Not your ordinary golfer

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Tjena,
Relativt ny här på forumet, men fastnade lika snabbt här, som jag fastnade för golfen generellt för en tid sedan.

Funderade en stund på om jag verkligen skulle börja skriva en dagbok/blogg, men tänker att det kanske kan vara en bra idé. Delvis för min egen skull, då jag tror att man reflekterar och lär sig av att skriva ned och dela med sig, men också ur en synvinkel att man faktiskt kan få tips & råd av andra.

Snabb presentation av mig:

Jag är 24 år gammal, och har under hela mitt liv varit en aktiv idrottare. Boll- & klubbsporter (dock aldrig golf) höll jag på med fram tills för ca 10 år sedan. Då fick jag upp intresset för kampsport, och har sedan dess tränat och tävlat i framförallt Thaiboxning (därav namnet på tråden), men också boxning.

Nu till golfen...


Efter många års tjat av bl.a. min bror, fick jag i september 2015 upp ögonen för golf. Jag tänkte att jag ger det en chans, och fastnade direkt.
Efter X antal rangebesök, började jag spela på lite Pay and play-banor i Stockholm.

I slutet av oktober fick jag grönt kort och golf-id.
På min första "officiella" runda spelade jag ihop 52p (hcp 54) på Riksten, med bl.a. en birdie på en par 4 som jag var hyfsat stolt över efteråt :-)

Nu går jag in i säsongen 2016 med hcp 35, och börjar förhoppningsvis min resa nedåt. Säsongen 2016 kommer jag spela & träna så mycket det bara går, så får vi se vart vi är när säsongen summeras...
Då jag är ny inom sporten och endast spelat på höst- och vinterunderlag, har jag svårt att sätta upp realistiska hcp-mål, men hoppas så klart att dedikation (och en hel del kämpande samt massa spelande) ger goda resultat.

I övrigt kommer en stor del av mitt spelande under året ske på Unipegs banor, då jag är medlem där, men målet är också att spela minst 5 rundor utomlands...

Jag ska försöka hålla igång med uppdaterandet av denna tråd när det händer saker i mitt golfliv.

Jag har aldrig tidigare i mitt liv sett fram emot våren som jag gör nu...

På återhörande.

//Linus
Foooore!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Hej å välkommen.
Trevligt att du valde att skriva. Ska bli ibtressant att lösa om din utveckling. Din MT lär du kunna ta nytta av när det gäller rörelsen i golfsvingen :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Välkommen! Ska bli kul att följa din utveckling :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hej och välkommen!
Hoppas du trivs :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Du skulle vara en bra partner i scramble-tävlingar!
När man är relavivt ny inom golfen med massor av bollkänsla i sig det är då man vinner poängbogey-tävlingar! Så tävla mycket om du tycker det är kul!
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

JohanAdministratör skrev:Du skulle vara en bra partner i scramble-tävlingar!
När man är relavivt ny inom golfen med massor av bollkänsla i sig det är då man vinner poängbogey-tävlingar! Så tävla mycket om du tycker det är kul!
Tack för det tipset :-) Har faktiskt fått det förslaget någon gång tidigare också, och ska kolla upp det!
Foooore!
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Inte mycket golfande hittills denna vecka. Förhoppningsvis klämmer jag in ett pass mot slutet på veckan, men just nu har jag ont i foten från första innebandymatchen på nio år (korpen med jobbet)...

En sak jag missade att berätta där uppe är att jag, precis som när jag tränade thaiboxning, har kollat jävligt mycket youtube efter tips, men också efter inspiration. Här har jag lagt ned väldigt många timmar sedan september, och känner att det gett mig mycket bra! Började följa denna kanal för ett antal månader sedan: https://www.youtube.com/user/meandmygolf
En skön blandning av användbara tips, inspiration och riktigt rolig golf. Det känner jag har hjälpt mig sjukt mycket. Framförallt med golftänket, och förståelse för sporten, vilket jag tror är sjukt viktigt. Men givetvis också med tekniken runt olika situationer...

Jag har försökt hålla mig till endast en sådan youtubekanal, och golfen som går på teve, då jag inte vill ha allt för mycket olika grejor i huvudet. Men på senaste har jag faktiskt börjat följa din kanal, MaxP, då jag gillar att du lägger mycket fokus på kroppen, och fysen :-) Keep up the good work.

Hörs förhoppningsvis snart igen.

//Linus
Foooore!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

linusrokko skrev:Inte mycket golfande hittills denna vecka. Förhoppningsvis klämmer jag in ett pass mot slutet på veckan, men just nu har jag ont i foten från första innebandymatchen på nio år (korpen med jobbet)...

En sak jag missade att berätta där uppe är att jag, precis som när jag tränade thaiboxning, har kollat jävligt mycket youtube efter tips, men också efter inspiration. Här har jag lagt ned väldigt många timmar sedan september, och känner att det gett mig mycket bra! Började följa denna kanal för ett antal månader sedan: https://www.youtube.com/user/meandmygolf
En skön blandning av användbara tips, inspiration och riktigt rolig golf. Det känner jag har hjälpt mig sjukt mycket. Framförallt med golftänket, och förståelse för sporten, vilket jag tror är sjukt viktigt. Men givetvis också med tekniken runt olika situationer...

Jag har försökt hålla mig till endast en sådan youtubekanal, och golfen som går på teve, då jag inte vill ha allt för mycket olika grejor i huvudet. Men på senaste har jag faktiskt börjat följa din kanal, MaxP, då jag gillar att du lägger mycket fokus på kroppen, och fysen :-) Keep up the good work.

Hörs förhoppningsvis snart igen.

//Linus
Jag förknippar Korpen efter längre uppehåll som ett spel på liv eller död, hoppas att foten ger med sig!
Me & My Golf är en mycket bra källa för golfspelet det är svårt att komma ifrån, men uppskattar att du gillar även mitt arbete.
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

MaxP skrev:
linusrokko skrev:Inte mycket golfande hittills denna vecka. Förhoppningsvis klämmer jag in ett pass mot slutet på veckan, men just nu har jag ont i foten från första innebandymatchen på nio år (korpen med jobbet)...

En sak jag missade att berätta där uppe är att jag, precis som när jag tränade thaiboxning, har kollat jävligt mycket youtube efter tips, men också efter inspiration. Här har jag lagt ned väldigt många timmar sedan september, och känner att det gett mig mycket bra! Började följa denna kanal för ett antal månader sedan: https://www.youtube.com/user/meandmygolf
En skön blandning av användbara tips, inspiration och riktigt rolig golf. Det känner jag har hjälpt mig sjukt mycket. Framförallt med golftänket, och förståelse för sporten, vilket jag tror är sjukt viktigt. Men givetvis också med tekniken runt olika situationer...

Jag har försökt hålla mig till endast en sådan youtubekanal, och golfen som går på teve, då jag inte vill ha allt för mycket olika grejor i huvudet. Men på senaste har jag faktiskt börjat följa din kanal, MaxP, då jag gillar att du lägger mycket fokus på kroppen, och fysen :-) Keep up the good work.

Hörs förhoppningsvis snart igen.

//Linus
Jag förknippar Korpen efter längre uppehåll som ett spel på liv eller död, hoppas att foten ger med sig!
Me & My Golf är en mycket bra källa för golfspelet det är svårt att komma ifrån, men uppskattar att du gillar även mitt arbete.
Me & my golf är mycket bra ja! Men som sagt, även din kanal!

Haha, jo korpen med två matcher på raken är på på liv & död... Kändes som att jag hade lungorna i halsen och blod i munnen. Foten kommer att ge med sig, känner redan att det är bättre sedan igår. Så innan veckans slut är jag tillbaka.
Foooore!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Me and my golf är riktigt bra! På sistone har de dock gått ifrån sin grund lite väl mkt tycker jag...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar