Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 17 feb 2019, 22:27Tack!
Tyvärr inte någon infra där.
Stockholm stad som hyr ut marken vägrar förnya mer än ett år åt gången därav vill varken klubben eller GS rusta upp anläggningen.
Förståligt! Vem vill satsa pengar när man riskeras att bli av med marken...

En lösning kan ju vara att man tar med sig ett eget elverk och en värmefläkt! :D
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

JohanAdministratör skrev: 15 feb 2019, 13:42 Jag har en tanke, jag gillar ju er och jag gillar att spela fina golfbanor.

Bro Hof Slott har ett företagsmedlemskap som kostar 28.000 kr. I det medlemskapet ingår 8 greenfee-checkar.
Jag funderar på om jag ska köpa ett sånt medlemskap och sedan använda de 8 checkarna för att spela med er forumiter.

Men då är frågan hur jag ska avgöra vem som ska få en check? Jag tar tacksamt emot idéer. Kanske veckans bästa forumit, eller quiz, finaste uppladdade bild med #svensktgolfforum.

Vad tror ni lockar engagemang?
Låt forumiterna bidda på starttiderna sen skänker du det du får in till välgörenhet! Måste väl finnas en hel del bra golfrelaterad välgörenhet?
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

manget skrev:
JohanAdministratör skrev: 15 feb 2019, 13:42 Jag har en tanke, jag gillar ju er och jag gillar att spela fina golfbanor.

Bro Hof Slott har ett företagsmedlemskap som kostar 28.000 kr. I det medlemskapet ingår 8 greenfee-checkar.
Jag funderar på om jag ska köpa ett sånt medlemskap och sedan använda de 8 checkarna för att spela med er forumiter.

Men då är frågan hur jag ska avgöra vem som ska få en check? Jag tar tacksamt emot idéer. Kanske veckans bästa forumit, eller quiz, finaste uppladdade bild med #svensktgolfforum.

Vad tror ni lockar engagemang?
Låt forumiterna bidda på starttiderna sen skänker du det du får in till välgörenhet! Måste väl finnas en hel del bra golfrelaterad välgörenhet?
GreenQueens Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

stevvee skrev: 19 feb 2019, 09:13
manget skrev:
JohanAdministratör skrev: 15 feb 2019, 13:42 Jag har en tanke, jag gillar ju er och jag gillar att spela fina golfbanor.

Bro Hof Slott har ett företagsmedlemskap som kostar 28.000 kr. I det medlemskapet ingår 8 greenfee-checkar.
Jag funderar på om jag ska köpa ett sånt medlemskap och sedan använda de 8 checkarna för att spela med er forumiter.

Men då är frågan hur jag ska avgöra vem som ska få en check? Jag tar tacksamt emot idéer. Kanske veckans bästa forumit, eller quiz, finaste uppladdade bild med #svensktgolfforum.

Vad tror ni lockar engagemang?
Låt forumiterna bidda på starttiderna sen skänker du det du får in till välgörenhet! Måste väl finnas en hel del bra golfrelaterad välgörenhet?
GreenQueens Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och pengarna lämnas över i samband med ET på Hills, massor med uppmärksamhet till forumet och till GreenQueens :mrgreen:
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

manget skrev:
stevvee skrev: 19 feb 2019, 09:13
manget skrev: Låt forumiterna bidda på starttiderna sen skänker du det du får in till välgörenhet! Måste väl finnas en hel del bra golfrelaterad välgörenhet?
GreenQueens Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och pengarna lämnas över i samband med ET på Hills, massor med uppmärksamhet till forumet och till GreenQueens :mrgreen:
”Utlottning som kostar 100-200 att vara med på” borde generera en bra summa tycker man.

Sen om det strider mot lotterilagen har jag inte dubbelkollat


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu skulle jag vilja påstå att GQ är ett kommersiellt bolag och inte välgörenhet :)
Men jag skulle mer än gärna göra något för ALS-forskningen. Det har jag dock en större idé för.

Tills dess så bjuder jag på en puttvideo! Jag måste träna inför kvällens Panel Am med @johanskold

Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

JohanAdministratör skrev: 19 feb 2019, 12:43 Nu skulle jag vilja påstå att GQ är ett kommersiellt bolag och inte välgörenhet :)
Men jag skulle mer än gärna göra något för ALS-forskningen. Det har jag dock en större idé för.

Tills dess så bjuder jag på en puttvideo! Jag måste träna inför kvällens Panel Am med @johanskold

Jag litade på Steeve och trodde att GQ var välgörenhet, my bad :oops:

Tycker dock fortfarande att välgörenhetsspåret är bättre än att bara ge bort biljetterna.

Lycka till ikväll!
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag var jag på kurs!
En fördjupning / fortsättning av Vision54 som jag gick i somras med Mikael och Petra från https://www.backontee.se/ .

Dagens kurs var,
Performance Routine 2.0
Här djupdyker vi i Think Box - Play Box - Memory Box och utvecklar varför det är så viktigt. Det handlar om hur du förbereder dig inför slaget, under slaget och hur vi hanterar resultatet på bästa sätt. Det är en fortsättningskurs från Introduktions workshopen och det blir även tid till frågor och reflektioner. Innehåller både teori och praktik (golfslag mot nät).

Min kommentar
För dig som känner att du har bra spel i dig men inte får ut det så kan jag varmt rekommendera dig att gå kurs hos Mikael och Petra. Idag påmindes jag än en gång om hur viktigt det är att ha beslut och huvud med sig in i slaget istället för svingtankar och teknik. Vi fokuserade på att testa olika känslor för att hitta vilken känsla som triggar dig att prestera som bäst när du stor i play boxen. Vi jobbade också på hur du skapar känslan redan i think boxen och tar den med vidare till play box. Som exempel vill jag i min think box hitta ett lätt grepptryck och slag jag vill slå, sedan ska jag ta med det lätta grepptrycket till när jag ställer mig över bollen och hålla det igenom hela svingen. Då kopplar jag bort alla tankar och låter kroppen reagera sensoriskt vilket är ditt önskade sinnesnärvaro för att vara så atletisk som möjligt.

Jag rekommenderar verkligen alla att gå kurs hos Mikael och Petra!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 23 feb 2019, 18:02 Idag var jag på kurs!
En fördjupning / fortsättning av Vision54 som jag gick i somras med Mikael och Petra från https://www.backontee.se/ .

Dagens kurs var,
Performance Routine 2.0
Här djupdyker vi i Think Box - Play Box - Memory Box och utvecklar varför det är så viktigt. Det handlar om hur du förbereder dig inför slaget, under slaget och hur vi hanterar resultatet på bästa sätt. Det är en fortsättningskurs från Introduktions workshopen och det blir även tid till frågor och reflektioner. Innehåller både teori och praktik (golfslag mot nät).

Min kommentar
För dig som känner att du har bra spel i dig men inte får ut det så kan jag varmt rekommendera dig att gå kurs hos Mikael och Petra. Idag påmindes jag än en gång om hur viktigt det är att ha beslut och huvud med sig in i slaget istället för svingtankar och teknik. Vi fokuserade på att testa olika känslor för att hitta vilken känsla som triggar dig att prestera som bäst när du stor i play boxen. Vi jobbade också på hur du skapar känslan redan i think boxen och tar den med vidare till play box. Som exempel vill jag i min think box hitta ett lätt grepptryck och slag jag vill slå, sedan ska jag ta med det lätta grepptrycket till när jag ställer mig över bollen och hålla det igenom hela svingen. Då kopplar jag bort alla tankar och låter kroppen reagera sensoriskt vilket är ditt önskade sinnesnärvaro för att vara så atletisk som möjligt.

Jag rekommenderar verkligen alla att gå kurs hos Mikael och Petra!
Vi måste ta en tur till Pia och Lynn i Arizona! :mrgreen:
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag skissar på en idé!
Den berör dock främst Sthlms-golfare.

En veckovis återkommande tävling på GolfStar Kungsängen.
Bro Hof har sin onsdagsgolf och jag tänker att Kungsängen GC (som GolfStar driver) med 2500 medlemmar borde kunna få ihop en 20-50 pers/deltävling. + att den är öppen för alla golfare.

Kan ni inte hjälpa mig skissa på upplägget.
Bro Hof kör GameBook och poängbogey rakt av. Man spelar när man vill under dagen med vem man vill.
Varannan vecka lirar man Kings och Queens. Vinnaren varje vecka vinner en cash-pott på något vis och sedan löper en order of merit med en final på något sätt kanske? Eller kanske utan final?




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar