MacTS-vägen mot hcp 5

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Bra träningspass idag (vi tränar några stycken med vår Pro varje torsdag).
Jag ville ha tips på hur jag slår långa järn bättre. Med tipsen att få bättre uppvridning och stå smalare så kunde jag helt plötsligt slå järn 5 riktigt bra och järn 6 gick hur bra som helst. Kanske rent av 5an får komma tillbaks till bagen snart. Gubbhybriderna får dock vara kvar en stund till i bagen tills vidare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Årets första tävling genomförd. Jag och sonen spelade i en 2-manna-scramble och kom på 2:a plats. Samma poäng som vinnarna men dom hade ett lägre hcp. Roligt att vara igång. Vi spelade ganska bra...men endast en birdie på 18 hål. Ganska svåra förhållanden med byig vind och väldigt hårda fairways (det behövs lite regn nu...).Positivt var att jag hade riktigt bra utslag hela rundan så det känns riktigt bra.
Första individuella tävlingen är på fredag. Ska försöka få in några timmars träning innan det under veckan
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Golf-Marcus: 1-0 (eller snarare 10-0).

I fredags fick jag en smäll i skallen av sporten golf igen (brukar hända åtminståne 1 gång per år).
Årets första singeltävling spelades. En ganska stor tävling med ca 90 deltagare som är en inbjudningstävling av ett bilmärke. Tävlingen var på en bana som jag spelat kanske 8 gånger tidigare så jag har rätt bra koll på den.

Jag har startat säsongen ganska bra och nu kände jag att "detta kommer att gå bra, detta har jag koll på".......tja, så blev det inte:-)

Det var kanonstart och jag började på ett inte allt för svårt par 3 hål som mätte ca 145 meter. Jag valde järn 7 och drog den långt vänster som gav mig en inte allt för rolig nedförschip på ca 20m. Gick därifrån med boogie (ingen katastrof).
Sen fortsatte det med utslag som alla hade en förmåga att gå höger. Men tack vare ett bra närspel (och en hel del tur med bla en birdie från bunker) så låg jag ändå bra till efter 5 hål.

På hål 6 kom sen den första riktiga katastrofen. Ett ganska långt men inte supersvårt par 5 hål där jag antagligen överkompenserar driven (efter alla som gick till höger) där jag hookar in skiten i skogen till vänster. Jag hittar bollen men har svårt att få ut den ur skogen, så det kostar mig ett par slag. Sen drar jag en spoon i ett dike och får plikta....går därifrån med en 10:a i protokollet.
Kommer sen tillbaks med birdie-par-par innan det återigen vänder till det negativa. Dubbel-9:a-dubbel är nästa tre håls scorer och där nånstans ger jag nog mentalt upp (29 grader varmt hjälper inte till att hålla upp humöret).
Dom sista hålen tror jag att jag hittar alla diken och vatten som finns och jag kunde mest skratta åt eländet.

Ska jag ta med mig något positivt så blir det att jag gjorde 2 birdies och generellt ett bra närspel.
I övrigt så är det bara att bryta ihop och komma igen...
Nytt hcp 9,2
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Första HIO’n!!
Denna vecka har jag jobbat lite på vår klubbs juniorläger och idag var det dags för tävling för våra juniorer. När vi hade skickat ut alla på banan och det var lugnt ett tag så hängde jag på ett par från klubben att spela några hål själv. Jag hade inga egna klubbor så jag lirade på en av de andras klubbor. 2 tum förlängda och väldigt upright i lie...inte min vanliga spec.
Hål 3 är ett kort par 3 på ca 110 m. Där lyckades jag med lånad klubba och en topflite-boll sänka min första HIO. Skum men mycket trevlig känsla!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MacTS skrev:Första HIO’n!!
Denna vecka har jag jobbat lite på vår klubbs juniorläger och idag var det dags för tävling för våra juniorer. När vi hade skickat ut alla på banan och det var lugnt ett tag så hängde jag på ett par från klubben att spela några hål själv. Jag hade inga egna klubbor så jag lirade på en av de andras klubbor. 2 tum förlängda och väldigt upright i lie...inte min vanliga spec.
Hål 3 är ett kort par 3 på ca 110 m. Där lyckades jag med lånad klubba och en topflite-boll sänka min första HIO. Skum men mycket trevlig känsla!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha skön historia att återberätta.
ETT MYCKET STORT GRATTIS TILL HIO'N!!!!!!!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

stevvee skrev:
MacTS skrev:Första HIO’n!!
Denna vecka har jag jobbat lite på vår klubbs juniorläger och idag var det dags för tävling för våra juniorer. När vi hade skickat ut alla på banan och det var lugnt ett tag så hängde jag på ett par från klubben att spela några hål själv. Jag hade inga egna klubbor så jag lirade på en av de andras klubbor. 2 tum förlängda och väldigt upright i lie...inte min vanliga spec.
Hål 3 är ett kort par 3 på ca 110 m. Där lyckades jag med lånad klubba och en topflite-boll sänka min första HIO. Skum men mycket trevlig känsla!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha skön historia att återberätta.
ETT MYCKET STORT GRATTIS TILL HIO'N!!!!!!!
Tack!
Ja här har man fjantat med Chromesofts och ProV1 och så var en Topflite allt som behövdesBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MacTS skrev:
stevvee skrev:
MacTS skrev:Första HIO’n!!
Denna vecka har jag jobbat lite på vår klubbs juniorläger och idag var det dags för tävling för våra juniorer. När vi hade skickat ut alla på banan och det var lugnt ett tag så hängde jag på ett par från klubben att spela några hål själv. Jag hade inga egna klubbor så jag lirade på en av de andras klubbor. 2 tum förlängda och väldigt upright i lie...inte min vanliga spec.
Hål 3 är ett kort par 3 på ca 110 m. Där lyckades jag med lånad klubba och en topflite-boll sänka min första HIO. Skum men mycket trevlig känsla!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha skön historia att återberätta.
ETT MYCKET STORT GRATTIS TILL HIO'N!!!!!!!
Tack!
Ja här har man fjantat med Chromesofts och ProV1 och så var en Topflite allt som behövdesBild

Och felaktiga klubbor. Troligtvis från tidigt 2000 också ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

stevvee skrev:
MacTS skrev:
stevvee skrev: Haha skön historia att återberätta.
ETT MYCKET STORT GRATTIS TILL HIO'N!!!!!!!
Tack!
Ja här har man fjantat med Chromesofts och ProV1 och så var en Topflite allt som behövdesBild

Och felaktiga klubbor. Troligtvis från tidigt 2000 också ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk


Skickat från min iPhone med Tapatalk
”Tyvärr” var klubban av årets modell


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Efter några rundor inom buffert fick jag till en bra 9-hålare nu på kvällen på hemmabanan. 1 birdie, 2 boogies och resten par. Så ett över par vilket gav 21 p för mig och är slagmässigt tangerat personbästa för mig.
Nyckeln till scoren var allmänt bra spel men framförallt puttningen som gick riktigt bra. Min puttning har annars varit iskall i några veckor. En nygammal putter åkte i bagen idag och den får stanna ett tag!
Ny hcp 8,7


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Grattis till sänkning!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar