Stefans golfdagbok och motivation 2019?

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev: 08 aug 2018, 07:28
stevvee skrev: 07 aug 2018, 12:22 Lirat Drottningholms GK med Max och idag skall jag spela Bro Bålsta med Wisell.
Jag är taggad och kanske skall ta och uppdatera här lite mer, återkommer !
Hur rullade bollen på greenerna på Bro-Bålsta? Har endast spelat den en gång i maj-juni i år och tyckte det var alldeles för trögt.
Rullade på fint trots att dom var dressade och det hade varit två tävlingar under dagen. Det som inte rullade på fint däremot var själva speltempot. FYFAN säger jag bara för idioter som vägrar släppa igenom med kommentaren (vi har två framför som inte släpper igenom oss trots att vi slagit över dom) Problemet var att den 4 bollen som sa det slog ca 10 bollar från tee varje gång och jag tror 1 boll var på fairway utav dom hålen vi såg (11-17)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Golfen fortsätter att leverera.

Kan ju börja med Drottningholm.
Spela med Max är alltid kul, just för att man kanske kan få feedback över sitt spel och sen få spela med en person som kan leverera bra scorer är ju inte fel. Och sen få göra det på en bana som skall vara riktigt jäkla bra, ja vad kan gå fel ? Som det känns just nu, INGENTING!

Lite svingar på rangen för att sen gå vidare till övningsgreen och putta lite, allt känns så bra. Jag slår bra slag och dom dåliga blir inte dåliga (jag tycker dom blir dåliga men resultatet är fortfarande inte katastrof)
Även puttningen känns riktigt bra även om jag har lite problem med längdkontrollen på övningsgreen.

Rundan startar och jag öppnar starkt och säkert. 2 slag och Greenträff, enkel två putt och par. och Max slår i en bogey, även om han hävdar en eagle på gamebook ;)
Fortsätter stabilt med att lyckas peta i en lite längre putt för par på 2an och gör ett kanon inspel på 3an som resulterar i birdie.
Bra utslag på 4an med ett riktigt bra järnslag för att nå green på 2, det jag dock inte tänkte på var vinden och jag slår kort om green i ett dike som gör att jag får droppa. Hade jag tänkt till och förstått att slå förbi är mer än okej hade jag gjort som sämst par skulle jag tro. Men man blir alltid efterklok. Dålig chipp och dålig putt resulterar i dubbelbogey. Men jag blir inte direkt sur över det eller att jag tänker tillbaka på dubbeln under rundan. Svarar upp med en birdie när vi går igenom en boll och såhär fortsätter det första nio. Kommer in på +1 och jag är SKITNÖJD över starten men svävar inte på moln och har rätt mindset inför sista nio.

Men nu sabbar jag det rejält, tar inte något för att fylla på energi inför sista nio utan enbart vatten och tänker att vi kör på då vi får gå igenom bollen framför. Tar en alldeles för tight linje ut och ligger i tjock ruff. Slår kort och sen får jag för mig att jag skall göra nå spektakulärt istället för att fortsätta spela säkert. kliver av 10an med bogey för att sen lyckas göra ett bra par på 11an. Men sen blir fokuset bara fel, jag gör misstag på misstag som kostar slag. Det är slarvigt och nonchalant, och tröttheten kommer även den. Med tröttheten kommer duffar som i sig inte är katastrofala men som i sin tur inte hjälper heller. 7 bogey och 2 par sista nio är bara allt för dåligt och enbart mitt eget fel, sista nio hålen var inte direkt svåra eller jättelånga så där hade jag kunnat spelat mycket bättre.

För Max då, ja vi kan väll säga att vi bytte av varandra. Han spelade lite sämre första nio medans han spelade bättre sista nio även om han inte spelade riktigt bra golf heller emellanåt.
Vi båda kommer in på 80 slag (jag på hcp) och det slår mig där och då att jag kanske inte är en 10 hcpare längre. För det är så jag ser mig just nu, jag har inte spel för lägre hcp än 10 även fast jag bevisat runda på runda att jag har kapacitet för mycket lägre. Men jag vill inte inse att jag är där jag är, för det känns om jag gör det kommer helvetet braka loss. För just nu spelar jag verkligen en golf jag inte trodde jag skulle kunna spela.
IMG_3953.PNG
IMG_3953.PNG (225.67 KiB) Visad 7972 gånger
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

stevvee skrev: 08 aug 2018, 08:11
Niklas skrev: 08 aug 2018, 07:28
stevvee skrev: 07 aug 2018, 12:22 Lirat Drottningholms GK med Max och idag skall jag spela Bro Bålsta med Wisell.
Jag är taggad och kanske skall ta och uppdatera här lite mer, återkommer !
Hur rullade bollen på greenerna på Bro-Bålsta? Har endast spelat den en gång i maj-juni i år och tyckte det var alldeles för trögt.
Rullade på fint trots att dom var dressade och det hade varit två tävlingar under dagen. Det som inte rullade på fint däremot var själva speltempot. FYFAN säger jag bara för idioter som vägrar släppa igenom med kommentaren (vi har två framför som inte släpper igenom oss trots att vi slagit över dom) Problemet var att den 4 bollen som sa det slog ca 10 bollar från tee varje gång och jag tror 1 boll var på fairway utav dom hålen vi såg (11-17)
Usch, vad trist. Låter inte som de har på en golfbana att göra med tanke på farligt spel. Förstår inte hur man kan behöva slå så många provisoriska bollar på den banan heller.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Spel med Wisell

Lyckades få till en kvällsrunda med Alexander på Bro Bålsta igår.
Ett sällskap jag uppskattar och även där tycker jag det är riktigt kul att kunna få se en duktig spelare spela golf. Nu har ju iofs Alexander inte skjutit bra score med mig (är jag hans otursgubbe kanske ?) men man får ju se riktigt bra slag emellanåt och puttningen är grotesk!

Jag skiter i rangen och slår enbart lite wedgar och puttar in mig på övningsgreen.
Och det märks på första utslaget att jag inte är direkt uppvärmd. Slår ett riktigt dåligt utslag men så som jag spelar just nu så är ett dåligt utslag mitt i fairway, dock väldigt väldigt kort.
Lyckas komma fram till green på 4a slag och petar i putten för par och jag känner mig ändå trygg att kunna slå i ett säkert par med den dåliga starten.
hål 2 har jag respekt för då jag sköt riktigt dåligt där förra gången jag lirade Bro Bålsta. kliver av med en bogey efter dåligt andra slag och riktigt dålig chipp som blev alldeles för kort.
Sedan börjar man komma in i det lite bättre och på hål 6 slarvar jag litegrann efter en bra drive och riktigt bra spoon, hade kunnat vara en easy birdie men blev par istället.
Sen börjar väntan, vi ligger och jagar bollen framför riktigt ordentligt. en 4 boll som inte vill släppa igenom trots att vi är betydligt rakare och snabbare än vad dom är (vi har golfbil så vi är ruggigt snabba)
Men vi har riktigt trevligt och jag stör mig inte jättemycket på att vi inte blir förbisläppt.
Spelar inte superbra men inte dåligt heller, och kommer in på 40 slag och ligger på hcp. 4-bollen kliver av banan och vi kan tuta och köra vidare.

spelar sen riktigt bra golf 10-14 trots att vi ligger bakom en ny 4-boll från hål 11a och allt är frid och fröjd. Men vi får vänta en del dock fortfarande inget som stör allt för mycket men klart det börjar bli irriterande när deras andra gubbe står på tee för att slå ut och vi får stå och vänta. Dom slår ca 2 bollar var från tee och vägrar släppa förbi. På hål 15 så är vi såpass ikapp att den första inte ens slagit ut när vi kommer. Dom slår som vanligt sina 2 slag var och dom sprider bollarna hej vilt. 3 personer är snabba iväg medans den sista är lite segare så jag frågar inte om dom har lust att släppa förbi, han hör fel och säger nej dom framför vill verkligen inte släppa förbi trots att vi slagit över dom flera gånger (jag tror inte på det då dom lyckats träffa fairway med typ 1 boll utav 10 (per hål) dom sista 4 hålen och jag säger att jag menade att dom skulle släppa förbi men nej det vägrade dom.
Lite här ledsnar jag och den uteblivna middagen blir påmind. Vi har fortfarande jäkligt trevligt men fokuset på spelet blir fel. det resulterar i 3 bogeys på raken där en är RIKTIGT självförvållat då jag försökte slå en slice som gick spikrakt ut i skogen men jag lyckas göra en bogey därifrån och man får nog se det så att jag lyckades med en bogey istället för att slarva i en bogey.
Även sista utslaget är dåligt och bunkerslaget är FÖRBASKAT jävla dåligt. Slår däremot en snuskigt bra wedge in och petar i paret för ytterligare en sänkning och jag är ändå nöjd med rundan.

Det som slår mig när jag vågar titta tillbaka är att på dom sista 10 rundorna har jag gått från 8.6 i hcp till 6.8.
6 rundor har varit bättre än hcp 3 rundor på hcp och en +2 mot hcp. och dom 6 rundorna där jag varit bättre har 5 rundor varit -2 eller bättre och enbart en runda har varit -1.
jag spelar riktigt jäkla bra golf helt enkelt. Kanske måste jag försöka släppa tänket att jag spelar som en 10 hcp, börja inse att jag har kapaciteten att lira på 6.8. Men det känns galet att tänka så, för jag hade som mål förra året att komma ner på singel och kunna spela på runt 8 i hcp. Och nu är jag nere på 6.8 och gör det bra, det är svårt att förstå att man äntligen är där och tagit sig förbi men samtidigt kanske det är dags någon gång att förstå hur bra man egentligen är och sätta upp nya mål. Skall man våga ?
IMG_3954.PNG
IMG_3954.PNG (202.99 KiB) Visad 7968 gånger
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev: 08 aug 2018, 08:37
stevvee skrev: 08 aug 2018, 08:11
Niklas skrev: 08 aug 2018, 07:28

Hur rullade bollen på greenerna på Bro-Bålsta? Har endast spelat den en gång i maj-juni i år och tyckte det var alldeles för trögt.
Rullade på fint trots att dom var dressade och det hade varit två tävlingar under dagen. Det som inte rullade på fint däremot var själva speltempot. FYFAN säger jag bara för idioter som vägrar släppa igenom med kommentaren (vi har två framför som inte släpper igenom oss trots att vi slagit över dom) Problemet var att den 4 bollen som sa det slog ca 10 bollar från tee varje gång och jag tror 1 boll var på fairway utav dom hålen vi såg (11-17)
Usch, vad trist. Låter inte som de har på en golfbana att göra med tanke på farligt spel. Förstår inte hur man kan behöva slå så många provisoriska bollar på den banan heller.
Nej förstår inte heller. och dom skulle behöva en omgång vett och etikett med råge. Jag lämnade ett rejält klagomål till Bro Bålsta och jag hoppas dom var medlemmar så dom kan tas i örat men som det verkade var dom greenfee gäster.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Nytt år nya möjligheter och kanske ny motivation ? Bro Bålsta är hemmaklubb för året så blir att jaga Wisell. Slagit 2 gånger sen slutet september. Räknar med stark start på säsongen som börjar snart.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev: 28 mar 2019, 12:38 Nytt år nya möjligheter och kanske ny motivation ? Bro Bålsta är hemmaklubb för året så blir att jaga Wisell. Slagit 2 gånger sen slutet september. Räknar med stark start på säsongen som börjar snart.
oj jävlar, återkommande fenomen detta?
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

StefanL skrev:
stevvee skrev: 28 mar 2019, 12:38 Nytt år nya möjligheter och kanske ny motivation ? Bro Bålsta är hemmaklubb för året så blir att jaga Wisell. Slagit 2 gånger sen slutet september. Räknar med stark start på säsongen som börjar snart.
oj jävlar, återkommande fenomen detta?
Efter förra årets starka start måste man ju fortsätta hålla i samma träning. Kan jag nå 5 med detta recept ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev: 28 mar 2019, 18:23
StefanL skrev:
stevvee skrev: 28 mar 2019, 12:38 Nytt år nya möjligheter och kanske ny motivation ? Bro Bålsta är hemmaklubb för året så blir att jaga Wisell. Slagit 2 gånger sen slutet september. Räknar med stark start på säsongen som börjar snart.
oj jävlar, återkommande fenomen detta?
Efter förra årets starka start måste man ju fortsätta hålla i samma träning. Kan jag nå 5 med detta recept ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skulle inte förvåna mig det minsta.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hur mycket golf hinner du med i år?
Du får inte glömma ett besök på Bodaholm som kommer bli mycket trevligare i år. Rory som kommer sköta anläggningen har redan byggt en grillplats och ansökt om öl-tillstånd!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar