Erik - Mot scratch och tävlingar!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
biles_3
Inlägg: 64
Blev medlem: 24 feb 2015, 15:10

MaxP skrev:
biles_3 skrev: Flexion i handleden är mest en känsla jag försöker ha, hur mycket jag ser det varierar en del. Men när jag tittar på mina svingar på datorn saktar jag ner dem ytterligare och kollar helt enkelt. Men jag kanske är ute och cyklar? :lol:
Att jag slår ner på bollen är väldigt visuellt för mig, så fort jag slagit bollen och ser vart den tagit ser jag på bollbanan. Oftast börjar bollen högre och vettefan om jag finner att tillslaget känns annorlunda.

Tränar en del på simulator där jag bara spelar istället för att "spela golfsving", hoppas på att det ger något till när säsongen börjar. Det som jag får in absolut minst träning på är puttningen då jag tycker mattor är värdelöst för allt annat än få till sin stroke och känna sig bekväm...

Har du några förslag på träning Max?
Flexionen i handleden är ju en rörelse utåt eller inåt ifrån kroppen (om vi pratar enkelt) - så min rekommendation hade ju varit att se det DTL ;)
Återigen kan jag rekommendera spelande så gott det går, även lite experiment är en bra utveckling!
Taget! Spenderat mer tid med att bara visualisera slag och sedan försöka utföra, skapa en rutin lite a la jason day. Fråga, vad tycker du om övningar som går ut på lära en "hålla lag"? Jag köper att man behöver behålla vinkeln en del i sin sving för bra boll träff. Jag erkänner gärna att en av mina absolut favoritspelare är Gary Woodland och han är rätt känd för sitt "lag" men där han ofta fallerar istället är distanskontroll, upplever samma problem när jag tittar på Martin Kaymer spela. Skulle du kunna köra en kort analys av hans sving? :D ;)
Driver: Nike Vapor Fly DI 7x Tippad 1" 3W CallyXR 15 Blacktie 7M3 Järn: Nike VR Pro Blades 4-P Pro MODUS 120TX alt Nike Vapor Pro Blades DG X100 Wedgar: Nike Engage 52SS/58DS DG X100 Putter: Nike Method Mod 30 Boll: RZN Black
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

biles_3 skrev: Taget! Spenderat mer tid med att bara visualisera slag och sedan försöka utföra, skapa en rutin lite a la jason day. Fråga, vad tycker du om övningar som går ut på lära en "hålla lag"? Jag köper att man behöver behålla vinkeln en del i sin sving för bra boll träff. Jag erkänner gärna att en av mina absolut favoritspelare är Gary Woodland och han är rätt känd för sitt "lag" men där han ofta fallerar istället är distanskontroll, upplever samma problem när jag tittar på Martin Kaymer spela. Skulle du kunna köra en kort analys av hans sving? :D ;)
Du har mitt svar på "lag-frågan" i detta avsnitt av FrågaMax
https://www.youtube.com/watch?v=9R5aM2AdoDs

Mycket av det lag som syns på Woodland är precis som för Garcia lite av en optisk illusion, tror jag, jag har inte tänkt så mycket på det, som skapas av att klubban går ifrån honom med en större flexion i handleden när nedsvingen startar.
Skriv svar