Comeback efter 16 år

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Jurra
Inlägg: 53
Blev medlem: 06 jan 2016, 18:15

Hade som sagt tankar på att det skulle bromsa upp lite och det gjorde det i två rundor sedan drog jag till med 42p och är nu nere på 18.8 i HCP. Spelet känns otroligt bra just nu och mina järnslag och framförallt mitt spel runt greenerna känns ohyggligt mycket bättre nu. Från att ha gjort en chipp och treputt i början av omstarten ligger jag nu oftare nere på en chipp och en putt. Min scrambling statistik har gått från 0% till att ligga runt 30%.

Golf är roligt!
Twitter: @Jurra
Golfklubb: Glasrikets GK
Jurra
Inlägg: 53
Blev medlem: 06 jan 2016, 18:15

Har hunnit med två rundor nu efter den stora sänkningen och det har faktiskt gått över förväntan. Första rundan samlade jag ihop 33p och var inom buffertzonen. Den andra rundan spelade jag ihop 37p och gjorde en ny sänkning. Känner mig betydligt säkrare med de flesta slag just nu. Misstagen som kunde vara gigantiska förut finns fortfarande men oftast är de mindre och jag kan numera rädda minst 1p även när jag spelar dåligt.
Twitter: @Jurra
Golfklubb: Glasrikets GK
Jurra
Inlägg: 53
Blev medlem: 06 jan 2016, 18:15

Har haft ett litet uppehåll inför att jag nu gjorde en liten golftripp med två vänner. Vi besökte Ringenäs GK, Kungsbacka GK och Vallda Golf & Country Club.

Man blir ju lite avundsjuk när man ser kvaliteten som finns i Kungsbacka. Själva spelet över dagarna stämde inte alls, eller det stämde hyfsat på Ringenäs men Kungsbacka var katastrofalt kan iofs bero lite på att kvällen på torget i Halmstad var för trevlig och det beställdes in för mycket att dricka... Vallda blev det bättre men det är få slag man får och den straffar ju oerhört ifall du inte är med i spelet direkt.

Ringenäs GK
Vi spelade den röda och blåa slingan. Hade gärna spelat den gula men den var stängd för dagen. En vacker bana men greenerna höll väl inte riktigt den kvaliteten man hade hoppats på. Kan iofs bero på att de precis haft tävlingsveckan och hade låtit greenerna växa på sig lite nu efteråt. Banan går en hel i skrå men de har onekligen jobbat hårt med att jämna ut den. Plus för bra mat efter rundan.

Kungsbacka GK
En fantastisk bana där du får möta nästan tre olika slags golfbanor. Allt höll fantastiskt hög kvalite både greenerna, fairways och rufferna. Allt var grönt och skönt. Jag föredrog helt klart de första parkhålen och skogshålen. Framförallt skogshålen är roliga krävs lite strategi men du kan också chansa och gå för det på ett par korta par 4.

Vallda
När vi spelade Kungsbacka gick vi med en medlem i Kungsbacka som var oerhört trevlig. Han berättade om att Vallda var skapad från grunden och att de hade schaktat bort massa och bara byggt upp den från grunden. Jag älskade det! Banan är i mitt tycke helt fantastiskt skick. Även om inte den kanske hade lika många minnesvärda hål som Vasatorp TC var banan oerhört vacker och som sagt kvalité rakt igenom. Väl värt att ta ett stop bara för den fantastiska lunchen där.

Sammanfattningsvis blir det helt enkelt ett mål att försöka hitta de banor i Sverige som har rödsvingel och lira dessa!
Twitter: @Jurra
Golfklubb: Glasrikets GK
Jurra
Inlägg: 53
Blev medlem: 06 jan 2016, 18:15

Hemmabanespelare av guds nåde!

Konstaterar att det är jag ut i fingerspetsarna. Vet inte riktigt vad det är som gör mig så mycket mer bekväm på hemmabanan än någon annanstans.

Var nere i Olofström och spelade en Irish Greensome tävling. Alltid roligt att åka till nya banor och spela. Spelet var stundtals helt ok men runt greenerna och på greenerna var jag KATASTROF! Vi kom 10:a och då hade jag själv ett par puttar och inspel som var direkt förödande inte alltid roligt, det som var positivt var väl att han jag spelade även gjorde några misstag annars hade jag haft det riktigt tufft.

Väl hemma på hemmabanan gick jag sedan på 36p och sedan på 39p och är nu nere på 17.9 och en total sänkning på 8,2 sedan säsongen startade. Hoppas kunna ligga kvar där eller kanske komma ner något mer innan min säsong tar slut helt.

Handbollssäsongen har börjat dra igång lite och har ett nytt uppdrag som a-lagstränare som tar bort lite tid från min kära golf. Onsdagarna är träningsledigt så den kvällen ska få bli dedikerad till golfen iallafall.
Twitter: @Jurra
Golfklubb: Glasrikets GK
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jurra skrev:Hemmabanespelare av guds nåde!

Konstaterar att det är jag ut i fingerspetsarna. Vet inte riktigt vad det är som gör mig så mycket mer bekväm på hemmabanan än någon annanstans.

Var nere i Olofström och spelade en Irish Greensome tävling. Alltid roligt att åka till nya banor och spela. Spelet var stundtals helt ok men runt greenerna och på greenerna var jag KATASTROF! Vi kom 10:a och då hade jag själv ett par puttar och inspel som var direkt förödande inte alltid roligt, det som var positivt var väl att han jag spelade även gjorde några misstag annars hade jag haft det riktigt tufft.

Väl hemma på hemmabanan gick jag sedan på 36p och sedan på 39p och är nu nere på 17.9 och en total sänkning på 8,2 sedan säsongen startade. Hoppas kunna ligga kvar där eller kanske komma ner något mer innan min säsong tar slut helt.

Handbollssäsongen har börjat dra igång lite och har ett nytt uppdrag som a-lagstränare som tar bort lite tid från min kära golf. Onsdagarna är träningsledigt så den kvällen ska få bli dedikerad till golfen iallafall.
Ingen dålig sänkning det där för året! Kämpa på Jurra!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jurra
Inlägg: 53
Blev medlem: 06 jan 2016, 18:15

Tack Max! Året har flutit på bra även om jag inte riktigt hunnit träna så mycket som jag kanske borde göra har det fungerat och stor del måste jag nog säga att game golf har varit en stor hjälp. Dels har jag fått bättre koll på hur långt mina slag går men jag har även blivit bättre på att attackera flaggan mkt tack vare den statistik som finns.

Var ute idag på morgonen och fick ihop 35p med ett streck och 3 stycken en poängare. Lirade stabilt med höjdpunkten med en birdie och tre par. Spelade egentligen bara dåligt på hålet där jag fick streck där jag sköt bort mitt andra slag efter ett bra utslag som låg mitt på fairway. Bittert!
Twitter: @Jurra
Golfklubb: Glasrikets GK
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jurra skrev:Tack Max! Året har flutit på bra även om jag inte riktigt hunnit träna så mycket som jag kanske borde göra har det fungerat och stor del måste jag nog säga att game golf har varit en stor hjälp. Dels har jag fått bättre koll på hur långt mina slag går men jag har även blivit bättre på att attackera flaggan mkt tack vare den statistik som finns.

Var ute idag på morgonen och fick ihop 35p med ett streck och 3 stycken en poängare. Lirade stabilt med höjdpunkten med en birdie och tre par. Spelade egentligen bara dåligt på hålet där jag fick streck där jag sköt bort mitt andra slag efter ett bra utslag som låg mitt på fairway. Bittert!
Kul att det är fler som hittar fördelarna med Game Golf! :)
Skriv svar