Min golfsatsning!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Så många problem i spelet idag så jag ska inte vinna den här matchen, sen Robban som jag möter är väldigt stabil och bjöd endast på ett hål när han drar två bollar out. Så fort jag var nära att ta ett hål var han där och delade.

Bild

Dags att ta tag i det här nu, hur fort det kan gå åt helvete. För tre veckor sedan så var jag nära att skjuta under 90, det var bara puttern och wedgarna som behövde jobb och nu har jag gjort tre senaste rundorna över hundra.

Jag har införskaffat nya järn och jag tycker att min bilträff blivit bättre och jag slå längre, men gör för många missar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Klämdagsgolf!

I måndags spelades 18 hål på SkerikeGK min gamla hemmabana och där allting började. Det blåste rejält och vinden var väldigt svår att kontrollera på rangen.

Men svingen kändes bra, träffat satt där och puttern var OK.

Man kan dela upp denna runda i två olika faser första och andra nio. Det var som natt och dag. Vi blåste bort första nio, svårt att få längd och rätt klubba sen är puttern för dålig.

Bild

Skjuter långt över handicap och mIssade det mest. Lägger inte så mycket vikt i det utan tar med de slagen som var bra.

När vi kommer upp på 9ans green så börjar det regna och ganska rejält. Vi spelade klart nian, skyndade oss in i restaurangen och funderade på om vi skulle ge upp eller hur vi skulle göra. Polarens rygg krånglade lite och regn på det gör det inte roligt. Vi väntade en stund, tog en kaffe och bulle, så avtog regnet och det såg ut att spricka upp.

Andra nio blåste det mycket mindre och med det kom resultaten. 10an träffar jag fairway och green men den rullar av. Fick inte tredje slaget tillräckligt nära, 2 putt bogey.
11an träffa fairway och green, men en lång första putt som jag inte får nära och treputt, bogey. Lite så höll det på och jag är väldigt nöjd med sista 9 tee till green, men jag måste göra något drastiskt med puttningen och nästa inköp är nog en putter!

Bild

De enda riktiga plumparna sista 9 är dubbeln på 13, ligger i greenbunkern på 3 kommer ur men en lång första putt som jag lämnade kort så blev det treputt och 15 där jag hade en 4 meters birdieputt som var där och nosade men gick förbi med 1,5 meter, missar parputten och knackar i den för bogey.

Jag slår 36 netto sista 9 och 21 puttar, med bättre närspel och puttning så skulle jag kunna kapat 7-9 slag där. Wedgarna var inte dåliga, jag slog dom med självförtroende men putten var lite för lång, måste komma närmare.

Var även och testade putters i måndags och får mycket mer fart ur dom än vad jag får ur min, sen är det ju som jag skrev till Stevvee att greppet på min putter är nog dyrare än puttern i sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Ett tips med putters är att testa massa olika, sorter och varianter.

Något jag märkt är att jag puttar väldigt bra med kraftigt tåviktade puters men de passar inte ögat... :/ jag har just nu en odyssey #7 för att det alltid varit min drömputter och jag tycker den är sjukt snygg. Sen vad jag puttar bäst med vet jag inte.

Vet inte vad man ska gå på egentligen men jag har alltid gillat mallet-putters. Grymt härliga och snygga. Men jaa har haft en hel del olika och har puttat i bra och dåliga perioder med alla. Så kanske köra på något an vet att man gillar! :)

Vet inte om det ens böev något tips, men ett inlägg är alltid ett inlägg... ååå
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

StefanL skrev:Klämdagsgolf!

I måndags spelades 18 hål på SkerikeGK min gamla hemmabana och där allting började. Det blåste rejält och vinden var väldigt svår att kontrollera på rangen.

Men svingen kändes bra, träffat satt där och puttern var OK.

Man kan dela upp denna runda i två olika faser första och andra nio. Det var som natt och dag. Vi blåste bort första nio, svårt att få längd och rätt klubba sen är puttern för dålig.

Bild

Skjuter långt över handicap och mIssade det mest. Lägger inte så mycket vikt i det utan tar med de slagen som var bra.

När vi kommer upp på 9ans green så börjar det regna och ganska rejält. Vi spelade klart nian, skyndade oss in i restaurangen och funderade på om vi skulle ge upp eller hur vi skulle göra. Polarens rygg krånglade lite och regn på det gör det inte roligt. Vi väntade en stund, tog en kaffe och bulle, så avtog regnet och det såg ut att spricka upp.

Andra nio blåste det mycket mindre och med det kom resultaten. 10an träffar jag fairway och green men den rullar av. Fick inte tredje slaget tillräckligt nära, 2 putt bogey.
11an träffa fairway och green, men en lång första putt som jag inte får nära och treputt, bogey. Lite så höll det på och jag är väldigt nöjd med sista 9 tee till green, men jag måste göra något drastiskt med puttningen och nästa inköp är nog en putter!

Bild

De enda riktiga plumparna sista 9 är dubbeln på 13, ligger i greenbunkern på 3 kommer ur men en lång första putt som jag lämnade kort så blev det treputt och 15 där jag hade en 4 meters birdieputt som var där och nosade men gick förbi med 1,5 meter, missar parputten och knackar i den för bogey.

Jag slår 36 netto sista 9 och 21 puttar, med bättre närspel och puttning så skulle jag kunna kapat 7-9 slag där. Wedgarna var inte dåliga, jag slog dom med självförtroende men putten var lite för lång, måste komma närmare.

Var även och testade putters i måndags och får mycket mer fart ur dom än vad jag får ur min, sen är det ju som jag skrev till Stevvee att greppet på min putter är nog dyrare än puttern i sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snygg vändning på sista 9!

Ska du testa någon putter så kan jag varmt rekommendera den jag precis petade i bagen, Ping Sigma G Kushin. Looken av en blade-putter och stabiliteten av en mallet. Grymt skön över hela faceytan. Värt att prova om du får möjlighet! :)
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Mikael316 skrev:Ett tips med putters är att testa massa olika, sorter och varianter.

Något jag märkt är att jag puttar väldigt bra med kraftigt tåviktade puters men de passar inte ögat... :/ jag har just nu en odyssey #7 för att det alltid varit min drömputter och jag tycker den är sjukt snygg. Sen vad jag puttar bäst med vet jag inte.

Vet inte vad man ska gå på egentligen men jag har alltid gillat mallet-putters. Grymt härliga och snygga. Men jaa har haft en hel del olika och har puttat i bra och dåliga perioder med alla. Så kanske köra på något an vet att man gillar! :)

Vet inte om det ens böev något tips, men ett inlägg är alltid ett inlägg... ååå
Jag har alltid tyckt att mallet-parterna är för klumpiga men senaste gången jag känt på putters får jag en bra känsla av de större och blir en bättre pendel. Det jag tyckt är att bollarna kommer så fort ut om man säger så.

Pings Karsten putters fastnade jag för när jag stod på dormy snygga och sköna, gillar bladputters utseendet gör mycket.

Spidern ligger bra till nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

StefanL skrev:
Mikael316 skrev:Ett tips med putters är att testa massa olika, sorter och varianter.

Något jag märkt är att jag puttar väldigt bra med kraftigt tåviktade puters men de passar inte ögat... :/ jag har just nu en odyssey #7 för att det alltid varit min drömputter och jag tycker den är sjukt snygg. Sen vad jag puttar bäst med vet jag inte.

Vet inte vad man ska gå på egentligen men jag har alltid gillat mallet-putters. Grymt härliga och snygga. Men jaa har haft en hel del olika och har puttat i bra och dåliga perioder med alla. Så kanske köra på något an vet att man gillar! :)

Vet inte om det ens böev något tips, men ett inlägg är alltid ett inlägg... ååå
Jag har alltid tyckt att mallet-parterna är för klumpiga men senaste gången jag känt på putters får jag en bra känsla av de större och blir en bättre pendel. Det jag tyckt är att bollarna kommer så fort ut om man säger så.

Pings Karsten putters fastnade jag för när jag stod på dormy snygga och sköna, gillar bladputters utseendet gör mycket.

Spidern ligger bra till nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du kollat de lite bredare bladen? Typ odyssey 1W. Sjukt sköna
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Mikael316 skrev:
StefanL skrev:
Mikael316 skrev:Ett tips med putters är att testa massa olika, sorter och varianter.

Något jag märkt är att jag puttar väldigt bra med kraftigt tåviktade puters men de passar inte ögat... :/ jag har just nu en odyssey #7 för att det alltid varit min drömputter och jag tycker den är sjukt snygg. Sen vad jag puttar bäst med vet jag inte.

Vet inte vad man ska gå på egentligen men jag har alltid gillat mallet-putters. Grymt härliga och snygga. Men jaa har haft en hel del olika och har puttat i bra och dåliga perioder med alla. Så kanske köra på något an vet att man gillar! :)

Vet inte om det ens böev något tips, men ett inlägg är alltid ett inlägg... ååå
Jag har alltid tyckt att mallet-parterna är för klumpiga men senaste gången jag känt på putters får jag en bra känsla av de större och blir en bättre pendel. Det jag tyckt är att bollarna kommer så fort ut om man säger så.

Pings Karsten putters fastnade jag för när jag stod på dormy snygga och sköna, gillar bladputters utseendet gör mycket.

Spidern ligger bra till nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du kollat de lite bredare bladen? Typ odyssey 1W. Sjukt sköna
Jag ska göra det, men vill ju egentligen ha så man kan testa dom på gräs och golfshopparna har ju inte så där jätte många vänsterputters i butiken
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

StefanL skrev:
Jag ska göra det, men vill ju egentligen ha så man kan testa dom på gräs och golfshopparna har ju inte så där jätte många vänsterputters i butiken
Hagge hade en rabatterad spider senast jag var där... om man var sugen??? Jovars
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Mikael316 skrev:
StefanL skrev:
Jag ska göra det, men vill ju egentligen ha så man kan testa dom på gräs och golfshopparna har ju inte så där jätte många vänsterputters i butiken
Hagge hade en rabatterad spider senast jag var där... om man var sugen??? Jovars

Mycket möjligt att det är den jag stått och kikat på då 8-) ;)
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Matchen mot Stevvee är uppe!

Jag har faktiskt lite ångest inför att publicera denna.
Jag är inte nöjd med slutprodukten men kan inte låta bli.

Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar