Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

djerneborn skrev:
JohanAdministratör skrev:Här är mina tre gäng till nattens äventyr..

Kaufman Fathauer List
Piercy Kizzire Wise
Putnam Cook Landry
Watney Duncan Power
Streelman Finau Kaufman
Ingen Hoffmann i nåt av lagen Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tycker det känns som han har så mycket press på sig nu när han gått ut och sagt att han ska skänka pengar.. Han kanske tas ut senare under veckan...

Ang. mitt bet mot Bubba så gillar jag vad jag läser på PGA-tourens hemsida:

1. BUBBA’S ON A PASS. Bubba Watson said he was going to take four months off while his wife Angie rehabs from knee surgery. “32 staples later, she’s doing good,” Watson said. “That was the whole goal … be a stay-at-home dad and help her out.” But then he got bored. So he added the Shriners Hospitals for Children Open to his playing schedule. “I wanted to play golf, and there was no better place than to come here and play golf. And she gave me a free pass to come out here.”

Han är alltså här för att han är uttråkad hemma där han har stöttat familjen. Kan tala för att han inte är i storform.
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:
djerneborn skrev:
JohanAdministratör skrev:Här är mina tre gäng till nattens äventyr..

Kaufman Fathauer List
Piercy Kizzire Wise
Putnam Cook Landry
Watney Duncan Power
Streelman Finau Kaufman
Ingen Hoffmann i nåt av lagen Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tycker det känns som han har så mycket press på sig nu när han gått ut och sagt att han ska skänka pengar.. Han kanske tas ut senare under veckan...

Ang. mitt bet mot Bubba så gillar jag vad jag läser på PGA-tourens hemsida:

1. BUBBA’S ON A PASS. Bubba Watson said he was going to take four months off while his wife Angie rehabs from knee surgery. “32 staples later, she’s doing good,” Watson said. “That was the whole goal … be a stay-at-home dad and help her out.” But then he got bored. So he added the Shriners Hospitals for Children Open to his playing schedule. “I wanted to play golf, and there was no better place than to come here and play golf. And she gave me a free pass to come out here.”

Han är alltså här för att han är uttråkad hemma där han har stöttat familjen. Kan tala för att han inte är i storform.
Kan även tala för att spelar utan press och för att det är roligt, alla vet ju hur man kan spela då :D
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

StefanL skrev:
JohanAdministratör skrev:
djerneborn skrev: Ingen Hoffmann i nåt av lagen Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tycker det känns som han har så mycket press på sig nu när han gått ut och sagt att han ska skänka pengar.. Han kanske tas ut senare under veckan...

Ang. mitt bet mot Bubba så gillar jag vad jag läser på PGA-tourens hemsida:

1. BUBBA’S ON A PASS. Bubba Watson said he was going to take four months off while his wife Angie rehabs from knee surgery. “32 staples later, she’s doing good,” Watson said. “That was the whole goal … be a stay-at-home dad and help her out.” But then he got bored. So he added the Shriners Hospitals for Children Open to his playing schedule. “I wanted to play golf, and there was no better place than to come here and play golf. And she gave me a free pass to come out here.”

Han är alltså här för att han är uttråkad hemma där han har stöttat familjen. Kan tala för att han inte är i storform.
Kan även tala för att spelar utan press och för att det är roligt, alla vet ju hur man kan spela då :D
eller att det fan är bäst för honom att komma hem med en bra slant för att han ska få spela igen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12


Jag tycker det känns som han har så mycket press på sig nu när han gått ut och sagt att han ska skänka pengar.. Han kanske tas ut senare under veckan...

Ang. mitt bet mot Bubba så gillar jag vad jag läser på PGA-tourens hemsida:

1. BUBBA’S ON A PASS. Bubba Watson said he was going to take four months off while his wife Angie rehabs from knee surgery. “32 staples later, she’s doing good,” Watson said. “That was the whole goal … be a stay-at-home dad and help her out.” But then he got bored. So he added the Shriners Hospitals for Children Open to his playing schedule. “I wanted to play golf, and there was no better place than to come here and play golf. And she gave me a free pass to come out here.”

Han är alltså här för att han är uttråkad hemma där han har stöttat familjen. Kan tala för att han inte är i storform.
Den känslan hade jag också innan Klass KM när jag var pappaledig, resten är historia :D :D

GO BUBBA!
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

SÅ. Streelman vs. Bubba.
Bubba landar på +1 efter R2 och lär missa cuten. Streelman spelar vidare på -1. Katjing.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:SÅ. Streelman vs. Bubba.
Bubba landar på +1 efter R2 och lär missa cuten. Streelman spelar vidare på -1. Katjing.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hold your horses, cuten dras på +1 så Bubba är med i matchen.

Men jobba Streelman!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

StefanL skrev:
JohanAdministratör skrev:SÅ. Streelman vs. Bubba.
Bubba landar på +1 efter R2 och lär missa cuten. Streelman spelar vidare på -1. Katjing.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hold your horses, cuten dras på +1 så Bubba är med i matchen.

Men jobba Streelman!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Helskotta, såg det nu... hoppas den dras ned igen till E.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bubba, klarade cuten med minimal möjlighet och spurtar sen om Streelman. Förbannat.
Finau och Cantlay går tillsammans 15-18 på +4 och jag mini-plussar på Fsport istället för megaplusset. Pyttsan.

I övrigt från helgen, spelade 9 hål på Stadium med blandat resultat. Som vanligt är det drivern som spökar och slår bort mig från vettiga scorer.
Nästa år blir det stort fokus på att få den i ordning.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ny podd ute, avsnitt 30 redan. WOW! Tårta på det.

http://traffic.libsyn.com/svensktgolffo ... lfdjur.mp3
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Den här veckan ska jag fokusera på att förfina mina Fsportstrategier.

Jag delar upp det i två tänk. Det ena för turneringarna med garanterad prispott THE GAME / High Society och den andra för double-up-turneringarna.

Vi börjar med tänket kring garanterad prispool.

Här gäller det att hitta spelare som har en mycket hög högstanivå, spelare som kan gå MÅNGA under par. Alltså birdiemaskiner. Det är värt att chansa lite i den här typen av turneringar jämfört med double-up för du måste ha riktigt låg score för att komma i pengarna.

Hittar du en gubbe eller två som kanske inte är i jättebra form men har skjutit mycket lågt på banan tidigare kan han vara värd att chansa på. Samma sak under veckan, skjuter en gubbe 65 dag 1 med sedan halvdana rundor runda 2 och 3 kan han ändå vara värd att testa på runda 4. Hitta låg-score-gubbarna. Kika efter vilka som leder birdies och eagle-ligan.

Double-up-turneringar

Här behöver du bara slå halva startfältet för att dubbla dina pengar. Så du behöver inte hitta de där gubbarna som scorar tok-lågt. Istället ska du hitta gubbar som inte gör bort sig. Birdie-maskiner är inte alls lika viktigt här. Snarare bogey-avoidence och Strokes gained Driving, så de inte gör bort sig från tee och får pliktslag. Leta efter stabila gubbar som har topp-25-placeringar de senaste tävlingarna.

Vad tror du om det tänket? Lämna dina kommentarer nedan!


Om du inte redan skapat ett konto, gör det här, bit.ly/2gaIA2K Du får 15 euro gratis att spela för!
Skriv svar