Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här är gårdagens FlightScope-siffror.
Det är hela sessionen under tre timmar så det är en hel del kassa slag med. Precis som på banan :)

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

JohanAdministratör skrev:Här är gårdagens FlightScope-siffror.
Det är hela sessionen under tre timmar så det är en hel del kassa slag med. Precis som på banan :)

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fade med järnen och draw med woodsen eller läser jag galet?
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Efter förra veckans lektion ser svingen ut så här nu...

Hoppas länken funkar..
https://youtu.be/MjqmXD6OCSg

Spelade 9 hål efter det här, 6 bogey och 3 par.

Bild

Jag slog bollen lite längre än vad jag gjort tidigare. Kan bero både på bättre bollträff och att jag testade den nya Vice Golf Pro Soft.
4 av greenmissarna var förbi green..



Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Efter förra veckans lektion ser svingen ut så här nu...

Hoppas länken funkar..
https://youtu.be/MjqmXD6OCSg

Spelade 9 hål efter det här, 6 bogey och 3 par.

Bild

Jag slog bollen lite längre än vad jag gjort tidigare. Kan bero både på bättre bollträff och att jag testade den nya Vice Golf Pro Soft.
4 av greenmissarna var förbi green..



Skickat från min iPhone med Tapatalk
All framgång i spelet till ära, men bäst är dojjorna!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Under gårdagens runda lirade jag på den här lilla pärlan.
En Vice Pro Soft Neon Red. En annorlunda upplevelse att kika ned på den röda kulan.

Känslan är en angenäm mjuk känsla, antagligen tack vara urethan-skalet. Skalet är för övrigt matt och var sjukt tåligt och enkelt att torka av. Det var positivt. Bollen kändes och såg fortfarande helt ny ut efter att jag hade skjutit 21 slag och 18 puttar på den.

Det mest karakteristiska jag upplevde var en rätt låg bollbana och att den gick längre än vad jag brukar slå.
Slog bland annat en J4 över green (cirka 210m) på en par 3 som mättet 192 meter till flaggan och en J5 över green (cirka 190m) när det mätte 177 meter till flaggan i motvind.

Någon annan som testat den?

Bild
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag köpte 2 st 3 pack Vice i shoppen på Kungsängen och upplevde skalet som väldigt speciellt. Kändes så där om man jämför med andra bollar och som den konservativa golfare jag är blev det inga fler köp.
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Jag hoppas att du snart får tillfälle att testa nya handskar också :lol:
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Obstacle1 skrev:Jag hoppas att du snart får tillfälle att testa nya handskar också :lol:
Handsken har funkat fint i snart två säsongen nu, så den är slitstark och bra haha..
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Imorgon blir det tävling!
Hade andra planer men eftersom polarna backa ur morgongolfen så anmälde jag mig till Huvudstadens GK Tour.

29 gubbar med singel-HCP som lirar Riksten från vit Tee. En bana jag gillar och som jag har scoreat bra på förut så det blir kul. Wish me luck.

Fick in en wedgepass här på eftermiddagen som lite extra slip på spelet.
Får se om jag kan få stopp på bollarna imorgon.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Teeparty Shootout matchen på Kungsängen Kings Course mot Henrik.

Hål 1, Henrik lottades att börja matchen och slår en push-slice höger ned i bäcken, min drive lägger sig just vänster om fairway. Henrik droppar och slår upp sitt tredjeslag fint på green där flaggan står kort.
Jag har 96 meter till flaggan och slår en 56-gradig wedge som jag mini-pushar men som klarar greenträff. Jag börjar att putta och sänker min för birdie, en riktigt bra putt nedför med 2 dec break. 1 up!

Hål 2, Jag hookar min drive vänster in i ruffen och Henrik slår sin höger igen. Båda är i spel. Jag har cirka 135 meter kvar till flagg och slår en J9 precis höger av green i ruffen. Henrik missar också green.
Jag chip tvåputtar för en femma och Henrik chip treputtar för en sexa och jag är 2 up!

Hål 3, Jag hookar min J5 20 meter till höger om green och Henrik slår sin helt ok precis av green. Min chip är totalt värdelös och jag hamnar i bunkern på andra sidan green på andraslaget. Henrik rullar fram sin mot hålet. Jag får upp bunkerslaget på green men behöver 2 puttar. Henrik vinner på bogey. 1 up.

Hål 4, Henrik börjar med att slå en spoon in bland träden rakt fram och jag tar fram drivern och slår dagens bomb rakt mot green och ahr cirka 70 meter kvar till pinnen. Henrik skruvar sin runt träden fram till green en riktigt Garcis-slag och jag duffar min wedge ned i bunkern. Vi båda löser bogeyn men eftersom jag hade slag vinner jag hålet. 2 up.

Hål 5, Jag hookar min J2 OOB… Henrik gör inga misstag utan gör tom en birdie. 1 up.

Hål 6, Henrik slår sin J6 i vattnet och jag mesar ut en J8. Jag får upp min wedge på green och tvåputtar hem segern.
Skriv svar