Min golfsatsning!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

StefanL skrev:Matchen mot Stevvee är uppe!

Jag har faktiskt lite ångest inför att publicera denna.
Jag är inte nöjd med slutprodukten men kan inte låta bli.

Får väll skapa en bättre där jag inte är lika snäll mot dig !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev:
StefanL skrev:Matchen mot Stevvee är uppe!

Jag har faktiskt lite ångest inför att publicera denna.
Jag är inte nöjd med slutprodukten men kan inte låta bli.

Får väll skapa en bättre där jag inte är lika snäll mot dig !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det tycker jag absolut!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev:
Får väll skapa en bättre där jag inte är lika snäll mot dig !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om jag vågar, med dina resultat :shock:
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

StefanL skrev:
stevvee skrev:
Får väll skapa en bättre där jag inte är lika snäll mot dig !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om jag vågar, med dina resultat :shock:
Var ju bara andra 79 rundan för iår så du kan vara lugn !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev:
StefanL skrev:
stevvee skrev:
Får väll skapa en bättre där jag inte är lika snäll mot dig !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om jag vågar, med dina resultat :shock:
Var ju bara andra 79 rundan för iår så du kan vara lugn !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ska nog kunna hetsa dig till dåliga resultat igen ;)
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Raesmus
Inlägg: 52
Blev medlem: 26 maj 2017, 21:52

Ser gärna fler vloggar som denna då du möter någon annan, tyckte det var riktigt bra! :)
Start 2017: 39 hcp - Nuvarande: 30,0 hcp

WITB
Driver: Callaway XR - 11.5°
FW5: Callaway XR - 19°
Hybrid4: Callaway XR - 22°
Järn: Spalding SP99 + Spalding 52° + Spalding 60°
Putter: Odyssey White Hot Pro 2 ball
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Raesmus skrev:Ser gärna fler vloggar som denna då du möter någon annan, tyckte det var riktigt bra! :)
Haha, +1 på den. Jag gillade det skarpt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

I torsdag spelades det 18 hål.

Jag är i början av en förändring, så mitt mål med rundan var att hålla tekniken. Resultatet var sekundärt, blockträning på banan kan man säga.

Första är bara tråkigt då jag egentligen tar fel klubba och blir lång. Ser en studs men ut i höga gräset vilket vi inte upptäcker förens vi kommer fram, då green är lite skymd.

Andra hålet har jag bara gjort ett handfull par på men noggrannheten gav resultat.

Tänkte inte summera så mycket mer, det riktigt positiva att ta med är att jag räddar bogey på 4an och 10an efter vattenbesök.

Nu handlar det om att nöta in förändringen och bli stabilare på banan!

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Ja det här med golf är ju kul ...

Kommer till klubben 40 minuter innan utslag igår, byter om i bilen och går mot rangen. Av någon anledning så är jag stressad, rycker upp sjuan och svingar som en galning tills jag inser att jag gått ifrån min uppvärmningsrutin helt och hållet.

Så jag kliver bak, stoppar ner sjuan igen, andas lugnt och fokuserar.

Tar upp 60 garders, 2 slag, fokus på vart bollen ska och släpper tekniktänket.
Går så igenom hela bagen, bollarna som är kvar slår jag med wedgarna.

Ut på ettan har jag två tankar, vikten mer framåt(haft problem med att jag ställer upp med vikten på hälarna) och slå igenom slaget.

Par 4, 300m
Får lite för mycket skruv på utslaget, ligger två meter ut i semiruffen men har bara en pitch in, lite tjock träff, blir kort men ingen fara. Har en liten wedge kvar som jag träffar flaggan med som tur är annars hade jag legat i bakkant på green men nu får en en och en halv meters putt jag sänker för paret.

Par 4, 361m
Tvåan, som är hålet jag i allmänhet hatar på Hagge då jag aldrig lyckas där, slagit ett par och väldigt få bogeys. Utslaget lite duffat men ändå i fairway, 150m nedför kvar och tar upp sexan och kör några sköna provsvingar.
Men slaget i sig var allt annat än skönt, vart var fokus, jo på polaren vad han gjorde. Träffade knappt bollen och den studsade iväg.
100 kvar, bollen lite nedanför fötterna och utförslut, upplagt för ett besök i vattnet, sagt och gjort så blev det att droppa en boll för att chippa in och två putta.

Par 3, 120m
Trean, är inga konstigheter, sätter den på green, lång första putt, kort andra putt, par.

Par 5, 467m
Fyran, det här med att hålla sig på fairway var nog något jag tyckte var lite överskattat idag. Fyran är det ett bra exempel på det, utslaget bra längd lite skruv blir kvar i semiruffen på vänster sida, tjockträff håller mig kvar och flirtar med vattnet som går efter hela västersidan, klarar mig undan vattnet men i semiruffen 150m kvar, en till lite tjockare träff kommer upp kort, chip in, två putt för bogey.

Här någonstans förstod jag att det blir inte den roligaste dagen på banan spelmässigt. Svingen satt inte och fokus började skifta från mål till utförande.

Par 3, 180m
Femman, tankarna hänger kvar från fyran och allt fallerar. Träffar knappt bollen och den studsar fram längs backen. Ungefär 90m kvar, tar mig samman och får upp wedgen på green. två puttar och går därifrån med en bogey, tack så mycket efter det utslaget.

Par 4, 345m
Sexan, utslag, driver, vägen till höger susar bilarna förbi på så man får stå och vänta.
När det väl blir en lucka så träffar jag knappt bollen, studsar ner i det höga gräset i diket till höger bara 10m framför mig.
Ingen idé att slå på den bollen så tar upp en ny, och försöker stressa iväg en till drive för att sen den gå i en fin båge ut mot åttans tee.
Men där finns det plats så ingen större faran, bollen ligger bra och jag har bara en lite annan vinkel in, men just nu är svingen skör och finns inte mycket i skallen som håller ihop den. Tar upp sjuan för att ta mig mot green, kommer på mig själv mitt i baksvingen att kolla bakåt, vem fan kollar bakåt mitt baksvingen ... Ja jag fick slå ett till slag bara 20m fram, som jag toppar över green, hugger fram den ur höga gräset som den landade i och två puttar. Då ska vi räkna, en, plikt, tre, fyra, fem. sex, sju, åtta....

Par 3, 148m
Sjuan, ja men en par 3 är ju kul och bra att studsa tillbaka på. Bestämmer mig för att skita i allt, nu är det fokus på att få bollen i hål. Får in drawn, täcker flaggan, studsar i bakkant och rullar av. Det här med att chippa är lite svajigt för mig, så då är det ju bra att man har en putter som fungerar hyfsat och räddar paret.

Par 4, 340m
Åttan, driver hål igen, jag vet ju att jag kan slå den, man vet ju alltid det.
Klackad, startar höger men jobbar sig tillbaka längs out-gränsen, smiter in mellan två björkar för att träffa den tredje, ramla rakt ner och lägga sig mot ett av träden. Får droppa mig fri i det lite länge gräset, hålla på att fjanta mig med svingen och drar en lös socket som bara lägger sig på andra sidan fairway. Väljer fel klubba och slår mig förbi green, chippar mig tillbaka och två puttar för ännu en åtta.

Par 5, 459m
Nian, snart en kaffe, man är ju glömsk så tar upp drivern igen, dundrar iväg den och ja tredjegången gilt! ligger med 200m kvar, safear och slår en femma, lite till vänster, 54 graders till flaggan studsar lite höger och rinner av. Liten chipp in, inte den bästa, jobbig första putt och sänker andra föra en bogey.

Halvtid, äntligen kaffe. En macka som lever in på hål 13.

Bild

Par 5, 456m
Tian, allt studsar vänster så lite höger vill man vara, men inte jag, jag trycker ut den till vänster bland träden. Som tur på det enda stället man kan missa på vänster sida. Får knacka fram mig och lägga upp mig på tredjeslaget, en jätte fin järn sjua som seglar upp till 100m kvar. Inspelet blir i längsta laget och ligger på foregreen, flaggan en plattå ner och får inte bollen tillräckligt nära. två putt och en dubbel är ett faktum.

Par 4, 325m
Elvan, vatten efter undefär 220m, lägger mig kort med en järn åtta kvar.
Duffar den rejält och blir för kort och lägger bollen i vattnet. Droppar med ungefär 100m kvar, tappar pitchen vänster om green, slår chippen kort och två puttar för en sjua.

Par 3, 130m
Tolvan, enkelt att slå en peggad boll kan man tycka, speciellt ett kort järn.
Då skulle ni varit med igår, kort studsar den fram och slutar nere i svackan till vänster om green, bollen ligger tunt och en dålig träff skickar upp den på kullen på andra sidan green. Chippar in den och lyckas får stopp på bollen på green i alla fall. Två putt för en dubbel.

Par 4, 285m
Tretton, otursnummer men nu ska det vända tänkte jag, några provsvingar med min så trogna järn fyra som förra sommaren och våren varit så stor del av mitt spel men senaste tiden inte varit med mig, ställer upp och lugnt slår och men sätter bollen i björken 50m fram. Bollen lägger sig illa så jag får knacka fram den en bit till för att sedan försöka ta mig framåt. Då träffar jag ett till träd, så på mitt fjärde slag skickar jag upp en wedge på foregreen. Därifrån slår jag 2 puttar i och ytterligare en dubbel är ett faktum.

Par 4, 315m
Fjorton, det roliga hålet. Osäkerheten måste ha lyst i hela mitt ansikte när jag tar upp järn fyran igen och tänker att nu ska den fan sitta. Tight fairway, får inte vara för kort, inte för lång och inte höger eller vänster. Inte så mycket att missa på helt enkelt, gjorde inte det utan smekte iväg den perfekt mitt i fairway och lite fin studs och rull gör att jag ligger bredvid polarens spoon. 54 graders in, modigt slag som är riktig tur att jag drar rejält med spinn på så den studsar rakt upp och lägger sig i bakkant annars hade den varit out. Birdie putten var aldrig i närheten men sänker paret.

Par 4, 320m
Femton, vilket skit hål på många sätt, speciellt som jag spelar det.
Täntke att scoren är ju körd så jag testar att gina lite, om man kan placera sig bakom träden efter doglegen. Motvind, konstig skriv i bollen, började böja höger för att komma tillbaka vänster, hamnar mitt i fairway, det är trångt fram mot green. Siktar på vänstersidan då allt studsar ner från buskagen, blir lite kort och två chippar, två puttar för en dubbel.

Par 4, 353m
Sexton, vatten hela högersidan, fairway lutar höger men ingen större fara att man ska rulla ner i vattnet. Spoon ut, 100m kvar och lite vatten att slå över. Står inte optimalt, hugger ner wedgen för mycket men bollen studsar av green precis. Sen efter bra chip och putt för paret.

Par 3, 150m
Sjutton, här brukar vinden kunna spela en ett spratt, för mig var det mitt sikte. Brukar sikte på vänster sida för att dra tillbaka bollen men nu siktade jag på tok för mycket vänster och slog ner bollen i bunkern. Tappade i samma sekund förmågan att slå bunkerslag och skickade ner bollen i bunkern på andra sodan green för att sen få upp den på foregreen in och två puttar ......

Par 5, 445m
Arton, äntligen kände jag lite när jag kom hit.
Upp med drivern igen, tar sikte mitt i fairway, ingen optimal träff den friser ut sig i semiruffen till vänster. Lite mer än 200m kvar, tänker att det är kul att prova så jag tar fram spoonen tar i för kung och fosterland(jag vet går alltid bättre när man inte gör det) toppar bollen så den rullar 50 m fram, fortfarande i lite längre gräs. Dammar på en riktigt fin järn femma, 2 meter höger och det hade varit ett riktigt bra birdie läge men lägger den i bunkern. Samlar mig och slår en lugn behärskad wedge studsar i medlutet och rullar mot hålet men stannar en meter kort. Sänker putten, par.

Bild

Höga toppar och otroligt djupa dalar. Pliktade bort mig på 4 hål. Spelade bort mig på 6 hål. 8 hål som får godkänt.

Sätter inte bollen i spel, när jag gör det är det för dåligt på andra. Är mitt i en förändring men måste kunna fokusera och träffa bollen för det.

Glömsk som man är blir det nya tag ikväll!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Så, ny VLOGG uppe!

https://youtu.be/W8oePw2P25k


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar