Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

30 pinnar idag på Hofen Stadium Course. Höll spelet till hål 11 då jag skavde ned en i vattnet. Sedan blev det ytterligare tre! bollar i vattnet på 13 och en på 16... SUUUCK!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:30 pinnar idag på Hofen Stadium Course. Höll spelet till hål 11 då jag skavde ned en i vattnet. Sedan blev det ytterligare tre! bollar i vattnet på 13 och en på 16... SUUUCK!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om du skippar nämna hofen kan jag börja tycka synd om dig Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Veckans bett:

Ian Poulter vs Luke List - LL som vinnare
Stewart Cink vs Patrick Rodgers - Cink
Chez Reavie vs Gary Woodland - Chez my man!

Topp 20 plac: Chez, Sung Kang, Kyle Stanley & Lahiri.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Dagens runda, personaltävling på Kyssinge. Jag startade på hål 8. Så min avslutning var bogey, dubbel, bogey på hål 5,6,7 Bild
Överlag nöjd med spelet. Järnslagen kändes riktigt bra och jag höll bollen rätt stabilt i spel.

Det jag verkligen skulle behöva bli bättre på är att få ut mina drives i fairway, endast 5 av 14 utslag var i fw och då var två av fw-träffarna med J4. Sen missade jag fw med ytterligare en J4 och en spoon. Så utslagen var 2/3 fw-träffar med j4, 0/1 med spoon och 3 av 10 med drivern.

Bild

Bild

Bild

Just den här banan är så kort att det inte gör så mycket, 5700 meter ish. Så jag kunde ända wedga in hyfsat från ruffen vilket 10 GIR visar på + att 5 av GIR-missarna var i greenkant som jag kunde putt ifrån.

Jag hade 34 pinnar, vilket inte räckte till pallplats, 4 gubbar hade 36 pinnar. Men jag tror jag hade dagens näst bästa nettoscore med mina 80 slag, bara en av våra Pros hade bättre. Han sköt 76.
Skärmavbild 2017-10-18 kl. 21.46.51.png
Skärmavbild 2017-10-18 kl. 21.46.51.png (98.1 KiB) Visad 6712 gånger
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

JohanAdministratör skrev:Dagens runda, personaltävling på Kyssinge. Jag startade på hål 8. Så min avslutning var bogey, dubbel, bogey på hål 5,6,7 Bild
Överlag nöjd med spelet. Järnslagen kändes riktigt bra och jag höll bollen rätt stabilt i spel.

Det jag verkligen skulle behöva bli bättre på är att få ut mina drives i fairway, endast 5 av 14 utslag var i fw och då var två av fw-träffarna med J4. Sen missade jag fw med ytterligare en J4 och en spoon. Så utslagen var 2/3 fw-träffar med j4, 0/1 med spoon och 3 av 10 med drivern.

Bild

Bild

Bild

Just den här banan är så kort att det inte gör så mycket, 5700 meter ish. Så jag kunde ända wedga in hyfsat från ruffen vilket 10 GIR visar på + att 5 av GIR-missarna var i greenkant som jag kunde putt ifrån.

Jag hade 34 pinnar, vilket inte räckte till pallplats, 4 gubbar hade 36 pinnar. Men jag tror jag hade dagens näst bästa nettoscore med mina 80 slag, bara en av våra Pros hade bättre. Han sköt 76.
Skärmavbild 2017-10-18 kl. 21.46.51.png
Hur var det nu med netto vs brutto ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Lir jag kommer köra över hela turren.

Hatton vinner över Stenson. Vem kommer med sitt livs form? Jo Hilton-hatten! Stenson, vet vi inte var vi har.
Cantley vs Scott. Cantley Avslutade sin PGA-säsong med placeringarna, 10, 13, 9 och 20 mot de bästa i världen. Scott sköt inte en runda förra veckan trots att banan var tok-enkel på torsdagen.
Glover vs Uhlein. Glover är något steg före Uhlein i sin form. Kom före honom i CIMB och Glover spelade fint i CJ Cup.
Leishman vs. Dustin. Leish är den hetaste spelaren i fältet. I sina fyra senaste tävlingar har han kommit, 3, 1, 24 och 2.

BAAM!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

JohanAdministratör skrev:Lir jag kommer köra över hela turren.

Hatton vinner över Stenson. Vem kommer med sitt livs form? Jo Hilton-hatten! Stenson, vet vi inte var vi har.
Cantley vs Scott. Cantley Avslutade sin PGA-säsong med placeringarna, 10, 13, 9 och 20 mot de bästa i världen. Scott sköt inte en runda förra veckan trots att banan var tok-enkel på torsdagen.
Glover vs Uhlein. Glover är något steg före Uhlein i sin form. Kom före honom i CIMB och Glover spelade fint i CJ Cup.
Leishman vs. Dustin. Leish är den hetaste spelaren i fältet. I sina fyra senaste tävlingar har han kommit, 3, 1, 24 och 2.
BAAM!
Kasst tippat, endast 1 av fyra matcher gick in.. Det jag tar med mig är att Scott är helt ur form. Honom kan vi spela mot kommande tid..
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har bokat resa till USA och nu ska det börjas researcha golfbanor för bagen följer med! Här kommer listan med stat/plats med planerade stopp.

USA-RESAN

KALIFORNIEN
LOS ANGELES

NEVADA
LAS VEGAS

ARIZONA
PHOENIX

NEW MEXICO
EL PASO

TEXAS
AUSTIN/DALLAS/HOUSTON

LOUSIANA
NEW ORLEANS

MISSISIPPI
?

ALABAMA
?

GEORGIA
ATLANTA/SAVANNAH

FLORIDA
ORLANDA/MIAMI
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Har bokat resa till USA och nu ska det börjas researcha golfbanor för bagen följer med! Här kommer listan med stat/plats med planerade stopp.

USA-RESAN

KALIFORNIEN
LOS ANGELES

NEVADA
LAS VEGAS

ARIZONA
PHOENIX

NEW MEXICO
EL PASO

TEXAS
AUSTIN/DALLAS/HOUSTON

LOUSIANA
NEW ORLEANS

MISSISIPPI
?

ALABAMA
?

GEORGIA
ATLANTA/SAVANNAH

FLORIDA
ORLANDA/MIAMI
Fan så häftigt, vad har du för budget per greenfee? Finns X antal banor jag kan komma på ;)
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Efter att ha sett senaste Tee Party så måste du ju bara försöka spela Wolf Creek Golf Club, bland de häftigaste jag sett!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Skriv svar