sikte.

Måste få in i skallen att ta det lugnt å träffa rätt så blir det bra. Funkar ju tex när jag tränar men under rundan igår va den tanken som bortblåst.

Det positiva va att drivern funkade riktigt bra, ngt som jag tränat mycket på då jag har haft stora problem med den.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Wolfsheim skrev:Att det ska va så svårt att fatta.

Slår mina järn bäst om jag lägger min svinghastighet på 80%. Träffar då bäst.
Men såfort som Kewin e på banan så försvinner det å jag svingar max. Träffar sällan då bollen bra å förlorar längd å sikte.

Måste få in i skallen att ta det lugnt å träffa rätt så blir det bra. Funkar ju tex när jag tränar men under rundan igår va den tanken som bortblåst.

Det positiva va att drivern funkade riktigt bra, ngt som jag tränat mycket på då jag har haft stora problem med den.
Det där ska jag ta med mig till morgondagen. Kontroll före power!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

JohanAdministratör skrev:
Wolfsheim skrev:Att det ska va så svårt att fatta.

Slår mina järn bäst om jag lägger min svinghastighet på 80%. Träffar då bäst.
Men såfort som Kewin e på banan så försvinner det å jag svingar max. Träffar sällan då bollen bra å förlorar längd å sikte.

Måste få in i skallen att ta det lugnt å träffa rätt så blir det bra. Funkar ju tex när jag tränar men under rundan igår va den tanken som bortblåst.

Det positiva va att drivern funkade riktigt bra, ngt som jag tränat mycket på då jag har haft stora problem med den.
Det där ska jag ta med mig till morgondagen. Kontroll före power!
Min bror kör som terry crews i old spice-reklamen.

Nej jag ska fan sumpa allt vad fart heter imorgon när jag spelar, bara spela på kontroll och precision. Slår jag driven 180 i fairway får det vara ok
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Jag vet att det bara e 28 mars å att jag bara kört två rundor. Men.. Har en oro i skallen för mitt järnspel. När jag träffar rätt så går dem förjävla fint. Men det e alldeles för sällan. E så långt ifrån mitt vanliga spel som det bara går att komma.
Måste få in rätt där.

Annars så e det som vanligt. Slår oftast ok ut från tee, spoon å hybrid går hyfsat å puttningen katastrofal.

Angående puttningen så fick jag för mig att testa detta på sista tre hålen
https://youtu.be/Cemz2nMhHXo
Tänkte att jag har puttat så illa hittils så kan ej gå sämre än så. Å det gjorde det inte heller.
Funkade faktiskt helt ok för att varit första ggn. Från 2 meter eller kortare kändes det tom riktigt bra. Kommer testas mer på övningsgreen för å se om det e för mig, men det lilla jag testat kändes rätt.

Det som är bra e ju dock att jag vet vad jag behöver träna mest på
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wolfsheim skrev:Jag vet att det bara e 28 mars å att jag bara kört två rundor. Men.. Har en oro i skallen för mitt järnspel. När jag träffar rätt så går dem förjävla fint. Men det e alldeles för sällan. E så långt ifrån mitt vanliga spel som det bara går att komma.
Måste få in rätt där.

Annars så e det som vanligt. Slår oftast ok ut från tee, spoon å hybrid går hyfsat å puttningen katastrofal.

Angående puttningen så fick jag för mig att testa detta på sista tre hålen
https://youtu.be/Cemz2nMhHXo
Tänkte att jag har puttat så illa hittils så kan ej gå sämre än så. Å det gjorde det inte heller.
Funkade faktiskt helt ok för att varit första ggn. Från 2 meter eller kortare kändes det tom riktigt bra. Kommer testas mer på övningsgreen för å se om det e för mig, men det lilla jag testat kändes rätt.

Det som är bra e ju dock att jag vet vad jag behöver träna mest på
Vad är det du gör med ditt järnspel? Vad är det som känns annorlunda?

Kul att du gillar Spieth-övningen, den har hjälpt många!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Jag tittar upp ;)

Ne men det känns helt off bara. Duffar, toppar, hooks å slice. Känns som jag inte vet hur man gör. Osäkerheten gör att jag börjar misstro på min sving m.m
Å när det ej funkar så börjar jag testa massa egenpåhittiga saker vilket såklart ej heller e bra.
Måste hitta tillbaka.

Nu e det en vecka då jag har mycket annat att göra så kommer ej bli ngn golf alls vilket tom kanske e bra. Vila mig i form
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Wolfsheim skrev:Jag tittar upp ;)

Ne men det känns helt off bara. Duffar, toppar, hooks å slice. Känns som jag inte vet hur man gör. Osäkerheten gör att jag börjar misstro på min sving m.m
Å när det ej funkar så börjar jag testa massa egenpåhittiga saker vilket såklart ej heller e bra.
Måste hitta tillbaka.

Nu e det en vecka då jag har mycket annat att göra så kommer ej bli ngn golf alls vilket tom kanske e bra. Vila mig i form
Sen har du väl inte spelat på ett tag? Försök att hitta rangrkänsla på banan! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wolfsheim skrev:Jag tittar upp ;)

Ne men det känns helt off bara. Duffar, toppar, hooks å slice. Känns som jag inte vet hur man gör. Osäkerheten gör att jag börjar misstro på min sving m.m
Å när det ej funkar så börjar jag testa massa egenpåhittiga saker vilket såklart ej heller e bra.
Måste hitta tillbaka.

Nu e det en vecka då jag har mycket annat att göra så kommer ej bli ngn golf alls vilket tom kanske e bra. Vila mig i form
Det löser sig med lite träning! Inget ovanligt att man är lite extra ojämn på förvåren, speciellt när det blir mycket vilja på dt!
Skriv svar