MacTS-vägen mot hcp 5

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

MacTS skrev:Skit också...årets första skada har kommit. Lyckade sträcka mig i sidan (är nog nåt muskelfäste vid revben som fått sig en törn) förra lördagen när jag först spelade 36 hål simulatorgolf och sedan körde ett skotta-snö-pass hemma.
Vilade drygt en vecka och tänkte att nu kanske det skulle gå ok att svinga en klubba igen, men efter några slag i morse så har jag nu lika ont igen som för drygt en vecka sedan. En hostning eller nysning känns det som att kroppen ska gå av....
Får nog vila lite längre
Lugn rörelse som inte gör ont är en bättre idé än vila om inte en vecka har hjälpt, testa det.
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

MaxP skrev:
MacTS skrev:Skit också...årets första skada har kommit. Lyckade sträcka mig i sidan (är nog nåt muskelfäste vid revben som fått sig en törn) förra lördagen när jag först spelade 36 hål simulatorgolf och sedan körde ett skotta-snö-pass hemma.
Vilade drygt en vecka och tänkte att nu kanske det skulle gå ok att svinga en klubba igen, men efter några slag i morse så har jag nu lika ont igen som för drygt en vecka sedan. En hostning eller nysning känns det som att kroppen ska gå av....
Får nog vila lite längre
Lugn rörelse som inte gör ont är en bättre idé än vila om inte en vecka har hjälpt, testa det.
Tack, ska testa det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

MacTS skrev:
MaxP skrev:
MacTS skrev:Skit också...årets första skada har kommit. Lyckade sträcka mig i sidan (är nog nåt muskelfäste vid revben som fått sig en törn) förra lördagen när jag först spelade 36 hål simulatorgolf och sedan körde ett skotta-snö-pass hemma.
Vilade drygt en vecka och tänkte att nu kanske det skulle gå ok att svinga en klubba igen, men efter några slag i morse så har jag nu lika ont igen som för drygt en vecka sedan. En hostning eller nysning känns det som att kroppen ska gå av....
Får nog vila lite längre
Lugn rörelse som inte gör ont är en bättre idé än vila om inte en vecka har hjälpt, testa det.
Tack, ska testa det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Äntligen har skadan gett med sig! Har lirat simulatorgolf nu två dagar i rad utan problem. Inget bländande spel, men skönt att vara igång igen!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Välkommen in i spel igen!
Skönt att en skada ger med sig. Mina jäkla skador verkar inte vilja göra det.
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Äntligen är det nära säsongstart! Det får bli en tripp ner till Stockholm och Kungsängens Kings på lördag. Ska bli grymt skoj. Har aldrig lirat den banan tidigare.
Före det väntar en lektion fokuserande på driver på fredag.
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MacTS skrev:Äntligen är det nära säsongstart! Det får bli en tripp ner till Stockholm och Kungsängens Kings på lördag. Ska bli grymt skoj. Har aldrig lirat den banan tidigare.
Före det väntar en lektion fokuserande på driver på fredag.
Härligt, får hoppas den är i bra skick för säsongen :) den är kul
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Kings är I bra skick förutom några greener, kommer förmodligen spelas med ett par provisoriska greener. Queens håller en hög nivå annars.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

JonWol skrev:Kings är I bra skick förutom några greener, kommer förmodligen spelas med ett par provisoriska greener. Queens håller en hög nivå annars.
Tack för inputen! det var svårt att hitta bra tee-tider på Queens för 2 personer.
Det blir nog trevligt!
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JonWol skrev:Kings är I bra skick förutom några greener, kommer förmodligen spelas med ett par provisoriska greener. Queens håller en hög nivå annars.
Har kollat ett par av Kings greener, senaste i går, och de var riktigt fina. Vilka är det som inte är bra?
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Sandstream skrev:
JonWol skrev:Kings är I bra skick förutom några greener, kommer förmodligen spelas med ett par provisoriska greener. Queens håller en hög nivå annars.
Har kollat ett par av Kings greener, senaste i går, och de var riktigt fina. Vilka är det som inte är bra?
2an och 6an är sådär, 13 katastrof.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
Skriv svar