Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Två tillfällen kvar av inomhusträningen. Varav det näst sista passet är ikväll.
Efter det kommer jag döpa om dagboken från försäsong till säsong. För då hoppas jag att det är dags för spel!
Känner mig inte alls redo men man måste ju börja någonstans.
Låter inte kul, hoppas det gick bra!
Hur långt är ni ifrån säsongsstart runt Sthlm?
Igår så tror jag att greenkeepern Paul Tait på Kungsängen skottade bort snön från greenerna. Han la upp lite bilder på Facebook och det såg finfint ut. Riktigt grönt och trevligt! Så jag hoppas att banan öppnar nästa helg!
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

JohanAdministratör skrev:
MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Två tillfällen kvar av inomhusträningen. Varav det näst sista passet är ikväll.
Efter det kommer jag döpa om dagboken från försäsong till säsong. För då hoppas jag att det är dags för spel!
Känner mig inte alls redo men man måste ju börja någonstans.
Låter inte kul, hoppas det gick bra!
Hur långt är ni ifrån säsongsstart runt Sthlm?
Igår så tror jag att greenkeepern Paul Tait på Kungsängen skottade bort snön från greenerna. Han la upp lite bilder på Facebook och det såg finfint ut. Riktigt grönt och trevligt! Så jag hoppas att banan öppnar nästa helg!
Redan nästa helg alltså!?

Wow, vi hoppas det!! :)
Foooore!
Pontus20
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 apr 2015, 12:38

JohanAdministratör skrev:
MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Två tillfällen kvar av inomhusträningen. Varav det näst sista passet är ikväll.
Efter det kommer jag döpa om dagboken från försäsong till säsong. För då hoppas jag att det är dags för spel!
Känner mig inte alls redo men man måste ju börja någonstans.
Låter inte kul, hoppas det gick bra!
Hur långt är ni ifrån säsongsstart runt Sthlm?
Igår så tror jag att greenkeepern Paul Tait på Kungsängen skottade bort snön från greenerna. Han la upp lite bilder på Facebook och det såg finfint ut. Riktigt grönt och trevligt! Så jag hoppas att banan öppnar nästa helg!
Hoppas också på det! :)
Driver: Cobra BioCell+ 9.5° FW: TM Jetspeed 15° Hybrid: Cobra AMP 19° Järn: Titleist 714 AP2 4-P Wedgar: Titleist SM6 50°, TM Tour Preferred 54°, Mizuno 60° Putter: Bettinardi C-series
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:
MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Två tillfällen kvar av inomhusträningen. Varav det näst sista passet är ikväll.
Efter det kommer jag döpa om dagboken från försäsong till säsong. För då hoppas jag att det är dags för spel!
Känner mig inte alls redo men man måste ju börja någonstans.
Låter inte kul, hoppas det gick bra!
Hur långt är ni ifrån säsongsstart runt Sthlm?
Igår så tror jag att greenkeepern Paul Tait på Kungsängen skottade bort snön från greenerna. Han la upp lite bilder på Facebook och det såg finfint ut. Riktigt grönt och trevligt! Så jag hoppas att banan öppnar nästa helg!
I Haömstad säger de drygt två veckor och då är hela banorna torra. Men lite sol så lär det väl smälla till Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

JohanAdministratör skrev:
MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Två tillfällen kvar av inomhusträningen. Varav det näst sista passet är ikväll.
Efter det kommer jag döpa om dagboken från försäsong till säsong. För då hoppas jag att det är dags för spel!
Känner mig inte alls redo men man måste ju börja någonstans.
Låter inte kul, hoppas det gick bra!
Hur långt är ni ifrån säsongsstart runt Sthlm?
Igår så tror jag att greenkeepern Paul Tait på Kungsängen skottade bort snön från greenerna. Han la upp lite bilder på Facebook och det såg finfint ut. Riktigt grönt och trevligt! Så jag hoppas att banan öppnar nästa helg!
International säger på sin facebook att de hoppas kunna öppna den 19/3
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Igår fick jag in ett riktigt bra pass.
På schemat stod 40 min blockträning med att nöta in nya svingen. Så jag stod mest och nötte svingar. Det känns riktigt kul att se bollarna dels flyga längre och skruva sig från höger till vänster!

Sen blev en timme nöta puttar. Också ett blockpass med nöta stroke.
Jag vill tipsa om ett hjälpmedel som jag använde för första gången igår port54. Det är en gate som du sätter upp cirka 30-40 cm framför bollen. Sen tränar du på att få bollen igenom och i slutändan sätta bollen i hål. Så du får riktigt bra träning för bollstart och längdkänsla.
Utan tvekan tror jag att jag blev en mycket bättre puttare under den timmen jag tränade med porten.
I början kom jag knappt igenom porten. Jag avslutade med att sätta 20 raka i hål!
Porten gav sån bra feedback. Jag märkte att jag hela tiden pullade putten till vänster då den fastnade i vänster ben av porten. Efter ett jäkla mötande hittade jag en känsla där jag fortsatte pendla mot målet och hålla höger arm öppen längre genom bollträffen.
Kändes så fint på slutet!
Spana in port54!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här är ett klipp från första halvtimmen med porten...

https://vimeo.com/158596724


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

JohanAdministratör skrev:Igår fick jag in ett riktigt bra pass.
På schemat stod 40 min blockträning med att nöta in nya svingen. Så jag stod mest och nötte svingar. Det känns riktigt kul att se bollarna dels flyga längre och skruva sig från höger till vänster!

Sen blev en timme nöta puttar. Också ett blockpass med nöta stroke.
Jag vill tipsa om ett hjälpmedel som jag använde för första gången igår port54. Det är en gate som du sätter upp cirka 30-40 cm framför bollen. Sen tränar du på att få bollen igenom och i slutändan sätta bollen i hål. Så du får riktigt bra träning för bollstart och längdkänsla.
Utan tvekan tror jag att jag blev en mycket bättre puttare under den timmen jag tränade med porten.
I början kom jag knappt igenom porten. Jag avslutade med att sätta 20 raka i hål!
Porten gav sån bra feedback. Jag märkte att jag hela tiden pullade putten till vänster då den fastnade i vänster ben av porten. Efter ett jäkla mötande hittade jag en känsla där jag fortsatte pendla mot målet och hålla höger arm öppen längre genom bollträffen.
Kändes så fint på slutet!
Spana in port54!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
En grej jag märkt av den puttövningen är att den inte säger allt. Jag har haft problem med längdkänslan och förmågan att sänka puttar. Men kan stå och köra den genom en sån där port utan några som helst problem. Pratade om detta med min tränare och när han kollade på min puttning sa han att jag sätter en jättedålig rull i bollen. Jag sätter den precis i linje men den hoppar och rullar snett, vilket gör att längdkänslan, och därmed också läsningen lider kraftigt. Det jag gör nu är att jag tränar väldigt mycket med en kraftig linje på bollen, för att sedan slå så att linjen inte bryts utan att den ska rulla konstant och bilda "ett rakt streck". Skulle hemskt gärna få tag i en sån där boll utan kanter, eller vad ska man säga.

EDIT:
http://www.ebay.ca/itm/NEW-2X-Putter-Wh ... 1184930444

en sån boll skulle jag alltså slå ca 10 cm innan den faller stenpladask
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag linjerade också upp bollarna. Det är klokt.
Sen tror jag iaf att stroket är helt OK... Upplever inget hopp..


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag linjerade också upp bollarna. Det är klokt.
Sen tror jag iaf att stroket är helt OK... Upplever inget hopp..


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Kul att höra vad du säger om portarna. Jag har ett helt gäng liggandes i bilen som jag ser fram emot att börja använda.
Skriv svar