Stefans golfdagbok och motivation 2019?

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Tufft att behöva ha en j5 in från den vinkeln..

Ja det är inte ofta man står plant och chippar om man missar greenerna, som dessutom är rätt små. Sen precis som du säger, på 17 skymmer kullarna fairway som gör det svårare att se slaget.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Ännu en helg har passerat och tyvärr känns det som hösten är på gång på riktigt nu när det är kyligt på morgonen.
Jag vill inte att denna säsong skall vara påväg att ta slut för jag känner att jag spelar så bra just nu trots att jag inte sänker mig varje runda.

Spelade ju Flygartouren i torsdags och resultatet damp in i Lördags, vinst blev det med 2 slag och det kändes jätte skönt och roligt!

Lördags blev det lugnt förutom att jag var på rangen och testade lite hybrider, Eftersom jag mer och mer slår ut med min J4 som jag känner mig så himla säker med så är jag lite inne på en Apex Utility men min kompis hade inget sådant hemma i rätt gradantal så fick testa hybriderna istället. dom gick bra men inte så pass mycket längre än mitt järn så jag avstår dom för tillfället och skall försöka få till ett test av Utility istället.

Men i söndags var det dags för tävling på hemmabanan, jag har inte spelat där på väldigt länge känner jag måste vara en 5 rundor på andra banor. Tävlingen heter Solo och spelas under hela året med totalt 7 tävlingar, under alla dessa tävlingar tjänar man in poäng "Order of merit" och är man topp tio när den 7 sista tävlingen gått så är man kvalificerad till final som spelas den 1 oktober. Men 1an och 2an i varje deltävling blir direkt kvalificerade till finalen och som tur var så kom jag 2a förra gången jag var med så jag skall spela final i oktober.

Men tävlingen då, jo jag spelade egentligen denna för att värma upp inför KM som går av stapeln till helgen. Kände att jag var riktigt lugn och inte alls lika nervös som jag varit tidigare gånger. Kunde spela ett mer avslappnat spel och öppnade riktigt starkt trots att jag åkte på en bogey på första hålet. Jag spelade som vanligt ut med mycket järn och det fungerade bra. Tänkte riktigt mycket på just att inte sätta saker i spel och ta mig fram lugnt och säkert. Det fungerade bra, även fast jag hade många kopp snurrar som resulterade i bogey istället för par så kände jag mig nöjd efter första 9 med att gå -1 mot mitt hcp.

Startade starkt på 10an med ett enkelt par som jag annars tycker är rätt svår på Bodaholm då man har vatten till höger om green som samtidigt lutar höger så jag går alltid mer mot vänster för att vara säker.
10an.jpg
10an.jpg (106.29 KiB) Visad 8249 gånger
Men sen kom vi till 11an, jag vet inte egentligen varför men jag föll tillbaka till gammal vana. Medvinden hade tagit ett litet uppehåll och jag såg min chans att slita fram drivern för att nå green på 1. Jag har tidigare varit lite ostabil med drivern och inte träffat den ren så det fanns lite i bakhuvudet att det måste bli en bra träff för annars kommer den gå högt och vänster. Vad händer jo högt och vänster, träffar vatten. FAN! varför skall jag försöka mig på sådana dumheter under tävling. spela safe istället, men med ett bra inspel efter drop så gick jag därifrån med en bogey.
11an.jpg
11an.jpg (93.91 KiB) Visad 8249 gånger
Vid 13 tänker jag att jag skall spela smart men då tilltar vinden som kommer bakifrån och jag ser min chans igen att ta mig upp på par 5an med två enkla slag och säkra ett par och ha chans på birdie (räknar alltid med att två putta :shock: ) får på en skit träff som går lite till höger om bunkern men ser bollen studsa i höggräset och tänker att jag kan nog ha klarat mig och mina medspelare tänkte samma. När vi väl letat ett tag så får jag helt enkelt ta mig en ny boll och gå långa vägen tillbaka till Tee, lite lätt frustrerad har jag ändå valt drivern för jag kan fan bättre. Ställer upp och drar till, och får nog mitt livs slag. Ser att bollen slår ner en bra bit bakom bunkern precis där jag ville landa men sedan rullar den och dom i min boll blir helt lyriska. När jag väl kommer fram så har jag ca 135 meter till centrum på green och jag kan bara tacka vinden för den resan.
boda-13.jpg
boda-13.jpg (78.62 KiB) Visad 8249 gånger
Dock så blir jag själv så jävla glad och glömmer bort allt vad rutiner heter och där någonstans förstör jag min runda totalt. Slutar +3 och 6a i tävlingen.

Jag ser fram emot KM och spelar jag bara smart rakt igenom utan dom där dumma besluten tror jag att det kan gå rätt bra, ingen topp placering såklart men runt 10 platsen och jag är väldigt nöjd. Under 170 slag vore en dröm att skjuta för då har jag gått på 85 eller under båda dagarna och 85 är då mitt hcp.

Blir att vila resten av veckan, eller ja kanske en runda på torsdag för att bara se att allt sitter kvar!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Kikade på lite Max klipp idag och kände att jag skall träna mer start av puttern. Så kvälls träning med portar gjord av två enkronor så det hörs när det blir fel. Som Max ville fast tvärtom :)
Bild


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Var ut igår eftermiddag och spelade 18 hål på hemmabanan ihop med en vän, spelade enbart för att spela inget jagande eller så utan bara kul golf helt enkelt. Är KM i helgen och ville ha en lugn härlig runda i kroppen innan utan stress eller press.

Det jag koncentrerade mig på var puttningen och den var riktigt bra, känner att övningarna hemma har gjort att jag startar bollen oerhört mycket bättre. Även fast lång puttarna inte satt så la jag mig hela tiden bara några cm från hål så jag lätt kunde två putta.

Nu ikväll blir det till att ladda och sedan åka till banan halv nio imorgon. målet med helgen är att slå sig in i på top 10 och det borde jag kunna klara om jag spelar på mitt hcp eller lite bättre. den som lever får se :)

(Förhoppningsvis får jag min goodie bag från out of bounds som jag vann i Max tävling, så jäkla nyfiken i att se vad som är i )
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

BildSitter här och värmer upp inför KM idag, är alltid morgonpigg när det gäller golf. Utslag 09:40 gäller för mig och målet idag är 85 slag eller under.

Förhoppningsvis kommer en live leaderboard att fungera så man kan se hur man ligger till efter första nio, vill oftast bara krypa in i min bubbla och bara spela spelet men alltid kul att se hur det går det kommer man inte undan.

Vill man kika hur det går så finns det en länk här
http://slides.golfbox.dk/?rid=29022

Vårat KM spelas över 36 hål på 2 dagar.

Uppdatering kommer under dagen


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

stevvee skrev:BildSitter här och värmer upp inför KM idag, är alltid morgonpigg när det gäller golf. Utslag 09:40 gäller för mig och målet idag är 85 slag eller under.

Förhoppningsvis kommer en live leaderboard att fungera så man kan se hur man ligger till efter första nio, vill oftast bara krypa in i min bubbla och bara spela spelet men alltid kul att se hur det går det kommer man inte undan.

Vill man kika hur det går så finns det en länk här
http://slides.golfbox.dk/?rid=29022

Vårat KM spelas över 36 hål på 2 dagar.

Uppdatering kommer under dagen


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Lycka till!! KM är verkligen säsongens höjdpunkt, så hoppas du kan leverera något du är nöjd med!!! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Bild
I väntan på utslag. Fantastiskt väder !


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Kör hårt!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

stevvee skrev:Bild
I väntan på utslag. Fantastiskt väder !


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Några plumpar första nio annars såg det stabilt ut scoremässigt. Bara att glömma bort och köra vidare!! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Synd på resultatet men du hade ju 6 hål där det bråkar lite. Verkligen något att bygga vidare på! Kör hårt på nästa runda så kommer det säkert gå bättre!!! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar