Stefans golfdagbok och motivation 2019?

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Absolut. Anars kan du ju köra från röd men placera dig där du vill ligga från gul. Se om det blir någon skillnad! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Blev väldigt inspirerad efter Max video om hur man skall tänka på en par 4a när man ligger i den hcp grupp jag gör. Så ut trots kraftigt regn och spela !

gick ut helt ouppvärmd och det kändes, drivern var helt off på första slaget men ingen katastrof så gick att spela på bollen. Slog upp bollen på 3 men slarvar med puttarna så jag tre puttar.
Nästa hål är en kort par4a, fram med järn istället för driver, helt okej utslag men drar en hook till vänster och hamnar i ruffen. Slår ett KATASTROFALT andra slag men 3e upp på green, 2 putt. Bra utslag på 3an men blir lite väl mycket vänster även den med järnet och detta verkar vara min grejj från Tee när jag slår järn. Jag drar dom vänster och det känns konstigt när jag inprincip alltid slagit järnen rakt från tee.

slutar tänka på lugnt spel efter hål 5 då jag slår alldeles för lugnt järn som blir kort och sätter mig i dålig sits. Spelar mitt spel som är aggresivt men hyffsat kontrollerat. Det slutar riktigt bra och jag är supernöjd trots att jag bränner 2 solklara birdie chanser för jag verkar ha fått någon slags birdie frossa. Hoppar även över hål 9-10 för att hinna runt innan mörkret lägger sig över banan! Han precis :)

Känns bra inför morgondagens matchspel i Teeparty
boda 14-6.jpg
boda 14-6.jpg (61.12 KiB) Visad 7707 gånger
Senast redigerad av stevvee den 13 jun 2017, 08:07, redigerad totalt 1 gånger.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

stevvee skrev:Blev väldigt inspirerad efter Max video om hur man skall tänka på en par 4a när man ligger i den hcp grupp jag gör. Så ut trots kraftigt regn och spela !

gick ut helt ouppvärmd och det kändes, drivern var helt off på första slaget men ingen katastrof så gick att spela på bollen. Slog upp bollen på 3 men slarvar med puttarna så jag tre puttar.
Nästa hål är en kort par4a, fram med järn istället för driver, helt okej utslag men drar en hook till vänster och hamnar i ruffen. Slår ett KATASTROFALT andra slag men 3e upp på green, 3 putt. Bra utslag på 3an men blir lite väl mycket vänster även den med järnet och detta verkar vara min grejj från Tee när jag slår järn. Jag drar dom vänster och det känns konstigt när jag inprincip alltid slagit järnen rakt från tee.

slutar tänka på lugnt spel efter hål 5 då jag slår alldeles för lugnt järn som blir kort och sätter mig i dålig sits. Spelar mitt spel som är aggresivt men hyffsat kontrollerat. Det slutar riktigt bra och jag är supernöjd trots att jag bränner 2 solklara birdie chanser för jag verkar ha fått någon slags birdie frossa. Hoppar även över hål 9-10 för att hinna runt innan mörkret lägger sig över banan! Han precis :)

Känns bra inför morgondagens matchspel i Teeparty
boda 14-6.jpg
Vet inte vilket scorekort det är men stämde inte riktigt med vad du skrev! :)

Det jag tänkte på är att du beskriver ett katastrofspel med dåligt slag efter dåligt slag, med 3 putt dessutom. Och du gör aldrig sämre än dubbel! ;)

Du kanske inte blivit lite uppvärmd och hittat känslan när du slet upp drivern?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mikael316 skrev:
stevvee skrev:Blev väldigt inspirerad efter Max video om hur man skall tänka på en par 4a när man ligger i den hcp grupp jag gör. Så ut trots kraftigt regn och spela !

gick ut helt ouppvärmd och det kändes, drivern var helt off på första slaget men ingen katastrof så gick att spela på bollen. Slog upp bollen på 3 men slarvar med puttarna så jag tre puttar.
Nästa hål är en kort par4a, fram med järn istället för driver, helt okej utslag men drar en hook till vänster och hamnar i ruffen. Slår ett KATASTROFALT andra slag men 3e upp på green, 3 putt. Bra utslag på 3an men blir lite väl mycket vänster även den med järnet och detta verkar vara min grejj från Tee när jag slår järn. Jag drar dom vänster och det känns konstigt när jag inprincip alltid slagit järnen rakt från tee.

slutar tänka på lugnt spel efter hål 5 då jag slår alldeles för lugnt järn som blir kort och sätter mig i dålig sits. Spelar mitt spel som är aggresivt men hyffsat kontrollerat. Det slutar riktigt bra och jag är supernöjd trots att jag bränner 2 solklara birdie chanser för jag verkar ha fått någon slags birdie frossa. Hoppar även över hål 9-10 för att hinna runt innan mörkret lägger sig över banan! Han precis :)

Känns bra inför morgondagens matchspel i Teeparty
boda 14-6.jpg
Vet inte vilket scorekort det är men stämde inte riktigt med vad du skrev! :)

Det jag tänkte på är att du beskriver ett katastrofspel med dåligt slag efter dåligt slag, med 3 putt dessutom. Och du gör aldrig sämre än dubbel! ;)

Du kanske inte blivit lite uppvärmd och hittat känslan när du slet upp drivern?
Hahaha ja jag var så negativ över första 3 hålen att jag skrev 3 putt fast jag 2 puttade på 2an :?
Nej jag måste verkligen värma upp innan så jag kommer in i det och det märks också på scorekortet att jag kommer igång efter några hål även om jag träffar greener så är hela jag bara fel ändå.

Men jag hade annat fokus igår kände jag totaltsett för spelade med en kompis som inte spelat på 1,5 år och äntligen fick jag med honom ut!
Så var mer fokuserad på att han skulle spela bra och ha kul och jag själv spelade avslappnat och iofs när jag tänker på det kanske jag spela hyfsat smart med... jag vet inte.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Alldeles för dåligt med uppdaterandet här men skall väll försöka sammanfatta senaste tiden.

Det har blivit en hel del 18 håls rundor som varit i helt rätt riktning. Jag känner att jag kommer närmare och närmare den där magiska kullen !

Men om vi skyndar på lite och pratar enbart om senaste veckan så har den varit hektisk!
Drog upp till Östersund för lite jobb samt springa St olavsloppet som går mellan Östersund-Trondheim men vårat lag sprang enbart första dagen Östersund - Åre.
Eftersom man ändå är uppe och kvällen är extremt lång där uppe måste man ju klämma in en 18 håls runda på Frösö Östersund GK så det blev till att skynda sig tillbaka från löpningen, käka sen ut på banan. Säger bara som så, har ni chansen att spela den banan TA DEN!!!! Så himla vackra hål med extremt fina vyer ut över höga berg och fin sjö. Spelet i sig blandade och gav, jag orkade första nio väldigt bra men sen blev det svacka, löpningen kändes verkligen i kroppen och det är mycket upp och ner på banan.
Detta var i onsdags,

Torsdag lite mer jobb sen klämma in 2 timmar med Max innan hemgång, men som vanligt när man är med Max så är risken stor att det blir lite extra tid sagt och gjort hade det gått 2 1/2 timme istället. Men vad hade vi för upplägg för dessa timmar då.

Vi kan blicka tillbaka till när jag började förändra min sving med Max i våras.
Jag hade inte superbra bollträff samt att jag kom ca 4 grader utifrån och in med dålig bladkontroll samt en väldigt lång sving som kanske var lite väl snabb också. Dålig kontroll helt enkelt.
Jag har jobbat rätt hårt med svingen under våren men lugnat ner träningen nu under första delen av sommaren för att mer fokusera på att få med mig träningen ut på banan. Utveckligen har varit enorm, bytt min slice och två missar till en härlig draw men med en hook som miss.
Så min önskan var att vi skulle checka av med flightscope om det jag trodde om min egen sving stämde. Och det gjorde den !!
Jag kommer numera 4 grader inifrån konstant med järnen , min hook kommer för att jag ibland får lite väl livliga handleder. Detta hände enbart med järnen medans mina wedgar slår jag så mycket bättre. Lite konstigt kanske när man trivs mer att slå fulla wedgar och har mer kontroll med dom än att slå ex P eller J8. Men mina livliga handleder löste vi med att jag skulle ha samma tanke i svingen med järnen som med wedgarna. Sagt och gjort fick jag helt plötsligt ett klubblad som matchade min svingspår och en bättre kontrollerad bollbana.

Med drivern har jag haft en hel del bekymmer tidigare och vi har inte lagt ner någon energi på den under våren, däremot har jag på senare tid hittat rätt känsla med den och den levererar förutom att jag även med den kunde ge en kraftig hook. Min känsla var att om jag ville komma inifrån så kom jag extremt inifrån, tänkte jag att jag slog utifrån så kändes det som jag kom mer neutralt och min bollbana blir underbar med en liten lätt draw.
Flightscope bekräftade även här att min känsla stämde, när jag tänkte att jag skulle slå inifrån slog jag ca 11 grader inifrån och en rejäl skruv åt vänster.

Så efter detta kändes det riktigt bra då jag känner att jag får mer kontroll över mig själv och min sving och det är ett bra steg i rätt riktning.

Sedan körde vi 3D swing och det var HUR KUL SOM HELST!! jag vet inte varför men det var helt fantastiskt roligt, kul att se sin swing ur en annan "vinkel" eller vad man skall säga. Där fick vi även lite kontroll över höften när det gäller drivern.
Har inte hunnit sitta ner och utvärdera men en sak är säker, finns mer att kräma ur denna kropp om man får kroppsdelarna att peaka på rätt ställen.

Men idag då, då var det spel på kungsängen Kings i STORM med bla Oscar Zetterwall samt två andra spelare. Dom alla tre var helt galna i längderna, dom spela från vit tee och jag från gul. En riktigt rolig runda trots storm och att jag var väldigt sliten. Däremot fick jag väldigt mycket bekräftat från gårdagens lektion då jag kände att jag hade mer kontroll. Jag hade pratat med Johan Salzmann innan då det var han som meddelade mig om att jag skulle få spela och han gav mig tipset att hänga på Oscar i hans spelstrategi. Och det gjorde jag verkligen för den killen var extremt aggressiv från tee och det gillar verkligen jag ! Så det hakade jag gärna på, drivern var bra kontrollerad från tee och satte mig inte i tuffa situationer. Järnen fungerade fint också men vinden var extremt lurig. Rundan blandade och gav en hel del men finns mycket positvit med den.

Nu blir det en lugn helg med familjen och så skall jag ta tag i jakten på den magiska singel siffran nästa vecka.

Hitills iår har jag sänkt mig 3 hcp ner till 11,2 så det närmar sig.

Har du orkat läsa ända hit. TACK!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Gud vad skönt det är när allt bara flyter på. Lirade en sväng idag och njuter mer av min golf just nu. Inte mycket teknik tänk alls utan har min rutin inför slaget och ställer upp sedan genomför jag bara och resultatet är kanon. Panga in en 80 runda idag med bud på bra mycket mer. Puttade förbannat dåligt, eller dåligt och dåligt, dom hade precis hålpipat så bollen kunde vara lite oberäknelig. Spelade väldigt säkert idag och enkelt. Förutom på 11an där man kan bomba drive för green. Tog spoon men slog förbi istället så hamna i bakkant green när flaggan stog kort.

Men en riktigt bra runda med bara par och bogey och sänkning till 10,6 magiska en siffran jag kommer strax !!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Igår var en dag med frustration och glädje. Planerat in 36 hål 18 på lisinge utanför Rimbo sen 18 på Sundsta mellan Rimbo och Norrtälje.
Målet var inställt, jag skulle ner under 10 hcp och jag tänkte att två 38 rundor skulle bli perfekt eller en 36 och en 40.

Jag och min kompis var tok taggade och glada. Banan såg väldigt torr ut men kände ändå glädje över dagen.
Hålen rullade på och man blev mer och mer frustrerad över greenerna. Dom var hopplösa, spelade ingen roll vad man gjorde utan bollen rullade av oavsett och det var frustrerande och gjorde att man kände sig mer och mer uppgiven desto längre rundan gick.
Jag tappade verkligen humöret totalt och kände att denna dagens dröm om singel var förstörd.
Lisinge.jpg
Lisinge.jpg (39.56 KiB) Visad 7528 gånger
När vi väl var färdiga på Lisinge så kunde det inte bli sämre i alla fall så vi åkte iväg till en kanon Buffé på Sundsta Säteri, har ni chansen att käka där TA DEN!!!! Fy satan vad gott det var och jag lastade på så mycket mat att jag funderade på om jag ens skulle klara av att spela eller om jag skulle somna på första tee. Vi valde att spela från Tee 61 som jag anser är ett måste på Sundsta. Har iofs aldrig provat 55 där men känns kort när man ser det.

Jag tycker inte jag spelar annorlunda mot den tidigare rundan men här går ju saker och ting i. Jag fyller i scorerna men försöker att inte titta på totalen eller hur det gått utan tar hål för hål, lyckas klämma in två riktigt fina birdie puttar på bra avstånd. Och inser när vi spelat klart första nio att jag för första gången i mitt liv går en 18 hålsbana på banans par!

Nu kommer vi ikapp flera bollar som spelar betydligt mycket långsammare än oss men väljer att slå ner på tempot för att inte stressa dom och hänger bara med. Jag är livrädd dom första hålen sista nio att jag bara skall få en tok kollapps och tappa alla slag som jag tjänade in dom första nio. Fyller på med energi och mycket mycket vatten. Försöker att inte tänka på golfen mellan slagen men ändå hålla fullt fokus när det väl är dags. Jag lyckas hålla i det och skrapar faktiskt ihop 19 poäng sista nio även fast jag känner att jag totalt tappar orken sista två hålen.
Så med 19 poäng sista samt 24 poäng! första nio skrapar jag ihop 43 poäng totalt och en sänkning.
Sundsta.jpg
Sundsta.jpg (38.56 KiB) Visad 7528 gånger
Lisinge gjorde att jag höjde mig till 10,7 och efter Sundsta blev nya hcp 9,3 !!!! och jag har klarat årets mål :mrgreen:
Efter rundan kände jag mig verkligen mentalt urladdad och lättad. Nu har jag däremot blivit enormt sugen på att gå ut en gång till och bara försöka spela på mitt hcp istället som jag gjort sista tiden jagat sänkningen!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Grattis! Kul med sänkningen :D
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

manget skrev:Grattis! Kul med sänkningen :D
Tack :)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Välkommen till singellivet! ;)
Skriv svar