Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev: 13 apr 2019, 16:22 Fortfarande tidigt på säsongen så tid finns att kämpa. Bra analys så kommer scorerna

Det vore intressant att se om jag scorar bättre när jag tar safe shots från allt inom 100m.
T.ex att sikta mitt på green från 30-50 meter för att försöka lösa en 2-putt, eller med lite flyt sätta en lite längre birdieputt.
Från de avstånden går jag i stort sett alltid mot pinnen vilket ibland leder till tighta greenmissar och chip tvåputt alternativ bunkerslag tvåputt.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här är en summering från dagens rangepass.
Jag började med J6, sedan nedåt och avslutade med J4 och J5. Just J4 och J5 blev inte särskilt bra då jag var rätt trött vid det laget.

Det jag är nöjd med är det konsekventa svingspåret, för mig gör det inget att komma 7-8 grader inifrån eftersom jag kommer mellan 3-7 grader stängt blad i förhållande till svingspåret.

Där det ballar ur är just det jag har haft svårt med senaste säsongen och det är wedgarna. 9,7 och 11 grader inifrån och 10 samt 14 grader stängt i förhållande till svingspåret blir till tok-hookar och överlag okontrollerade slag.
Summary.png
Summary.png (237.03 KiB) Visad 4722 gånger
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 13 apr 2019, 18:25 Här är en summering från dagens rangepass.
Jag började med J6, sedan nedåt och avslutade med J4 och J5. Just J4 och J5 blev inte särskilt bra då jag var rätt trött vid det laget.

Det jag är nöjd med är det konsekventa svingspåret, för mig gör det inget att komma 7-8 grader inifrån eftersom jag kommer mellan 3-7 grader stängt blad i förhållande till svingspåret.

Där det ballar ur är just det jag har haft svårt med senaste säsongen och det är wedgarna. 9,7 och 11 grader inifrån och 10 samt 14 grader stängt i förhållande till svingspåret blir till tok-hookar och överlag okontrollerade slag.

Summary.png
Problemet med spåret är ju att bladet måste vara så slutet för att du ska kunna slå rakt/kontrollerat. Med tanke på det HCP du har hade jag hellre sett spåret närmare 3-4 grader inifrån för att på så vis inte behöva hända jättemycket med bladet genom träffen. Då bör även wedgarna påverkas såklart.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Landar på Malagas flygplats om 20 min! Direkt till hyrbilen, för att bränna vidare till La Cala. Starttid 15.50!
6 dagar av golfande börjar idag!

Tack Max för inputen, ska jobba vidare på svingspåret och försöka neutralisera det lite.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 15 apr 2019, 11:37 Landar på Malagas flygplats om 20 min! Direkt till hyrbilen, för att bränna vidare till La Cala. Starttid 15.50!
6 dagar av golfande börjar idag!

Tack Max för inputen, ska jobba vidare på svingspåret och försöka neutralisera det lite.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Avis!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev: 15 apr 2019, 11:37 Landar på Malagas flygplats om 20 min! Direkt till hyrbilen, för att bränna vidare till La Cala. Starttid 15.50!
6 dagar av golfande börjar idag!

Tack Max för inputen, ska jobba vidare på svingspåret och försöka neutralisera det lite.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Avis!
Hertz!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Stevvee, suverän kommentar!!
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

hericson skrev:Stevvee, suverän kommentar!!
Haha, nu fattade jag. Typ en vecka senare..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Otroligt trevlig runda idag med @stevvee

Vi lirade International på cirka 2h30min och scorade helt ok båda två. Stefan avgjorde gejmet med att sätta en 100% pure chipp på hål 17.

Bild

Mitt eget spel var ett stort steg framåt jämfört med veckans tidigare niohålare..
ser fram emot årets första tävling på lördag.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Otroligt trevlig runda idag med @stevvee

Vi lirade International på cirka 2h30min och scorade helt ok båda två. Stefan avgjorde gejmet med att sätta en 100% pure chipp på hål 17.

Bild

Mitt eget spel var ett stort steg framåt jämfört med veckans tidigare niohålare..
ser fram emot årets första tävling på lördag.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Nervösaste chippen ever efter din räddning!

Ta det piano imorgon bara så kommer scoren Bild lycka till !
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar