Kewins golfblogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Bokade idag boken Rory McIlroy : vägen till att bli världens bäste golfspelare av Frank Worrall.

Blir bra kvällsläsning framöver.

Annars så har jag haft en barnhelg helt utan golf, men imorgon blir det ett rangepass igen. Bollträff i fokus. Mer om det efter passet.

E annars inne i en period där jag jobbar mycket med kroppens rörelse i svingen. Få allt i rätt ordning i en bra sekvens. Har en tendens att bli stående på bakre fot. Men skam den som ger sig. Bara kötta på. Det kommer bli bra.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Trevligt med lite läsning. Måste skaffa något nytt asap.
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Var igår återigen efter en tids uppwhåll på HGC å rangetränade. Körde hybrid uppeggat för testa som klubba från tee.
Gick åt helvete. Iaf i början. Hookade typ 15/30. Först mot slutet av första korgen började det att sitta bättre. Opeggat så gick den fint men uppeggat så kändes det fel. Gick in å satte mig med en kopp kaffe.

Där i ena soffan satt det en kille som brukar träna där å hade varit på matten brevid mig tidigare. Började prata lite med han å visade sig att han va rätt så ok på golf. Va tydligen PRO på Albatross gk.
Trevlig kille. Dock så hade han haft fullt upp med sitt så ej sett mina skitslag så kunde ej ge mig ngt tips, förrutom att inte pegga för högt vilket man tydligen ofta gör från matta.

Gick ut å bröt av peggen lite å slog lite hybrider igen. Vete fan om det va den dirwkta orsaken till mina hooks, låter inte så, men indirekt så kan den lägre peggningen hjälpt då det kändes mer som att slå från marken. Å slagen började sitta fint.

Gick från ca 1,5 cm peggning till ca 0,5cm. Typ bara pegghuvudet över mattan så boller låg fritt å rent.
Mig hjälpte det iaf.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Wolfsheim skrev:Var igår återigen efter en tids uppwhåll på HGC å rangetränade. Körde hybrid uppeggat för testa som klubba från tee.
Gick åt helvete. Iaf i början. Hookade typ 15/30. Först mot slutet av första korgen började det att sitta bättre. Opeggat så gick den fint men uppeggat så kändes det fel. Gick in å satte mig med en kopp kaffe.

Där i ena soffan satt det en kille som brukar träna där å hade varit på matten brevid mig tidigare. Började prata lite med han å visade sig att han va rätt så ok på golf. Va tydligen PRO på Albatross gk.
Trevlig kille. Dock så hade han haft fullt upp med sitt så ej sett mina skitslag så kunde ej ge mig ngt tips, förrutom att inte pegga för högt vilket man tydligen ofta gör från matta.

Gick ut å bröt av peggen lite å slog lite hybrider igen. Vete fan om det va den dirwkta orsaken till mina hooks, låter inte så, men indirekt så kan den lägre peggningen hjälpt då det kändes mer som att slå från marken. Å slagen började sitta fint.

Gick från ca 1,5 cm peggning till ca 0,5cm. Typ bara pegghuvudet över mattan så boller låg fritt å rent.
Mig hjälpte det iaf.
Jag kör också så när jag peggar, allt utom drivern dvs. Endast några mm för att komma åt helt fullt och friskt. Sen peggar jag ju också allt på tee, oavsett vad det är.

Har för mig att jag läst om det någonstans men egentligen är det nog oväsentligt. För jag tror mycket på just din sista mening, det gäller att hitta det som funkar för den som ska utföra den. Det är därifrån jag tror man ska jobba. Vill man pegga järn5 2 dm över marken, gör det om det känns rätt.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Till mltt försvar så har jag aldrig peggat upp med hybrid tidigare :p
Som jag sa så funkade det mycket bättre då jag peggade ner som jag peggar för teeslag med järnen. :)

Har börjat fundera på klubbköp. Har en gammal spoon som funkar bra från tee men katastrof from the deck. Den e mer rundad under. Funderar på kika på en klubba som fungerar bättre från gräset oxå. Tips å ideer? Kommer söka billigt, begagnat å smidigt. Så tips som M2 m.m e bortkastade om ni ej har en till salu för snålpris ;)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wolfsheim skrev:Till mltt försvar så har jag aldrig peggat upp med hybrid tidigare :p
Som jag sa så funkade det mycket bättre då jag peggade ner som jag peggar för teeslag med järnen. :)

Har börjat fundera på klubbköp. Har en gammal spoon som funkar bra från tee men katastrof from the deck. Den e mer rundad under. Funderar på kika på en klubba som fungerar bättre från gräset oxå. Tips å ideer? Kommer söka billigt, begagnat å smidigt. Så tips som M2 m.m e bortkastade om ni ej har en till salu för snålpris ;)
Kolla efter Cobras Baffler eller Baffler XL-serier, mer lättslaget blir det inte och de har ett par år på nacken!
Tror jag har någon bättre begagnad Baffler 3W och 5W ståendes som du kan PMa om, ifall intresse finns så klart!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Wolfsheim skrev:Till mltt försvar så har jag aldrig peggat upp med hybrid tidigare :p
Som jag sa så funkade det mycket bättre då jag peggade ner som jag peggar för teeslag med järnen. :)

Har börjat fundera på klubbköp. Har en gammal spoon som funkar bra från tee men katastrof from the deck. Den e mer rundad under. Funderar på kika på en klubba som fungerar bättre från gräset oxå. Tips å ideer? Kommer söka billigt, begagnat å smidigt. Så tips som M2 m.m e bortkastade om ni ej har en till salu för snålpris ;)
Nu är ju jag frälst men Wilsons D-serie är väldigt lättslagen från marken. D100 eller d200. Är inte jättedyra heller.

Ett tips är att skaftet är lätt och känns mjukare än det kanske är.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:
Wolfsheim skrev:Till mltt försvar så har jag aldrig peggat upp med hybrid tidigare :p
Som jag sa så funkade det mycket bättre då jag peggade ner som jag peggar för teeslag med järnen. :)

Har börjat fundera på klubbköp. Har en gammal spoon som funkar bra från tee men katastrof from the deck. Den e mer rundad under. Funderar på kika på en klubba som fungerar bättre från gräset oxå. Tips å ideer? Kommer söka billigt, begagnat å smidigt. Så tips som M2 m.m e bortkastade om ni ej har en till salu för snålpris ;)
Nu är ju jag frälst men Wilsons D-serie är väldigt lättslagen från marken. D100 eller d200. Är inte jättedyra heller.

Ett tips är att skaftet är lätt och känns mjukare än det kanske är.
Ytterligare ett bra förslag!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Mikael316 skrev:Nu är ju jag frälst men Wilsons D-serie är väldigt lättslagen från marken. D100 eller d200. Är inte jättedyra heller.

Ett tips är att skaftet är lätt och känns mjukare än det kanske är.
Ett annat tips jag inte fick med är att originalskaften i klubborna enligt mig är skönare i d200 serien.

Det är Otriz Mazik (matrix ozik ska det ju stå) d100 och UST Mamiya i d200 om det nu säger dig någonting! :)
Senast redigerad av Mikael316 den 05 feb 2016, 21:09, redigerad totalt 1 gånger.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Idag va jag en sväng på träningsanläggnigen HGC igen. Men idag va det för att grabben ville å då han e med blir det meat att vara med, titta å ta kort :) Härligt med barn.

https://www.instagram.com/p/BBZ_ItQvN_I/

När brukar det va dax att börja i "knattegolf" eller vad det kan heta? Han fyller sex i år å tycker det e skitkul att slå bollar, även om han missar bollen ibland. Vill ej ha någon golfsatsning på riktigt utan bara att han kan ha kul med andra barn vilket jag anser e viktigast.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar