j0akim_

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
j0akim_
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 maj 2014, 13:07
Ort: Lidköping

Hej alla glada golfare!

Jag tog grönt kort i juli 2012, efter att ha velat börja spela under många år. Anledningen till att jag väntat/eller fått vänta är att det har varit svårt att finna tiden till att få ihop allt. Jag är 28 år gammal och har efter gymnasiet bland annat säsongsjobbat som bartender under både sommar och vinterhalvåret. Det har självklart bidragit till att tiden inte funnits till.

Men efter att ha flyttat tillbaka till de värmländska skogarna för att studera på Karlstad Universitet, fann jag möjligheten att ta grönt kort på Sommarro GK i juli 2012, då jag spelade ner mig från 54 till 37. 2012 bytte jag klubb till Karlstad Golfklubb, för att de har en större anläggning och mer träningsmöjligheter. Efter premiärrundan i början av maj 2012, kunde jag sedan låta kansliet registrera mig ner till officiellt hcp på 36 och sedan var karusellen igång.

Som vi alla vet, var sommaren 2013 en magisk sommar sett ur en golfares perspektiv. Jag spelade nog 3-4 st 9-hålsrundor under vardagarna/per vecka och helgen var det minst en 18-hålsrunda. Säsongen avslutades på hcp 19,0 från att ha börjat på 37. Mitt spel började bli mer stabilt och efter att ha investerat i min Cobra AMP Cell hybrid som är inställd som järn 2a, har jag ett relativt säkert vapen från Tee. Genomsnittslängden ligger rund 200 meter och eftersom jag inte spelar med någon Driver i bagen, så är bollen oftast i spel och inte alltför sällan på fairway. Det har bidragit till att jag kunnat sänka mig så pass fort.

Järnsetet som har tagit mig ner till dagens hcp på 15,6 har varit ett Cobra S3-set med 5-SW där SW har fått stå i förrådet och bytts ut mot Titleist Vokey SM4-wedgar istället. Järnsetet har jag nu sålt, till förmån för en uppgradering till Cobra S3 Pro Forged (4-P), som är mer likt bladklubbor.

Tanken i år är att jag ska träna mig till en stabil nivå rund hcp 10 och eventuellt vara uppe och nosa på singelhcp. Ambitionen är även att spela några tävlingar och om man kan tajma sin toppnivå knipa en topp 5-placering.
Driver Cobra AMP Cell 11°
FW: Cobra AMP Cell 13°
Järn: Cobra AMP Forged 4-P Stiff
Wedge: Cobra Tour Trusty 48° / 52° / 56°/ 60°
Putter: Odyssey Versa #9
Boll: Callaway CromeSoft
Grepp: Golf Pride Midsize
HCP: 15,3
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Välkommen hit!

Det vore grymt kul om du ville lägga upp en bild på din AMP Cell-hybrid och skriva lite om den under Utrustning!


Hoppas du kommer få mycket användning av forumet och skriv gärna en recension om din hemmabana under Golfbanor i Sverige.

Mvh

Johan
Skriv svar