Stefans golfdagbok och motivation 2019?

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Ouff.. Sundsta i sånt dåligt skick asså. Den tar sig sent på säsongen eftersom det är en av få banor som inte använder kemikalier.
Passade du på att fika/käka på restaurangen?
Ja riktigt tråkigt. Det är ju en rolig bana annars.

Nej inte denna gång, satte full fart hem!
Dags för en runda snart tycker jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Kul med sista 9! Snart lossnar det :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mikael316 skrev:Kul med sista 9! Snart lossnar det :)
Tack
Ja verkligen, jag känner att det snart gör det och jag kan börja krypa under 80 mer ofta!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev:
Mikael316 skrev:Kul med sista 9! Snart lossnar det :)
Tack
Ja verkligen, jag känner att det snart gör det och jag kan börja krypa under 80 mer ofta!
Tyvärr, jag tror det är kört! :D
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
stevvee skrev:
Mikael316 skrev:Kul med sista 9! Snart lossnar det :)
Tack
Ja verkligen, jag känner att det snart gör det och jag kan börja krypa under 80 mer ofta!
Tyvärr, jag tror det är kört! :D
Det är ju bara för att du vill fortsätta träna mig år ut och år in :roll:
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev:
stevvee skrev:
Mikael316 skrev:Kul med sista 9! Snart lossnar det :)
Tack
Ja verkligen, jag känner att det snart gör det och jag kan börja krypa under 80 mer ofta!
Tyvärr, jag tror det är kört! :D
+1 på den! :lol:
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

[quoe="stevvee"]
MaxP skrev:
stevvee skrev:
Mikael316 skrev:Kul med sista 9! Snart lossnar det :)
Tack
Ja verkligen, jag känner att det snart gör det och jag kan börja krypa under 80 mer ofta!
Tyvärr, jag tror det är kört! :D
Det är ju bara för att du vill fortsätta träna mig år ut och år in :roll:[/quote]

Är det max taktik. Blir man hela tiden sämre måste man fortsätta träna!! ;)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

LÅÅÅÅÅNG helg med alldeles för lite golf på schemat. Var ute hos svärföräldrarna och tog hand om katt o hus. Så jag och grabben slog på lite på gräsmattan och thats it. Eller jo iofs jag spelade ju tävling i lördags i kanon väder.

Första Par tävlingen för mig och min partner in crime, han har inte tävlat så mycket medan jag har väll i alla fall fått ihop en del tävlingsrundor och placerat mig skapligt. Så nu provade vi på att köra tillsammans.

Tävlingen var på hemmabanan, fan börjar bli lite tråkigt att bara tävla "hemma" måste komma iväg och köra lite också,
Spelformen var poänbogey (Supertrist spelform men bra för min partner) och spelet i sig var bara att man tog bästa scoren per hål och summerade. Vi kom på 4e plats trots samma poäng som 3an men dom hade lägre snitt hcp än vad vi hade.
Rundan då, jo den gick faktiskt riktigt bra om jag ser till helheten. Jag bara älskar att tävla, sån härlig känsla att stå på första utslaget och känna hela kroppen skaka av nervositet. Jag har sån vinnarskalle att jag alltid blir så. Rätt skönt att ha den inställningen.

Startar helt gudomligt egentligen.
Hål 16 , Dåligt utslag som slutar i ruffen ca 100 meter från flaggan, fram med wedgen och slår den KANON håller nästan på att rulla i men istället får jag peta i en superduper enkel birdie.
Hål 17 , dåligt utslag som slutar i sandlådan innan green, tar 56 graders wedgen och öppnar upp den sådär mysigt man bara kan göra i en bunker och slår ett kanonslag för en säker par putt.
Hål 18 , bra utslag men hamnar lite tjockt enkelt transportslag med en bra wedge men dålig putt resulterar i par. Och sådär håller det på,
Jag varvar dåliga utslag med riktigt bra räddningar eller bra utslag med fel klubbval som oftast går för långt.

Tyvärr drar jag till en chansning på Hål 6 som inte gick hem, jag gick med drivern även om jag inte borde för att kunna ge mig själv fördel för ett kort kort inspel men skruven till vänster kom aldrig och bollen försvann.

Min partner hade det lite tuffare, han kämpade för mycket tror jag och kände press på att jag levererade men inte han. Det var jobbigt att se och jag försökte verkligen pusha honom för jag vet att han gör väldigt fina slag när han kommer in i det. Men nu blev det tyvärr inte så.

Som jag skrev tidigare, jag känner att det håller på att lossna för mig. När som helst om jag bara kan samla tankarna efter en bra start. För nu blir det oftast att jag vill lite extra för man känner sig övermänsklig! Och det syns i scorekortet, började ju som sagt på Hål 16 och se sen vad som händer efter birdien på 9an.
boda tävling.png
boda tävling.png (175.41 KiB) Visad 6383 gånger
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Bra väder och en impuls runda på Söderby igår.
Efter att ha kikat i tråden om en gameplan så tänkte jag att jag skulle prova sätta upp en gameplan på första nio. Jag höll den nästan hela vägen och vad skönt det var att ha en gameplan. Jag spelade mycket lugnare och spelade tusen gånger smartare än annars! Så det är något jag måste fortsätta skapa.

Rundan i sig är jag nöjd med även om det blev en del missar, banans skick var katastrofal. Dåliga fairways, greenerna var riktigt tröga och ojämnt klippt så bollen kunde ta lite konstiga studsar. Hålen upplevdes mindre också då man inte hade någon fin kant på hålen.
Riktigt tråkigt att se, var medlem i Söderby förut och det känns som det bara blir sämre och sämre för varje år. Extremt mycket nedslagsmärken också som folk inte lagar samt massa peggar som sitter kvar på tee, sånt stör mig att andra spelare skiter i banan med. Men kanske är ett försök att slå tillbaka mot skötseln men blir ju bara fel!

Men 85 slag totalt på söderby är jag nöjd med, har fått till drivern också och den gick fantastiskt. Totalt träffade jag 9 fairways och missarna var precis vid kanten. I jämförelse mot rundan innan det då jag träffade 3 så är det enorm skillnad!

Idag väntar tävling på Edenhof som sägs vara ännu sämre än Söderby, jag hoppas jag hört fel då jag verkligen älskar den banan och layout.

Bild
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

stevvee skrev:Bra väder och en impuls runda på Söderby igår.
Efter att ha kikat i tråden om en gameplan så tänkte jag att jag skulle prova sätta upp en gameplan på första nio. Jag höll den nästan hela vägen och vad skönt det var att ha en gameplan. Jag spelade mycket lugnare och spelade tusen gånger smartare än annars! Så det är något jag måste fortsätta skapa.

Rundan i sig är jag nöjd med även om det blev en del missar, banans skick var katastrofal. Dåliga fairways, greenerna var riktigt tröga och ojämnt klippt så bollen kunde ta lite konstiga studsar. Hålen upplevdes mindre också då man inte hade någon fin kant på hålen.
Riktigt tråkigt att se, var medlem i Söderby förut och det känns som det bara blir sämre och sämre för varje år. Extremt mycket nedslagsmärken också som folk inte lagar samt massa peggar som sitter kvar på tee, sånt stör mig att andra spelare skiter i banan med. Men kanske är ett försök att slå tillbaka mot skötseln men blir ju bara fel!

Men 85 slag totalt på söderby är jag nöjd med, har fått till drivern också och den gick fantastiskt. Totalt träffade jag 9 fairways och missarna var precis vid kanten. I jämförelse mot rundan innan det då jag träffade 3 så är det enorm skillnad!

Idag väntar tävling på Edenhof som sägs vara ännu sämre än Söderby, jag hoppas jag hört fel då jag verkligen älskar den banan och layout.

BILD
I fjol var greenerna också tröga i början, vet inte varför dom gör så. Om dom är rädd för att gräset ska få nån sjuka vilket jag fattat att nån green hade för något år sedan. 1, 3 är väl dom som man kan vara kritisk emot. Övriga är rätt jämna, men det beror på vad man jämför med. Vitgröe greener är ju jämnare än Penn A4 som används på Söderby dock så blommar dom nu och kan ge ännu konstigare avvikelser. A4 har ganska grova strån så den kan upplevas som ful och hoppig. Men något jag tycker man lärt sig spela på.
Fairways har inte börjat vuxit till sig än, varför vet jag inte. Dock är det väl bara 6an som är riktigt dålig.

Edenhof är ju också en bana som kommer igång sent. Deras jordiga mark är känslig mot regn, vilket gör att den blir bäst på sommaren/sensommaren. Greenerna var nerklippta och rätt snabba förra helgen iaf, dock lite tunt med gräs på vissa greener fläckvis (3, 4, 7)
Ruffen började bli riktigt lång där i helgen så om dom inte har klippt den så kan det bli tufft.

Vad är det för tävling?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar