Jespers golfblogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Idag blir det varv 3 på KM, spelade 76-76 igår vilket är inom buffertzon. Fick inte alls puttningen att stämma igår och är därför nöjd med scoren då jag max satte 3-4 puttar som var längre än 3 dm. Ligger 5:a inför avslutningen men har hela 6 slag upp till fjärdeplatsen så blir till att försöka försvara en topp 5 placering.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

jefro_444 skrev:Idag blir det varv 3 på KM, spelade 76-76 igår vilket är inom buffertzon. Fick inte alls puttningen att stämma igår och är därför nöjd med scoren då jag max satte 3-4 puttar som var längre än 3 dm. Ligger 5:a inför avslutningen men har hela 6 slag upp till fjärdeplatsen så blir till att försöka försvara en topp 5 placering.
Lycka till kör hårt!!!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Mikael316 skrev:
jefro_444 skrev:Idag blir det varv 3 på KM, spelade 76-76 igår vilket är inom buffertzon. Fick inte alls puttningen att stämma igår och är därför nöjd med scoren då jag max satte 3-4 puttar som var längre än 3 dm. Ligger 5:a inför avslutningen men har hela 6 slag upp till fjärdeplatsen så blir till att försöka försvara en topp 5 placering.
Lycka till kör hårt!!!
Blev ytterligare en 76:a idag, jämnheten själv och håller min 5:e plats med 1 slags marginal. Puttningen fortsatte vara katastrof vilket känns otroligt surt med tanke på hur bra jag spelat tee till green. Fixade hela 3 boogies genom att 3 putta, extremt imponerande. Med lite bättre puttning hade jag nog kunnat knipa någon position till. Men bortser vi från min puttning så har jag spelat bra hela helgen och är nöjd med en 5:e plats vilket är några platser bättre än vart jag är rankad handikapp.

Nu blir det att ladda om inför nästa helg då jag och far ska spela KM 2 generationer.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Varit lite frånvarande här i min blogg och får skamset plita ner vad som hänt efter KM.

Helgen efter KM var det dags för mig och farsan att försöka försvara vår KM-titel i två generationer men när ingen av oss kunde sätta en putt under 1 dm så blev det svårt och tyvärr förlorade vi med 1 slag, ett slag vi kunde hitta på nästan varje hål. I efterhand får man köpa att vi inte spelade bra men just där och då var det en extremt stor besvikelse.

Resten av månaden har spelet lunkat på, inte riktigt fått spelet att lossna men jag har presterat bra scorer. Ibland har man känslan av att man spelar bra men inte får till något resultat. Just nu har jag den motsatta känslan. Spelet känns bra och dåligt om vartannat och jag får riktigt slita för att få ihop det men lyckas prestera bra resultat. Visserligen ett styrkebesked för min lägstanivå men det är slitsamt mentalt.

Gjorde även en tripp söderut på sista semesterveckan och klämde in spel på Läckö GK, Uddevalla GK och Fjällbacka GK där avslutningsrundan på Fjällbacka var en typisk slitrunda. Gick runt på 72 slag trots endast 6 greenträffar. Kunde verkligen inte få fram bollen till greenerna men chippningen och puttningen var fenomenal.

Nu blir det jobba vidare för slutspurten på säsongen och det jag initialt känner att jag måste jobba på är att få upp antalet greenträffar så jag ger mig själv fler chanser på birdie och enkla par istället för att behöva kämpa så extremt mycket för varje par.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Dags att damma av den här gamla och extremt dåligt uppdaterade golfblogg nu när säsongen närmar sig. Nu gäller det bara att hoppas vädrets makter är snälla för då vet jag att grannbanans range kommer öppna under veckan. Skulle vara så underbart att äntligen få komma ut och se lite bollbanor och inte bara simulatorer och nätväggar.

I övrigt så kommer det här bli en lite komprimerad golfsäsong med två dåligt planerade semestrar men en av dem ska i alla fall innehålla golf på ett eller annat vis. Annars ser jag mest fram emot att komma igång nu innan det bär av mot Skottland och utkanterna av Edinburgh i slutet på april för riktig linksgolf.

Har även tankar på att försöka hinna tävla lite mer i år men med tanke på min planering så är det väl lite oklart. Men om det finns lite folk i Dalarna/Gästrikland här på forumet så hojta bara till så är jag mer än gärna spelsällskap i sommar =)
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

jefro_444 skrev:Dags att damma av den här gamla och extremt dåligt uppdaterade golfblogg nu när säsongen närmar sig. Nu gäller det bara att hoppas vädrets makter är snälla för då vet jag att grannbanans range kommer öppna under veckan. Skulle vara så underbart att äntligen få komma ut och se lite bollbanor och inte bara simulatorer och nätväggar.

I övrigt så kommer det här bli en lite komprimerad golfsäsong med två dåligt planerade semestrar men en av dem ska i alla fall innehålla golf på ett eller annat vis. Annars ser jag mest fram emot att komma igång nu innan det bär av mot Skottland och utkanterna av Edinburgh i slutet på april för riktig linksgolf.

Har även tankar på att försöka hinna tävla lite mer i år men med tanke på min planering så är det väl lite oklart. Men om det finns lite folk i Dalarna/Gästrikland här på forumet så hojta bara till så är jag mer än gärna spelsällskap i sommar =)

Skottland låter trevligt! Vilka banor blir det?
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Skottland verkar snuskigt roligt att spela i! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

manget skrev:
jefro_444 skrev:Dags att damma av den här gamla och extremt dåligt uppdaterade golfblogg nu när säsongen närmar sig. Nu gäller det bara att hoppas vädrets makter är snälla för då vet jag att grannbanans range kommer öppna under veckan. Skulle vara så underbart att äntligen få komma ut och se lite bollbanor och inte bara simulatorer och nätväggar.

I övrigt så kommer det här bli en lite komprimerad golfsäsong med två dåligt planerade semestrar men en av dem ska i alla fall innehålla golf på ett eller annat vis. Annars ser jag mest fram emot att komma igång nu innan det bär av mot Skottland och utkanterna av Edinburgh i slutet på april för riktig linksgolf.

Har även tankar på att försöka hinna tävla lite mer i år men med tanke på min planering så är det väl lite oklart. Men om det finns lite folk i Dalarna/Gästrikland här på forumet så hojta bara till så är jag mer än gärna spelsällskap i sommar =)

Skottland låter trevligt! Vilka banor blir det?
Vi har inte riktigt bestämt oss än men vi har klart med starttider på Gullane och Glen GC (North Berwick) sen är väl tanken att spela både Craigielaw och Kilspindie då vi ska bo i metropolen Aberlady där dessa två banor ligger. Sen får vi se vad resan bjuder på. Måste hinna dricka whisky också ;)

Men om någon varit i trakterna öster om Edinburgh så får ni gärna tipsa om ni sitter inne på något guldkorn. Något besök på Muirfield blir det inte då de inte har några gästtider under perioden vi är där. Sen är 300 pund kanske i saftigaste laget.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

jefro_444 skrev:
manget skrev:
jefro_444 skrev:Dags att damma av den här gamla och extremt dåligt uppdaterade golfblogg nu när säsongen närmar sig. Nu gäller det bara att hoppas vädrets makter är snälla för då vet jag att grannbanans range kommer öppna under veckan. Skulle vara så underbart att äntligen få komma ut och se lite bollbanor och inte bara simulatorer och nätväggar.

I övrigt så kommer det här bli en lite komprimerad golfsäsong med två dåligt planerade semestrar men en av dem ska i alla fall innehålla golf på ett eller annat vis. Annars ser jag mest fram emot att komma igång nu innan det bär av mot Skottland och utkanterna av Edinburgh i slutet på april för riktig linksgolf.

Har även tankar på att försöka hinna tävla lite mer i år men med tanke på min planering så är det väl lite oklart. Men om det finns lite folk i Dalarna/Gästrikland här på forumet så hojta bara till så är jag mer än gärna spelsällskap i sommar =)

Skottland låter trevligt! Vilka banor blir det?
Vi har inte riktigt bestämt oss än men vi har klart med starttider på Gullane och Glen GC (North Berwick) sen är väl tanken att spela både Craigielaw och Kilspindie då vi ska bo i metropolen Aberlady där dessa två banor ligger. Sen får vi se vad resan bjuder på. Måste hinna dricka whisky också ;)

Men om någon varit i trakterna öster om Edinburgh så får ni gärna tipsa om ni sitter inne på något guldkorn. Något besök på Muirfield blir det inte då de inte har några gästtider under perioden vi är där. Sen är 300 pund kanske i saftigaste laget.
Ser mycket bra ut! Fingers crossed för bra väder!
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Då var årets första runda avklarad, spelade Hofors GK under gårdagen, en bana som alltid är först med att öppna här i området. Banan var fortfarande riktigt blöt på sina ställen och puttningen ska vi inte prata om som mer eller mindre liknade slagskott.

Mitt spel då? Efter två bra rangepass på Dalsjö under fredag och lördag så satt de långa spelet riktigt bra dock med viss osäkerhet på inspelen då jag i början av säsongen tycker längderna är lite kluriga samt att jag gjort om lite i svingen vilket förändrat totallängden på mina klubbor. Sen blötan gjorde att där du landa där låg bollen. 16 av hålen spelades som sagt riktigt bra och låg +4 på dem men hade tyvärr två riktiga skithål där jag dels slog min första socket på typ 5 år och dels valde att utnyttja hela 4 slag från 20 meter och in. Blev en trippel och en dubbel tack vare min briljans på de hålen och +9 totalt vilket är 7 slag för mycket mot handikapp.

Men överlag väldigt nöjd med min premiär och så fort greenerna blir puttbara och jag får börja träna slag mellan 0-40 meter så ska jag nog få ordning på spelet i år igen. Nu i veckan blir det minst 2 nya rangepass då jag satsar på att sätta de långa spelet så tidigt som möjligt så man kan börja nöta närspelet så fort de träningsmöjligheterna öppnar. Sen får vi se om det blir en ny tur till Hofors nästa helg, eller om någon annan bana i närheten har öppnat.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Skriv svar