Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Kul! :)

Vill bara skjuta in att Hofen kör på torsdagar.
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

JohanAdministratör skrev: 28 feb 2019, 08:28 Jag skissar på en idé!
Den berör dock främst Sthlms-golfare.

En veckovis återkommande tävling på GolfStar Kungsängen.
Bro Hof har sin onsdagsgolf och jag tänker att Kungsängen GC (som GolfStar driver) med 2500 medlemmar borde kunna få ihop en 20-50 pers/deltävling. + att den är öppen för alla golfare.

Kan ni inte hjälpa mig skissa på upplägget.
Bro Hof kör GameBook och poängbogey rakt av. Man spelar när man vill under dagen med vem man vill.
Varannan vecka lirar man Kings och Queens. Vinnaren varje vecka vinner en cash-pott på något vis och sedan löper en order of merit med en final på något sätt kanske? Eller kanske utan final?




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Bra idé! Kungsängen hade ju ngt liknande för ett par år sedan där vinnaren av finaltävlingen plockade hem en klocka från SS. Tror att det kostade 50kr/gång och plats 1-3 vid varje deltävling fick ett presentkort i shopen baserat på hur många som var med. I finalen var det topp tio från grundserien som fick vara med.

Glöm inte bort att göra en grundlig DD på allas hcp :mrgreen:
Så slipper du att snittpoängen över fem tävlingar blir 42p.....
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

JohanAdministratör skrev:Jag skissar på en idé!
Den berör dock främst Sthlms-golfare.

En veckovis återkommande tävling på GolfStar Kungsängen.
Bro Hof har sin onsdagsgolf och jag tänker att Kungsängen GC (som GolfStar driver) med 2500 medlemmar borde kunna få ihop en 20-50 pers/deltävling. + att den är öppen för alla golfare.

Kan ni inte hjälpa mig skissa på upplägget.
Bro Hof kör GameBook och poängbogey rakt av. Man spelar när man vill under dagen med vem man vill.
Varannan vecka lirar man Kings och Queens. Vinnaren varje vecka vinner en cash-pott på något vis och sedan löper en order of merit med en final på något sätt kanske? Eller kanske utan final?





Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Avgå.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev: 28 feb 2019, 08:39 Kul! :)

Vill bara skjuta in att Hofen kör på torsdagar.
Ah, då ska jag kanske lägga den här på onsdagar då. Så har jag två ursäkter varje vecka att lira.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bra idé! Kungsängen hade ju ngt liknande för ett par år sedan där vinnaren av finaltävlingen plockade hem en klocka från SS. Tror att det kostade 50kr/gång och plats 1-3 vid varje deltävling fick ett presentkort i shopen baserat på hur många som var med. I finalen var det topp tio från grundserien som fick vara med.

Glöm inte bort att göra en grundlig DD på allas hcp :mrgreen:
Så slipper du att snittpoängen över fem tävlingar blir 42p.....
Alexander Wisell här på forumet driver svenska delen av Armand Nicolet som gör finfina klockor och de har varit med på Tee Party Shootouts prisbord. Det kanske skulle kunna vara en möjlig kontakt till prisbordet. Även Titleist, FootJoy och GolfStar kanske kan chippa in.

100 kr i startavgift tycker jag är rimligt.
vinnaren får 60% tvåan 30% och 10% till en samlad prispott för final/inköp av priser till finalen.

Vi får se hur det blir med shop på Kungsängen i år. Om GolfStore blir kvar där så kan det vara ett alternativ att man tävlingsledningen varje vecka köper in ett presentkort för anmälningsavgifterna. Då supportar vi den lokala aktören, men vi skulle lika gärna kunna köpa presentkort på Dormy eller betala ut cash. Skälet till att många har presentkort i shopen är för att det gynnar klubben/pron/restaurangen.

Just eftersom det här sker på en GolfStar-anläggning så måste konceptet säljas in till GS också. Nu jobbar jag ju själv på GS så det ska väl inte vara några svårigheter men vad kan mervärdena tänkas vara?

- Ökad beläggning på anläggningen (vilket iofs inte är ett problem på GolfStar Kungsängen)
- Marknadsföring då golfarna som är med kommer att prata om anläggningen.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 28 feb 2019, 11:11
Bra idé! Kungsängen hade ju ngt liknande för ett par år sedan där vinnaren av finaltävlingen plockade hem en klocka från SS. Tror att det kostade 50kr/gång och plats 1-3 vid varje deltävling fick ett presentkort i shopen baserat på hur många som var med. I finalen var det topp tio från grundserien som fick vara med.

Glöm inte bort att göra en grundlig DD på allas hcp :mrgreen:
Så slipper du att snittpoängen över fem tävlingar blir 42p.....
Alexander Wisell här på forumet driver svenska delen av Armand Nicolet som gör finfina klockor och de har varit med på Tee Party Shootouts prisbord. Det kanske skulle kunna vara en möjlig kontakt till prisbordet. Även Titleist, FootJoy och GolfStar kanske kan chippa in.

100 kr i startavgift tycker jag är rimligt.
vinnaren får 60% tvåan 30% och 10% till en samlad prispott för final/inköp av priser till finalen.

Vi får se hur det blir med shop på Kungsängen i år. Om GolfStore blir kvar där så kan det vara ett alternativ att man tävlingsledningen varje vecka köper in ett presentkort för anmälningsavgifterna. Då supportar vi den lokala aktören, men vi skulle lika gärna kunna köpa presentkort på Dormy eller betala ut cash. Skälet till att många har presentkort i shopen är för att det gynnar klubben/pron/restaurangen.

Just eftersom det här sker på en GolfStar-anläggning så måste konceptet säljas in till GS också. Nu jobbar jag ju själv på GS så det ska väl inte vara några svårigheter men vad kan mervärdena tänkas vara?

- Ökad beläggning på anläggningen (vilket iofs inte är ett problem på GolfStar Kungsängen)
- Marknadsföring då golfarna som är med kommer att prata om anläggningen.
Men Johan, kunde du inte tänkt på detta lite tidigare då jag bytt från Kungsängen till Björkliden just pga avsaknad av en sådan här tävling :lol: . Björkliden har ju sin Order of Merit som jag tänkte vara med i år. Men inför du det så byter jag tillbaka nästa år...
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev: 28 feb 2019, 09:38Bra idé! Kungsängen hade ju ngt liknande för ett par år sedan där vinnaren av finaltävlingen plockade hem en klocka från SS. Tror att det kostade 50kr/gång och plats 1-3 vid varje deltävling fick ett presentkort i shopen baserat på hur många som var med. I finalen var det topp tio från grundserien som fick vara med.
Du blandar inte ihop Kungsängen och Bro Hof?
Eller är det jag som missat att Kungsängen haft en tävling som är exakt likdan som den på Hofen?
(Nymans Ur sponsrar tävlingen på Hofen, därav klockan som vinst).
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag skissar på en idé!
Den berör dock främst Sthlms-golfare.

En veckovis återkommande tävling på GolfStar Kungsängen.
Bro Hof har sin onsdagsgolf och jag tänker att Kungsängen GC (som GolfStar driver) med 2500 medlemmar borde kunna få ihop en 20-50 pers/deltävling. + att den är öppen för alla golfare.

Kan ni inte hjälpa mig skissa på upplägget.
Bro Hof kör GameBook och poängbogey rakt av. Man spelar när man vill under dagen med vem man vill.
Varannan vecka lirar man Kings och Queens. Vinnaren varje vecka vinner en cash-pott på något vis och sedan löper en order of merit med en final på något sätt kanske? Eller kanske utan final?




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag gillar idén! Det finns ju massor av liknande upplägg på klubbarna runt om i Sverige. På en av klubbarna jag växte upp hade de torsdagsgolf där alla inkomster samlades till slutfinalen där toppspelarna på order of merit gjorde upp om prispotten (i värde i presentkort hos shopen vill jag minnas) - det kanske är något?


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sandstream skrev: 28 feb 2019, 17:17
manget skrev: 28 feb 2019, 09:38Bra idé! Kungsängen hade ju ngt liknande för ett par år sedan där vinnaren av finaltävlingen plockade hem en klocka från SS. Tror att det kostade 50kr/gång och plats 1-3 vid varje deltävling fick ett presentkort i shopen baserat på hur många som var med. I finalen var det topp tio från grundserien som fick vara med.
Du blandar inte ihop Kungsängen och Bro Hof?
Eller är det jag som missat att Kungsängen haft en tävling som är exakt likdan som den på Hofen?
(Nymans Ur sponsrar tävlingen på Hofen, därav klockan som vinst).
Jag blandar inte ihop Kungsängen med Hofen, men detta var när Top Tee hade Kungsängen så det är ett par år sedan. Gick på tisdagar under säsongen med final i september. Och om jag inte missminner mig var det Ludde som brukade plocka hem klockan
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

När jag var medlem på Johannesberg G&CC så hade vi tisdagstävlingen. Spelades varje tisdag under säsongen med en final i september. Kostade 50 kr/gång och vinnaren fick ett presentkort i shoppen.
Den totala vinnaren för säsongen fick ett fullvärdigt medlemskap till nästa säsong.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Skriv svar