Min golfsatsning!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
NewUser
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 maj 2014, 12:04

Kul med folk som satsar, stort lycka till med din golf.

Några kanske tråkiga tips:

1. Håll dig till en skruv och bli duktig på den istället för att försöka för mycket att behärska att skruva åt båda hållen. Det finns spelar som har tjänar miljontals dollars med endast en draw eller fade.

2. Då du har låg greenträffsprocent så prova att alltid spela mot mitten av green. Vid miss i sidled så bör du ändå vara på green och kunna använda puttern eller ha en lättare chip.

3. Ha kul! Du har gjort en snabb resa neråt och eventuellt når du en platå då det blir lite motigt men då är det bara att kämpa på.
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Visst hade det gått mycket bättre om mitt närspel hade varit bättre, det är något som jag ska jobba med och aldrig sluta nöta på.

Det jag känner är mer att om jag sätter mina inspel i första läget så är det bättre, men självklart är det med ett bra närspel och en vass putter som man vinner titlar med.

Det jag menade med att mitt längre spel var där jag tappade slag var att mina järn in mot green inte gick där dem skulle, jag slog inga bra järn utan toppade de flesta. Det lämnade mig med långa slag och dåliga lägen.

Jag brukar försöka ligga mellan 80 och 120 meter, därifrån är jag relativt säker på att jag kan få ner bollen i närheten av där jag vill ha den, när inte dem avstånden heller fungerade i helgen och mina vanligtvis starka wedgar svek så då går det såklart mycket slag.

Jag fortsatte nöta och lägga mig på mina favorit avstånd, följa min gameplan och spela med de klubbor jag föredrar och är vanligtvis säker på.

Jag försöker jobba in en draw och vill spela med den, för att jag vill ha längden i slagen och att den inte tappar så mycket längd i vind.

Jag brukar försöka spela bollen mot den största delen av green som är lätt tillgänglig, sedan då jag försöker spela med en draw försöker jag sikta mot den vänstra delen för att skruva in bollen. Då jag inte har full kontroll på min draw än så är det ofta så det händer att jag får för mycket skruv och helt enkelt skruvar ut den på höger sida av greenen.

Kul ska det vara, när golf inte är roligt längre kommer jag att lägga ned min satsning.
Jag vet och förväntar mig att jag kommer att få jobba för att ta mig framåt och jag har planerat att ta in experthjälp efter vägen.

Jag tankar för alla glada hejar rop och positiva kommentarer.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

StefanL skrev:Visst hade det gått mycket bättre om mitt närspel hade varit bättre, det är något som jag ska jobba med och aldrig sluta nöta på.

Det jag känner är mer att om jag sätter mina inspel i första läget så är det bättre, men självklart är det med ett bra närspel och en vass putter som man vinner titlar med.

Det jag menade med att mitt längre spel var där jag tappade slag var att mina järn in mot green inte gick där dem skulle, jag slog inga bra järn utan toppade de flesta. Det lämnade mig med långa slag och dåliga lägen.

Jag brukar försöka ligga mellan 80 och 120 meter, därifrån är jag relativt säker på att jag kan få ner bollen i närheten av där jag vill ha den, när inte dem avstånden heller fungerade i helgen och mina vanligtvis starka wedgar svek så då går det såklart mycket slag.

Jag fortsatte nöta och lägga mig på mina favorit avstånd, följa min gameplan och spela med de klubbor jag föredrar och är vanligtvis säker på.

Jag försöker jobba in en draw och vill spela med den, för att jag vill ha längden i slagen och att den inte tappar så mycket längd i vind.

Jag brukar försöka spela bollen mot den största delen av green som är lätt tillgänglig, sedan då jag försöker spela med en draw försöker jag sikta mot den vänstra delen för att skruva in bollen. Då jag inte har full kontroll på min draw än så är det ofta så det händer att jag får för mycket skruv och helt enkelt skruvar ut den på höger sida av greenen.

Kul ska det vara, när golf inte är roligt längre kommer jag att lägga ned min satsning.
Jag vet och förväntar mig att jag kommer att få jobba för att ta mig framåt och jag har planerat att ta in experthjälp efter vägen.

Jag tankar för alla glada hejar rop och positiva kommentarer.
Jag hejar på och förstår dig då jag nyss gjorde den resan du är inne på nu.
Det jag vill säga är att närspelet är så otroligt viktigt och jag är nästan fortfarande glad när jag ligger runt green på rätt antal slag. Jag spelade mig från hcp 19-10 genom att snitta 3-4 greenträffar nästan. Sen har jag märkt av nu att det är jobbigt att rädda par varje hål psykiskt. Så det är absolut en faktor. Att tvåputta par eller treputta bogey är inte lika psykiskt utmattande som när en måste börja chippa och pitcha slag!

Jag tycker det är härligt att följa dig och jag känner samma sak, jag får inte betalt för att golfa och känner jag inte att det är kul är det helt ovärt att fortsätta
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Så Max, nu har du indirekt dödat min mage.

Blev gym idag.
10min löpning.
Sedan fokus på bålen.

Körde Dead-Bug-övningen som Max hade med i fredagsfysen för någon vecka sedan.
Körde den tills det nästan krampade i magen, vilade ett tag.
https://www.youtube.com/watch?v=YCRK9qp ... d&index=20

Sedan körde jag sittande rotation med medicinboll.
(förklarande bild finns i bloggen)

Som sista fysövning körde jag plankan.
Tabata Intervaller.

Efter detta övade jag lite separering mellan axlar och höft i spegeln på gymmet och såg att jag hade väldigt dålig rörlighet i höften men axlarna har jag desto bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=N_Pa8fY ... d&index=19

Detta kommer att göra att imorgon när jag ska resa på mig kommer det att bli rulla ur sängen som gäller.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Flyttade in ditt inlägg om over the top hit


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Flyttade in ditt inlägg om over the top hit


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Inte för att vara sådan men det var fel Stefan ;)
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag kan flytta det igen.
Var passar det bättre? Träning kanske?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag kan flytta det igen.
Var passar det bättre? Träning kanske?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Ja det tycker jag låter som ett bra ställe
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Imorgon ska det spelas golf, Calanova GC är banan för dagen.

Något jag brukar göra när jag ska spela en ny bara är att jag studerar banguiden om dem har en på deras hemsida.
Jag lägger en grund till spelplan, så jag vet hur i alla fall översikten av banan ser ut och vart jag ska försöka vara på banan.

Ikväll blir det klubbvård och en whisky.

Imorgon ska jag spela med 2 som varit Proffs men lagt den karriären bakom sig, ska bli intressant och förhoppningsvis lärorikt.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

StefanL skrev:Imorgon ska det spelas golf, Calanova GC är banan för dagen.

Något jag brukar göra när jag ska spela en ny bara är att jag studerar banguiden om dem har en på deras hemsida.
Jag lägger en grund till spelplan, så jag vet hur i alla fall översikten av banan ser ut och vart jag ska försöka vara på banan.

Ikväll blir det klubbvård och en whisky.

Imorgon ska jag spela med 2 som varit Proffs men lagt den karriären bakom sig, ska bli intressant och förhoppningsvis lärorikt.
Det är sjukt lärorikt, tänka särskilt på hur de förbrukar slag!! Skillnaden ligger till väldigt stor del i deras missar!!!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar