Not your ordinary golfer

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

linys skrev:
linusrokko skrev:Nu var det rätt länge sedan jag skrev något här...

Sedan sist har det blivit en hel del golf. Därav kanske jag heller inte blivit så mycket skrivande heller.

Jag hade äran att, i samband med att mitt jobb sponsrade Nordea Masters, under finaldagen spela Castle Course på Bro Hof.
Det känns lite roligt att man i höstas spelade sin livs första runda på Rotebros Pay n Play, för att nu få spela på Bro Hof. Kontraster...

Rundan i sig gick riktigt bra, och jag fick höra av en scratch-spelare att jag var den bästa hcp 28 han någonsin spelat med, vilket är väldigt smickrande :)


Hur som helst. Sedan sist jag skrev något har jag väl hunnit med 10+ rundor och har totalt under året spelat 20-25 rundor (har exakt statistik, men inte i huvudet).

Igår gick jag nio hål på Riksten, och spelmässigt hål för hål var det en av mina bättre 9-hålsrundor.

Axplock från de nio hålen:

3 par
4 av 9 greenträffar
6 av 7 fairwayträffar


Nytt hcp är nu 27, och där känns det som jag spelar stabilt.

Vi fortsätter säsongen, och ser vart vi landar :)

Allt gott!

/Linus
Vilken klass håller riksten nu? Ska dit i helgen o spela
Ganska bra tycker jag! Spelade oxå den i helgen. Ny sänkning å nytt hcp 25,6 :)
Foooore!
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

linusrokko skrev:
linys skrev:
linusrokko skrev:Nu var det rätt länge sedan jag skrev något här...

Sedan sist har det blivit en hel del golf. Därav kanske jag heller inte blivit så mycket skrivande heller.

Jag hade äran att, i samband med att mitt jobb sponsrade Nordea Masters, under finaldagen spela Castle Course på Bro Hof.
Det känns lite roligt att man i höstas spelade sin livs första runda på Rotebros Pay n Play, för att nu få spela på Bro Hof. Kontraster...

Rundan i sig gick riktigt bra, och jag fick höra av en scratch-spelare att jag var den bästa hcp 28 han någonsin spelat med, vilket är väldigt smickrande :)


Hur som helst. Sedan sist jag skrev något har jag väl hunnit med 10+ rundor och har totalt under året spelat 20-25 rundor (har exakt statistik, men inte i huvudet).

Igår gick jag nio hål på Riksten, och spelmässigt hål för hål var det en av mina bättre 9-hålsrundor.

Axplock från de nio hålen:

3 par
4 av 9 greenträffar
6 av 7 fairwayträffar


Nytt hcp är nu 27, och där känns det som jag spelar stabilt.

Vi fortsätter säsongen, och ser vart vi landar :)

Allt gott!

/Linus
Vilken klass håller riksten nu? Ska dit i helgen o spela
Ganska bra tycker jag! Spelade oxå den i helgen. Ny sänkning å nytt hcp 25,6 :)
Grattis Bild



Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

linusrokko skrev:
Ganska bra tycker jag! Spelade oxå den i helgen. Ny sänkning å nytt hcp 25,6 :)
Golf är enkelt i bland, bra lirat :)
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

MaxP skrev:
linusrokko skrev:
Ganska bra tycker jag! Spelade oxå den i helgen. Ny sänkning å nytt hcp 25,6 :)
Golf är enkelt i bland, bra lirat :)
Haha, ja ibland så! Det var faktiskt första rundan jag gick under 100, vilket är någon form av milstolpe för mig :)

97 slag. Mot 90!
Foooore!
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

18 hål på Viksberg idag.

Första nio spelade jag riktigt bra, och det mesta funkade. Låg -5 mot mitt hcp efter 6 hål, sen började raset.

Vissa hål funkade bra även andra nio men jag slutade på E. Helhetsmässigt känns det OK men surt att tappa så mycket på några hål. Nästa gång håller jag ut hela vägen.

Nu är det fotboll, tjiing

Linus
Foooore!
Skriv svar