Min golfsatsning!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev: 03 apr 2019, 08:42
StefanL skrev:
stevvee skrev: 03 apr 2019, 06:23


Trasig?
Nej jag har lite förpliktelser helgerna framöver.

Lägg ner den där jäkla plastklubban nu !
Inge plast, Sälen i helgen och troligtvis Västervik nästa helg.
men sen är det påsk och då öppnar det nog på Hagge.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Ni vet när ni står och slår bollar och ni skär allt.
Bollen bara drar iväg och ni fattar ingenting, med typ alla klubbor dessutom.
Sen efter ett tag börjar ni fundera på hur fan ni står och vart ni siktar egentligen och det visar sig att du siktar rätt med klubban men fötterna helt åt helvete.

Så var halva rangepasset i tisdags för mig,


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

StefanL skrev:Ni vet när ni står och slår bollar och ni skär allt.
Bollen bara drar iväg och ni fattar ingenting, med typ alla klubbor dessutom.
Sen efter ett tag börjar ni fundera på hur fan ni står och vart ni siktar egentligen och det visar sig att du siktar rätt med klubban men fötterna helt åt helvete.

Så var halva rangepasset i tisdags för mig,


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Så här i början på säsong siktar man all världens värld. Spelade ett varv förra helgen och hade en wedge in cirka 70m. Ställde upp mig och siktade mitt på green. Slog och såg bollen missa green till höger. Det är en jättemiss. Efteråt kommer min bror fram och säger att jag siktade exakt där. Va? Haha..

Aja, så igår när jag spelade fem hål så var fokus bla på att träna just uppställning och sikte. BAAM, gir hål 1,3,4 och riktigt fina också.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

StefanL skrev: 04 apr 2019, 22:02 Ni vet när ni står och slår bollar och ni skär allt.
Bollen bara drar iväg och ni fattar ingenting, med typ alla klubbor dessutom.
Sen efter ett tag börjar ni fundera på hur fan ni står och vart ni siktar egentligen och det visar sig att du siktar rätt med klubban men fötterna helt åt helvete.

Så var halva rangepasset i tisdags för mig,


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag försöker att inte säga något om hur lite fötterna och kroppens riktning har att göra med vart du svingar klubban. ;)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

StefanL skrev:Ni vet när ni står och slår bollar och ni skär allt.
Bollen bara drar iväg och ni fattar ingenting, med typ alla klubbor dessutom.
Sen efter ett tag börjar ni fundera på hur fan ni står och vart ni siktar egentligen och det visar sig att du siktar rätt med klubban men fötterna helt åt helvete.

Så var halva rangepasset i tisdags för mig,


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Minns också tiden som medelhcpare där man skar och hade sig Bild
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev: 05 apr 2019, 06:56
StefanL skrev:Ni vet när ni står och slår bollar och ni skär allt.
Bollen bara drar iväg och ni fattar ingenting, med typ alla klubbor dessutom.
Sen efter ett tag börjar ni fundera på hur fan ni står och vart ni siktar egentligen och det visar sig att du siktar rätt med klubban men fötterna helt åt helvete.

Så var halva rangepasset i tisdags för mig,


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Minns också tiden som medelhcpare där man skar och hade sig Bild
Plötsligt släpper det och det är baby-draws till allting! :lol:
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
stevvee skrev: 05 apr 2019, 06:56
StefanL skrev:Ni vet när ni står och slår bollar och ni skär allt.
Bollen bara drar iväg och ni fattar ingenting, med typ alla klubbor dessutom.
Sen efter ett tag börjar ni fundera på hur fan ni står och vart ni siktar egentligen och det visar sig att du siktar rätt med klubban men fötterna helt åt helvete.

Så var halva rangepasset i tisdags för mig,


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Minns också tiden som medelhcpare där man skar och hade sig Bild
Plötsligt släpper det och det är baby-draws till allting! :lol:
Nej slår ju bara rakt Bild
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev:
StefanL skrev: 04 apr 2019, 22:02 Ni vet när ni står och slår bollar och ni skär allt.
Bollen bara drar iväg och ni fattar ingenting, med typ alla klubbor dessutom.
Sen efter ett tag börjar ni fundera på hur fan ni står och vart ni siktar egentligen och det visar sig att du siktar rätt med klubban men fötterna helt åt helvete.

Så var halva rangepasset i tisdags för mig,


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag försöker att inte säga något om hur lite fötterna och kroppens riktning har att göra med vart du svingar klubban. ;)
Jag hör dig och det var väl det som var problemet, jag gjorde allt. Siktade långt höger i stansen, bladet rakt mot mål, gjorde någon jävla helikoptersving där jag försökte kompensera något eller inget.

Kände inte igen något, till och med så Robban började fundera på vad fan jag höll på med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev:
MaxP skrev:
stevvee skrev: 05 apr 2019, 06:56 Minns också tiden som medelhcpare där man skar och hade sig Bild
Plötsligt släpper det och det är baby-draws till allting! :lol:
Nej slår ju bara rakt Bild
Bla bla bla


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Vind, Vind och åter Vind.

Tisdagkväll, går vi på hemmabanan endast iförd shorts och piké och njuter i den ljumma vårluften.
Det ni nedan kommer att få läsa om utspelar sig de 5 nästkommande dagarna.

Glada i hågen packade vi bilen och gav oss av mot Skåne, vi hade packat för alla väder både med shorts, underställ och vantar, först stannade vi till i Jönköping, närmare Sand Golf Club.

Sand,
En annorlunda bana mot vad det jag är van med och en trevlig upplevelse, den led fortfarande lite efter förra årets torka så skicket var tyvärr inte det bästa men helt klart en bana jag vill spela igen.

Spelet
Jag spelade stabilt första 9 och var 5 över banan, vinden tilltog anda 9 och jag tappade lite fokus och energi. Slåg långa klubborna bra, men tappade mycket på undermåliga chippar.

Kläder
Byxor
Piké
Långärmad
Keps

Vind
3-4 sekundmeter

Temperatur
+12

Åhus Östra,
Enligt mig den bästa banan denna resa, måste spelas igen i lite mindre vind.
Åker från Malmö till Åhus glada i hågen, solen lyser och livet är bra, vi kliver ur bilen och möts av en isande vind. Vi klär på oss lite extra och går mot rangen, alla järnklubbor gick 100m i motvinden, tillslut hittade jag ett slag med J5 som inte drog rakt upp i vinden. Skulle man slå wedgar så var det hjälm på som gällde för de kom inte långt.

Spelet
Otroligt svårspelad vind där man många gånger inte hade någon klubba att slå i motvinden utan mest försökte att hålla sig i spel. Sällan jag upplever att puttningen eller 20m chippar påverkas av vinden men här blåstes allt åt något håll, bollen vobblade när man skulle putta.

Med den ursäkten skriver så är det väl bara att säga att jag inte hade spelet för att klara av vinden, petade i några par men visade sig ganska tidigt att jag inte hade någon bra dag.
Slog många fina slag och hittade min J5a som jag inte fått någon fart på hittills denna säsong.

Kläder
Långkalsonger
Byxor
Regn/Vindbyxor
Underställströja
Underställströja med polokrage
Piké
Långärmad
Senare byttes långärmad mot regnjacka
Mössa
Tumvantar

Vind
13-14 sekundmeter

Temperatur
+10

PGA National Lakes
Absolut en fin bana och ett otroligt skick, men i mitt tycke kanske lite överskattad och inte värd den prislappen. Lägg därtill att det blåste och var kallt. Vi är positiva första tre hålen då det är hanterbar vind och lite soligt, när vi ska slå ut på fjärde blåser det upp till storm och börjar regna, inte vanligt regn det var små spik, vi står då inför en 165m par 3 där vi har green en bra bit ner i motvinden och ingen av oss når fram till green där vi båda slår en låg drawad J5a. Så höll vädret på fram och tillbaka hela rundan.

Spelet
Jag kämpar på bra i vinden, lite samma som dagen innan men tar det lite lugnare i mina slag.
Tar lite längre klubbor och rullar bollen mer i motvinden, håller ihop det första 9 sedan tar jag ett par dåliga beslut som sedan fäller mig och när vi vänder in sista 3 hålen i full motvind och massor med vatten så försöker jag bara att överleva.

Kläder
Långkalsonger
Byxor
Regn/Vindbyxor
Underställströja
Underställströja med polokrage
Piké
Långärmad
Regnjacka
Mössa
Tumvantar

Vind
6-7 sekundmeter
13-14 sekundmeter

Temperatur
+7

Rya
Åh du älskade Rya, underbar bana och klubb. Där vill jag vara medlem, så fint. Så bra bemötande från reception och starter, alla. Riktigt bra bana, mer prisvärd än PGA National Lakes.
Även här var vinden en faktor men framförallt på sjö-hålen och då på något sätt lättare att tackla än att ha den som en stor faktor hela rundan.

Spelet,
Jag håller ihop det långa spelet hela rundan, bara ett riktigt dåligt beslut där jag skulle spelat fram mig men istället försökte gå långt som sedan satte mig i problem. Dagens score sticker iväg på grund av mindre bra närspel. Hade chansen att vinna dagens PB bara att knacka i en pinne på sista hålet, par 5a, men ställer redan till det från tee när jag ska ta det säkra och slå ut ett järn istället för att gå med drivern som jag slagit bra hela dagen. Dagens läxa, gå alltid för det!

Kläder
Långkalsonger
Byxor
Regn/Vindbyxor
Underställströja
Underställströja med polokrage
Piké
Långärmad
Senare byttes långärmad mot regnjacka
Mössa
Tumvantar

Vind
7-8 sekundmeter

Temperatur
+5

Omberg
Vi avslutade helgen med kanske de bästa greenerna, rullade snabbt och jämt. Vi trodde verkligen vi skulle klara oss undan vind och regn men vinden tilltog ju längre rundan led och regnet öste ner på 14 för att sedan upphöra till utslaget på 16.

Spelet
Rivstartar med par, birdie sen tappar jag det mesta. Har inte många bra svingar efter det men lyckas knacka mig runt och ligger nära hcp på slutet för att slippa en höjning men slarvar bort det.
Jag puttar och chippar bra rundan igenom, avslutar helgen och dagen med en monsterdrive på närmare 270m, eventuell medvind kan vara bidragande.

Kläder
Långkalsonger
Byxor
Underställströja med polokrage
Piké
Långärmad
Keps

Hål 14 och framåt
Regn/Vindbyxor
Regnjacka
Mössa
Tumvantar


Vind
3-5 sekundmeter
7-8 sekundmeter

Temperatur
+4

Sammanfattning
5 banor jag rekommenderar alla att spela, roliga och utmanande banor. Man trodde ju inte att det blåste så mycket i Skåne men det gjorde det, svårt men lärorikt att spela i.

Spelet är inte där det ska vara och jag har inte lyckats prestera än, men säsongen är lång.
Fick igång chippningen sista dagen som kostat många slag tidigare.

Nu ska kroppen få vila lite så blir det nog golf fram emot onsdag, torsdag och så blir det en runda på lördag.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar