Hummer

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Hummer
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 maj 2014, 20:02

Hej,

Först och främst väldigt roligt forum!

Jag är 23 år gammal och bor i sydvästra Skåne.

Min historia skiljer sig nog lite från övriga på forumet men säkert rolig läsning..

När jag var 11-12 år började en skolkamrat tillika granne spela golf och jag hakade på..
Gick en sommar-kurs, fick gult-kort som fanns på den tiden men la ner samma höst för jag inte ville
gå de obligatoriska caddie/fadder-rundorna. Dessutom var fotboll och hockey mycket roligare...

I januari ifjol började jag på ett nytt jobb där i princip alla spelade golf. Jag hade slutat med fotboll & hockey
och tyckte det lät sunt att spela lite golf för motion samt social skull..

Jag dammade av mina gamla Donnay damklubbor som jag fick när jag var 11 år och gick ut med noll förväntningar.
Jag misstänkte att mina få och gamla kunskaper tillsammans med min bollkänsla skulle hjälpa mig något..

Jag gick ut på Barsebäck från gul tee med min kollega. Vi bestämde att jag skulle utgå från hcp 36 för att sedan kunna visa upp
mitt scorekort i kansliet och erhålla officiellt hcp och ett golf-ID (fanns inte på min tid).

Jag fick mellan 45-50 poäng med mina gamla damklubbor och redan där kändes det som att jag kanske hade någon form av talang och intresset fann sig direkt.

Jag åkte och köpte en järnset, en ny putter och driver, gick ut 9 hål på Barsebäcks korthålsbana och sköt två eller tre över par och då
kände jag att, "fan, jag kan nog bli riktigt bra" och bestämde mig för att köra på..

Nu ca 1 år senare lägger jag ner ca 2-3 timmar/dag efter jobb på att träna och spela golf, har 3,7 i hcp och har som målsättning att försöka spela någon tävling på Nordea Tour Future Series detta år.. Kan tillägga att jag inte tagit en enda lektion men känns som det börjar bli dags..

Jag vet inte vad ni andra säger men det känns som att jag har väldigt mycket talang och är nyss fyllda 23 (ingen lastgammal ålder)..

Jag hade egentligen velat visa upp mig för tränarna på klubben och kanske ta mig in i någon form av elit-satsning för att få de verktyg som krävs för att se om man kan lyckas..

Har dock rätt dåligt självförtroende när det kommer till kontakt med nya människor eller framhäva mig själv framför andra så vet inte riktigt vad jag ska göra..

Någon som har tips om vad jag ska göra? Övervärderar jag mig själv?
King_Nothing? MrGBG?

Hoppas kunna vara aktiv här på forumet och bidra samt berätta om min framtida resa.

Må väl!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vilken häftig historia! Så inspirerande! Jag tror att en bra första kontakt är med din klubbs PRO. Han/hon hjälper dig nog mer än gärna. Om ni har någon form av satsning på klubben kanske du kan ingå där alternativt ta lektioner på egen hand...

Välkommen hit, hopppas du hittar mkt intressant att diskutera!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar