Jespers golfblogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Igår blev det efter mycket om och men en kvällsrunda då regnet höll sig borta på samtliga hål utom ett. Får ses som bra med tanke på att norrmännen sa att de skulle stå som spön i backen hela kvällen. Spelet ska vi dock inte prata om. Efter min 74:a runda så har allt spel tappats bort. Tempot i svingen är olika varje gång och bollträffarna är inge vidare. Felbeslut kommer i ett och koncentrationen är inte riktigt där. Men trots allt så håller jag bollen i spel. I stort sett är det bara småmissar men när man inte kan rädda sig så syns det i scorekortet snabbt och det blev +9, +6 netto.

På lördag blir det tidig uppstigning för ett kortare rangepass och sen är tanken att jag ska hinna med 36 hål under dagen. Just nu är jag i ett läge där jag måste träna så mycket jag kan på banan. För min största fiende är huvudet och han utmanas tyvärr inte alls i samma nivå på rangen även om man sätter upp utmaningar.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

79, 74, 79 blev det under helgen som var och jag är imponerad med vilken väg mitt spel tar. Visst 79 rundorna innehåller sina misstag där det slarvas och blir en onödig dubbel men överlag bra spel och självförtroendet kring mitt golfspel börjar växa.

MEN NU FÅR DET HELT SERIÖST SLUTA REGNA, REGN NON-STOP SEDAN I MÅNDAGS - JAG VILL SPELA GOLF!
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Bra katastrofrunda, är det något man kan ha?

76 slag under gårdagen i vilket fall vilket är ett resultat jag är nöjd med. Men hur jag tog mig dit ska man nog inte diskutera. En tre-putt, ett riktigt strulhål som slutade i dubbelbogey och endast 7 träffade greener är inte direkt statistik man vill se. Samtidigt utnyttjade jag mina få greenträffar och gjorde birdie på 3 st. och vid 7 missade greener valde jag att chippa vilket vid 5 tillfällen resulterade i chipp - enputt. Mina förändringar i chiptekniken ger definitivt utslag nu vilket är skönt att se då 4 av dessa chippar var inom 3-4 dm från hål.

Ny runda idag innan det blir dags att packa ihop grejerna för att bege sig ned till huvudstaden och Nordea Masters!
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Tävling igår - 36-hål på en dag och jag spelade riktigt stabilt och bra.

74-72 blev resultatraden vilket resulterade i -4 netto och vinst i A-klassen. Sjukt skönt se spelet så stabilt, räddade några par med långa puttar men i huvudsak var bollen hela tiden safe och i spel under 2 varv. Ett vattenbesök dock som kostade mig en dubbel på en par 3:a.

Fin handikappsänkning blev det också till 3.3 så nu får vi hoppas säsongen fortsätter i den här andan och att vi kan knöla oss ner under 3.0.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Formen fortsätter och det känns riktigt bra inför SM Far & Son som ska spelas om ca 1 veckas tid. Sen kommer det svåra att konservera formen fram till KM-tider och även en del andra tävlingar i augusti och september.

Under gårdagen blev det spel på Snöå GK och trots endast 2 träffade greener första 9 så lyckades jag ta mig runt på totalt +1 och 74 slag. Närspelet var riktigt bra och andra 9 fick jag till spelet bättre och kunde stabilt 2 putta för par på de flesta hålen.

Idag blev det istället spel på hemmabanan och det blev +2 och 74 slag trots en inledning som var boogie, birdie, dubbelboogie. Efter de 3 inledande hålen så blev spelet betydligt stabilare och det blev sammanlagt 3 boogies och 3 birdies till, resten par. Betydligt stabilare spel idag än under gårdagen. Men sammanfattningsvis så känns det bra nu och jag slår mig sällan till problem även när jag gör dåliga slag vilket leder till att jag sällan tappar allt för många slag. Nu är det bara att fortsätta jobba vidare så ska jag nog kunna sänka mig ytterligare i år.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

jefro_444 skrev:Formen fortsätter och det känns riktigt bra inför SM Far & Son som ska spelas om ca 1 veckas tid. Sen kommer det svåra att konservera formen fram till KM-tider och även en del andra tävlingar i augusti och september.

Under gårdagen blev det spel på Snöå GK och trots endast 2 träffade greener första 9 så lyckades jag ta mig runt på totalt +1 och 74 slag. Närspelet var riktigt bra och andra 9 fick jag till spelet bättre och kunde stabilt 2 putta för par på de flesta hålen.

Idag blev det istället spel på hemmabanan och det blev +2 och 74 slag trots en inledning som var boogie, birdie, dubbelboogie. Efter de 3 inledande hålen så blev spelet betydligt stabilare och det blev sammanlagt 3 boogies och 3 birdies till, resten par. Betydligt stabilare spel idag än under gårdagen. Men sammanfattningsvis så känns det bra nu och jag slår mig sällan till problem även när jag gör dåliga slag vilket leder till att jag sällan tappar allt för många slag. Nu är det bara att fortsätta jobba vidare så ska jag nog kunna sänka mig ytterligare i år.
stabilt!
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Idag genomfördes ett sista träningspass med fokus på putt och chipp inför SM Far & Son som ska spelas på tis-ons kommande vecka. Imorgon blir det tidig avfärd på morgonen för att komma ner till Norrköping kring lunch och hinna med ett inspel på en bana varken jag eller farsan någonsin har spelat.

Får helt enkelt hålla tummarna på att båda kan hitta spelet någorlunda så ska vi nog kunna göra en helt okej tävling.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

jefro_444 skrev:Idag genomfördes ett sista träningspass med fokus på putt och chipp inför SM Far & Son som ska spelas på tis-ons kommande vecka. Imorgon blir det tidig avfärd på morgonen för att komma ner till Norrköping kring lunch och hinna med ett inspel på en bana varken jag eller farsan någonsin har spelat.

Får helt enkelt hålla tummarna på att båda kan hitta spelet någorlunda så ska vi nog kunna göra en helt okej tävling.
Lycka till på tävlingen!
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Hemkommen och hunnit reflektera kring min och farsans insatts på SM Far & Son.

Vi spelade båda relativt stabilt båda dagarna utan att för den skullen imponera. Vi spred några slag var och hade båda förtvivlat svårt att få i puttar som var längre än några decimeter. Majoriteten av hålen blev det två putt där andra putten oftast var kring 5-10 cm lång. Tyvärr sabbade vi några hål rejält där vi båda strulade och därav tappade vi totalt en 3-5 onödiga slag under tävlingen.

Totalt blev det +15 och en delad 48 plats av 149 lag vilket är ett fullt godkänt resultat för vår del då vi sett till handikapp var rankade runt 80 plats av deltagande par. Blodad tand har vi helt klart fått av denna spelform, nu blir det att försöka försvara KM titeln i augusti och sen får vi se om det blir SM nästa år igen, fast då lite längre bort, Nybro GK.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Jurra
Inlägg: 53
Blev medlem: 06 jan 2016, 18:15

jefro_444 skrev:Hemkommen och hunnit reflektera kring min och farsans insatts på SM Far & Son.

Vi spelade båda relativt stabilt båda dagarna utan att för den skullen imponera. Vi spred några slag var och hade båda förtvivlat svårt att få i puttar som var längre än några decimeter. Majoriteten av hålen blev det två putt där andra putten oftast var kring 5-10 cm lång. Tyvärr sabbade vi några hål rejält där vi båda strulade och därav tappade vi totalt en 3-5 onödiga slag under tävlingen.

Totalt blev det +15 och en delad 48 plats av 149 lag vilket är ett fullt godkänt resultat för vår del då vi sett till handikapp var rankade runt 80 plats av deltagande par. Blodad tand har vi helt klart fått av denna spelform, nu blir det att försöka försvara KM titeln i augusti och sen får vi se om det blir SM nästa år igen, fast då lite längre bort, Nybro GK.
Nybro är en trevlig bana! Välkommen till Småland!
Twitter: @Jurra
Golfklubb: Glasrikets GK
Skriv svar