Jespers golfblogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Årets andra runda avklarad och även den spelades på Hofors GK då få andra banor är öppna i området. Har även hunnit med två kortare rangepass under veckan som varit med fokus på att få bollträffarna i det långa spelet. Ett område jag annars är ganska säker i. Min akilleshäl är de förbannade chippandet och det var något jag fick träna på under årets andra runda då greenträffar var obefintligt.

Blåste på bra igår under söndagen vilket gjorde att det i byarna kunde vara upp emot 3-4 klubbor mot eller medvind vilket skapade en del problem och antagligen låg bakom en del missade greener. Chippandet var inte katastrof men inte bra heller vilket gjorde att jag ofta hamnade relativt nära men inte tillräckligt för att det skulle vara en säker putt. Överlag helt okej runda där det blev +9 igen efter 9 par och 9 boogies. Skönt slippa katastrofhål och på 5 av 9 boogies hade jag putt som antingen körde ett helvarv eller stannade precis framför i linjen.

Överlag nöjd med rundan då puttning och chippning inte tränats alls i år på grund av avsaknad på träningsmöjligheter i dagsläget samt att vinden ställde till med en del problem. Men bra träning inför Skottlandsresan som går av stapeln om ca 2 veckor. Nu blir det påsk och fjällsemester men förhoppningsvis kan en eller två rundor till klämmas in innan avresa till Skottland.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Ännu en golfhelg avklarad i halv storm där det som oftast blåste 3-4 klubbor i vind. Efter att ha ådragit sig en överansträngning i handleden i påsk så var paniken förra veckan på max då vi åker till Skottland på torsdag vilket gjorde att jag varit rejält orolig om handleden ska orka för golf. Blev på med ett tennisarmbågsskydd och ut och testa.

Golfen blev som den blev i vinden och spelet fram mot green funkade bra men på grund av vinden och att jag på ett hål inte ens nådde in med J9 från 90 meter (går normalt 130 m) så blev greenträff statistiken usel, tror jag träffade 5 greener och där blev det par. Missade greener innebar chipp och pitch som var väldigt blandad men puttningen var katastrof så tror jag tillslut hamrade mig runt på 83 slag vilket inte är bra någonstans. Det positiva var dock att handleden fungerade utan problem, med skyddsutrustning på vill säga.

Nu blir det vila fram till torsdag innan avfärd mot Skottland. Blir besök hos naprapat och på med lite kinesiologi tejp så ska nog handleden orka med en 6-7 rundor på 6 dagar. I övrigt kör vi F5 på alla vädersajter, varannan gång säger de spöregn i Skottland hela veckan och nästa gång sol och blåst så vi får väl se vad vi får för utmanande väder och spela i. Nu tycker jag bara det kan bli torsdag. Flyg dit på morgonen och vi peggar upp direkt i utkanten av Edinburgh på eftermiddagen.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

jefro_444 skrev:Ännu en golfhelg avklarad i halv storm där det som oftast blåste 3-4 klubbor i vind. Efter att ha ådragit sig en överansträngning i handleden i påsk så var paniken förra veckan på max då vi åker till Skottland på torsdag vilket gjorde att jag varit rejält orolig om handleden ska orka för golf. Blev på med ett tennisarmbågsskydd och ut och testa.

Golfen blev som den blev i vinden och spelet fram mot green funkade bra men på grund av vinden och att jag på ett hål inte ens nådde in med J9 från 90 meter (går normalt 130 m) så blev greenträff statistiken usel, tror jag träffade 5 greener och där blev det par. Missade greener innebar chipp och pitch som var väldigt blandad men puttningen var katastrof så tror jag tillslut hamrade mig runt på 83 slag vilket inte är bra någonstans. Det positiva var dock att handleden fungerade utan problem, med skyddsutrustning på vill säga.

Nu blir det vila fram till torsdag innan avfärd mot Skottland. Blir besök hos naprapat och på med lite kinesiologi tejp så ska nog handleden orka med en 6-7 rundor på 6 dagar. I övrigt kör vi F5 på alla vädersajter, varannan gång säger de spöregn i Skottland hela veckan och nästa gång sol och blåst så vi får väl se vad vi får för utmanande väder och spela i. Nu tycker jag bara det kan bli torsdag. Flyg dit på morgonen och vi peggar upp direkt i utkanten av Edinburgh på eftermiddagen.
En sådan resa hade inte varit fel. Hoppas på bra väder för er samt uppdatering här på bloggen. !
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Hade tänkt jag skulle göra en stor och fin uppdatering om min Skottlandsresa och bjuda på lite vackra bilder men det ligger tyvärr lite på is då min mobil i helgen bestämde sig för att hoppa ned från köksbordet och spräcka hela skärmen. Fina Sony har också så att skärmen slutar fungera när skärmen spricker så har lite problem för tillfället att få över bilderna. Men sitter någon in på ett guldtips om hur man gör så tar jag gärna emot det :D Om jag inte lyckas får jag ge er en skriftlig sammanfattning bara.

I helgen var de i alla fall första rundan på hemmabanan som öppnat 17 av 18 greener och är än så länge av bristande kvalitet. Det var i alla fall inte mitt spel förutom på ett hål och jag levererade en riktigt fin runda med runt 75% i greenträff dock en massa missade birdieputtar. Summeringen blev en +5 runda trots en sjukt dålig dubbel på 15 och överlag är jag nöjd. Kan jag fortsätta leverera greenträffar i samma utsträckning så kommer de bli riktigt bra när greenerna mer liknar greener och inte en motocrossbana där bollen hoppar in och ut ur linjen hundra gånger per meter.

Bild
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ser fram emot att se bildens så småningom!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar