Varför är man bara bra en stund?

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
stefans
Inlägg: 13
Blev medlem: 20 aug 2014, 07:57

Hur många gånger har man inte spelat golf och tänkt, nu stämmer spelet, nu känns swingen optimal och konsekvent, puttarna rullar enkelt i. Man spelar över sin normala förmåga, man tänker, jag har kommit på hemligheten med golf.
Men oftast är det så att man kan spela bättre än vanligt i några slag eller till och med några rundor, men oftast håller det inte. Hemligheten som man trodde hade kommit på försvinner alltid, tyvärr! Den magiska rörelsen eller den idiotsäkra metoden som vi klamrar oss fast vid slutar plötsligt att fungera, och det enda som finns kvar är att söka efter en ny hemlighet.
Det finns väl ingen sport som har haft fler innovatörer och imitatörer när det gäller att utveckla golfspelet. Så det finns en hemlighet i golfen, vilket är den goda nyheten, med den dåliga nyheten är att du inte kan få tag på den, bara låna den ett par hål eller några golfrundor!

http://doogleggolf.blogspot.se
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stefans skrev:Hur många gånger har man inte spelat golf och tänkt, nu stämmer spelet, nu känns swingen optimal och konsekvent, puttarna rullar enkelt i. Man spelar över sin normala förmåga, man tänker, jag har kommit på hemligheten med golf.
Men oftast är det så att man kan spela bättre än vanligt i några slag eller till och med några rundor, men oftast håller det inte. Hemligheten som man trodde hade kommit på försvinner alltid, tyvärr! Den magiska rörelsen eller den idiotsäkra metoden som vi klamrar oss fast vid slutar plötsligt att fungera, och det enda som finns kvar är att söka efter en ny hemlighet.
Det finns väl ingen sport som har haft fler innovatörer och imitatörer när det gäller att utveckla golfspelet. Så det finns en hemlighet i golfen, vilket är den goda nyheten, med den dåliga nyheten är att du inte kan få tag på den, bara låna den ett par hål eller några golfrundor!

http://doogleggolf.blogspot.se
Vill du ha ett svar på din fråga? ;)
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

MaxP skrev:
stefans skrev:Hur många gånger har man inte spelat golf och tänkt, nu stämmer spelet, nu känns swingen optimal och konsekvent, puttarna rullar enkelt i. Man spelar över sin normala förmåga, man tänker, jag har kommit på hemligheten med golf.
Men oftast är det så att man kan spela bättre än vanligt i några slag eller till och med några rundor, men oftast håller det inte. Hemligheten som man trodde hade kommit på försvinner alltid, tyvärr! Den magiska rörelsen eller den idiotsäkra metoden som vi klamrar oss fast vid slutar plötsligt att fungera, och det enda som finns kvar är att söka efter en ny hemlighet.
Det finns väl ingen sport som har haft fler innovatörer och imitatörer när det gäller att utveckla golfspelet. Så det finns en hemlighet i golfen, vilket är den goda nyheten, med den dåliga nyheten är att du inte kan få tag på den, bara låna den ett par hål eller några golfrundor!

http://doogleggolf.blogspot.se
Vill du ha ett svar på din fråga? ;)
Annars tar jag gärna svaret!
Foooore!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Klart vi vill ha svar Max! :D

Jag TROR det beror på att vi börjar slarva och går över från det vi tränat in till något som kan beskrivas som en känsla. När det går bra för mig så behöver jag inte tänka så mycket, jag slår bara bollen och det känns naturligt. Två hål senare kommer en jätteduff eller en topp som nästan delar bollen :(
stefans
Inlägg: 13
Blev medlem: 20 aug 2014, 07:57

Det är väldigt frustrerande. Det är som om banan äger ditt "arsel" (:
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Ni spelar ju iaf bra en stund. Fan tänk på mig :(
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
stefans
Inlägg: 13
Blev medlem: 20 aug 2014, 07:57

Varför utsätter man sig för allt detta?
Skriv svar