Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Obstacle1 skrev: 13 mar 2019, 19:16 Det är inte så kul att missa på varannan sida heller kan jag säga. Har blivit en del puttande i vinter när vädret inte tillåter annat...
Satte precis 6 av 6. BAAM. Så jäkla skönt. Jag håller puttern lite mer upprätt och sedan smooooooth stroke. No jerk. Då jävlar.
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

JohanAdministratör skrev: 13 mar 2019, 19:41
Obstacle1 skrev: 13 mar 2019, 19:16 Det är inte så kul att missa på varannan sida heller kan jag säga. Har blivit en del puttande i vinter när vädret inte tillåter annat...
Satte precis 6 av 6. BAAM. Så jäkla skönt. Jag håller puttern lite mer upprätt och sedan smooooooth stroke. No jerk. Då jävlar.
Nice! Det där med en smoooooth stroke är en bra grej, försöker tänka att jag nästan stannar i vändningen så att jag sen måste accelerera genom bollen. Sen om det känns likadant ute på H30 återstår att se...
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 13 mar 2019, 19:41
Obstacle1 skrev: 13 mar 2019, 19:16 Det är inte så kul att missa på varannan sida heller kan jag säga. Har blivit en del puttande i vinter när vädret inte tillåter annat...
Satte precis 6 av 6. BAAM. Så jäkla skönt. Jag håller puttern lite mer upprätt och sedan smooooooth stroke. No jerk. Då jävlar.
"Just taaaaap it in!"
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bokade precis Malaga och La Cala 15 - 20 april. Någon som har tips på banor förutom La Calas 54 hål, eller är de tillräckligt bra för att jag ska vilja lira de 5-8 varv?
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

JohanAdministratör skrev:Bokade precis Malaga och La Cala 15 - 20 april. Någon som har tips på banor förutom La Calas 54 hål, eller är de tillräckligt bra för att jag ska vilja lira de 5-8 varv?

Vilken dröm!

Ladda upp med masters bonanza sen av ren inspiration gå ut och skjuta scorer som tour svenskarna hade varit avis på!

Bild🏾♂️Bild



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag tror min putträning hemma har gett resultat.
Spelade Swing by Golfbarens 12 hål igår och jag gjorde två klockrena spikar då jag startade bollen rakt mot hål och den var i hela vägen. Jag var på par när jag kom till sista hålet och kunde få en tvåa för att vinna potten på 400kr men jag chokade och missade spiken, istället landade bollen på en femma. Missar man spiken så blir det lotto istället. Så jag tappade sergern med sista slaget. Surt.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 15 mar 2019, 11:07 Jag tror min putträning hemma har gett resultat.
Spelade Swing by Golfbarens 12 hål igår och jag gjorde två klockrena spikar då jag startade bollen rakt mot hål och den var i hela vägen. Jag var på par när jag kom till sista hålet och kunde få en tvåa för att vinna potten på 400kr men jag chokade och missade spiken, istället landade bollen på en femma. Missar man spiken så blir det lotto istället. Så jag tappade sergern med sista slaget. Surt.
:lol: Utvärdera hemmaputträningen med bangolf, jag gillar det!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Blev en liten spontanare till Ullna Indoor igår, det var riktigt roligt att spela match mot en kompis över 9 hål på Ullna.
Kvaliteten var sådär men kul var det.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev: 18 mar 2019, 07:58 Blev en liten spontanare till Ullna Indoor igår, det var riktigt roligt att spela match mot en kompis över 9 hål på Ullna.
Kvaliteten var sådär men kul var det.
Körde med Wisell i komethallen för någon vecka sedan och ja hur kul som helst men vad förbannad man blir när man tycker att bollen går relativt rakt men skruvar sig åt helt fel håll på skärmen :roll:
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag lanserar jag en kampanj för Cloud GC. I 12 veckor lottar vi ut 12 drivers. Allt du behöver göra för att ha chans att vinna en driver är att gilla inlägget.

https://www.facebook.com/cloudgolfclubs ... 5519163930

Målet är att göra Cloud GC känt över hela Sverige med den här annonsen och att inlägget/annonsen ska bli viralt och spridas som en löpeld genom golf-sverige.
Skriv svar