Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Hoppas allas golfsommar går bra där ute.
Jag själv har precis kommit hem från en veckas bootcamp i San Fransisco. Dock inget golf-bootcamp. Jag har ett nytt jobb som har huvudkontor i SF så alla nyanställda får åka dit för upplärning.

Nu härnäst väntar två veckors road trip med tjejen runtom i Sverige medan hantverkare börjar bygga balkong i läggan.
Jag tar dock inte med mig klubborna på den här resan. Det enda golf-relaterade jag kommer ägna mig åt är Titleist event på PGA National i Malmö då de lanserar de nya järnklubborna till media.

Hur går er golf-sommar?

Ibland är det skönt med paus ! Skall bli intressant att höra om nya stickorna sen för är grymt intresserad.

För mig går säsongen riktigt bra och har väll inget att klaga på egentligen.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 29 jul 2019, 05:28 Hoppas allas golfsommar går bra där ute.
Jag själv har precis kommit hem från en veckas bootcamp i San Fransisco. Dock inget golf-bootcamp. Jag har ett nytt jobb som har huvudkontor i SF så alla nyanställda får åka dit för upplärning.

Nu härnäst väntar två veckors road trip med tjejen runtom i Sverige medan hantverkare börjar bygga balkong i läggan.
Jag tar dock inte med mig klubborna på den här resan. Det enda golf-relaterade jag kommer ägna mig åt är Titleist event på PGA National i Malmö då de lanserar de nya järnklubborna till media.

Hur går er golf-sommar?
SF såg underbart ut, och är en underbar stad! Njut av lite break, det kan som Stefan skriver vara lite skönt ibland!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag ska jag lira Fågelbro!
Har inte slagit en boll i veckan. Senast jag slog gick det dock över förväntan bra.
Dagens känsla får bli fade 100% med en känsla av att starta bollen vänster. Vill känna hur bladet skär igenom.
Men främst ska jag fokusera på att ha trevligt. Sen ska jag lets lite boll. Har en enda ProV1 i bagen..

Önska mig lycka till!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Drömrunda idag!
Slog en 30 slag på Dormy i Trackman innan rundan och fick självförtroende att svingen var rätt. Så jag körde på och litade på svingen. 7 GIR första nio. Och 3 blev birdies. Då försvann också min boll på bästa birdiehålet..
IMG_1448.JPG
IMG_1448.JPG (165.79 KiB) Visad 8203 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

I helgen hann jag med två rundor golf!!!
Så jäkla kul.

Konstaterade att det blev totalt 3 rundor i september ink de här två i helgen. Sämsta September på många år.

Först spelade jag queens som var ok trots hålpipade greener.
Men övergången till Frösåkers 11 på stimpen-greener var svårt. Långdkänslan var kass och treputtarna haglade. Det positiva var alla birdies.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Just nu befinner jag mig i Västerås. Man kan ju tro att det är för att gå på VIK eller spela Frösåker men det är för att jag ska gifta mig på lördag. Det är en mycket starkt bidragande orsak till min frånvaro från golfen på sistone.
Jag är fortfarande lika taggad på golf som alltid, det har bara inte funnits tid.

Jag undrar faktiskt om min sista runda för säsongen är spelad..
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

JohanAdministratör skrev: 17 okt 2019, 06:38 Just nu befinner jag mig i Västerås. Man kan ju tro att det är för att gå på VIK eller spela Frösåker men det är för att jag ska gifta mig på lördag. Det är en mycket starkt bidragande orsak till min frånvaro från golfen på sistone.
Jag är fortfarande lika taggad på golf som alltid, det har bara inte funnits tid.

Jag undrar faktiskt om min sista runda för säsongen är spelad..
Stort grattis i förskott Johan!
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 17 okt 2019, 06:38 Just nu befinner jag mig i Västerås. Man kan ju tro att det är för att gå på VIK eller spela Frösåker men det är för att jag ska gifta mig på lördag. Det är en mycket starkt bidragande orsak till min frånvaro från golfen på sistone...
Finns inget som är så dåligt för ens handikapp som giftermål. Skulle vara barn kanske... ;)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Just nu befinner jag mig i Västerås. Man kan ju tro att det är för att gå på VIK eller spela Frösåker men det är för att jag ska gifta mig på lördag. Det är en mycket starkt bidragande orsak till min frånvaro från golfen på sistone.
Jag är fortfarande lika taggad på golf som alltid, det har bara inte funnits tid.

Jag undrar faktiskt om min sista runda för säsongen är spelad..
Kör hårt med giftermålet, golfen finns kvar! Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Planerar golf-året 2020 lite smått just nu.

För bland annat en dialog om att åka till England och göra ett samarbete med en golf-organisation som representerar 4 Linksbanor, och 6 inlandsbanor..

Jag tror det skulle kunna blir några riktigt roliga reportage därifrån.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar