Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Alm
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 maj 2015, 15:32

Min försäsong fram till nu har bestått av en del nötande i Ullnas inomhushall och en vecka i Spanien där jag testade på 6 olika banor.
Nu hoppas jag vädret håller i sig så man kan ta sig ut på de banor som är öppna.

Har även kört en del nybörjaryoga hemma framför TV:n i hopp om att tänja ut kroppen en del, märker redan nu skillnad då jag kan nå vinklarna i svingen på ett helt annat sätt :lol:
Driver:Mizuno JPX EZ 10,5° Spoon:Mizuno JPX EZ 15° Hybrid:Mizuno JPX EZ 19° Järnklubbor:Mizuno MP-62 3-PW Wedgar:Mizuno T7 Blue 52°, 58° Putter:Odyssey (gammal modell) HCP:4.5
Hemmaklubb: Öregrunds GK
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Alm skrev:Min försäsong fram till nu har bestått av en del nötande i Ullnas inomhushall och en vecka i Spanien där jag testade på 6 olika banor.
Nu hoppas jag vädret håller i sig så man kan ta sig ut på de banor som är öppna.

Har även kört en del nybörjaryoga hemma framför TV:n i hopp om att tänja ut kroppen en del, märker redan nu skillnad då jag kan nå vinklarna i svingen på ett helt annat sätt :lol:
Jag hade stora planer inför vintern. Jag har puttat kanske totalt 10 timmar hemma på mattan och varit i trackman 2 gånger. Det är allt. Bedrövligt! Jag har köpt en yogamatta och en foam roller. Ska nöta på lite för att mjuka den gamle kroppen. :-)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Foam roller ska jag också skaffa mig! Var köper jag en sådan?
Låter som en grej man skulle kunna hitta på typ Jula för 299 spänn..
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

JohanAdministratör skrev:Foam roller ska jag också skaffa mig! Var köper jag en sådan?
Låter som en grej man skulle kunna hitta på typ Jula för 299 spänn..
Kolla typ Xxl tror de finns för typ 200


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Foam roller ska jag också skaffa mig! Var köper jag en sådan?
Låter som en grej man skulle kunna hitta på typ Jula för 299 spänn..
Finns på alla stora sportaffärer skulle jag säga, även sett dem på Biltema, Rusta osv.
Väl värd investeringen.
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Funkar även bra med en tennisboll om det är vissa ställen man är stel på, typ baksida axlar m.m.
Men det gör oooont i början!
Foooore!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag blev det gymmet!
5 km löpning ska bli en återkommande syssla på luncherna. Ska försöka kapa ett par kg runt magen!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Idag blev det gymmet!
5 km löpning ska bli en återkommande syssla på luncherna. Ska försöka kapa ett par kg runt magen!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Googla HIIT-löpning så sparar du tid!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bra idé! Idag blir det HIIT-löpning istället. Har testat det vid något tillfälle innan när jag fick en genomgång av en PT.
Då var det en HIIT-övning där farten ökade allteftersom. Så 30 sek på level 10 sen vila, sen level 11, sen vila, level 12 vila - upp till 18. Sen ned igen..
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Bra idé! Idag blir det HIIT-löpning istället. Har testat det vid något tillfälle innan när jag fick en genomgång av en PT.
Då var det en HIIT-övning där farten ökade allteftersom. Så 30 sek på level 10 sen vila, sen level 11, sen vila, level 12 vila - upp till 18. Sen ned igen..
Det skulle jag kalla intervall-träning, HIIT är mer simpelt.
All kraft du har så länge du orkar 0-100 (utomhus är det enklast att göra i en uppförsbacke) hålla farten uppe, max 1 min.
Därefter vilar du åtminstone 5 minuter för att låta typ IIx-fibrerna få tillbaka sin energi.
Upprepa tills du märker att det inte finns någon energi kvar för att vara explosiv.

Inomhus kräver det lite träning att ställa sig på ett snabbt löpband, gärna med uppförslut och sen köra, men det går. Funkar även att göra på cykel eller Crosstrainer om motståndet är högt nog.
Skriv svar