av MacTS » 05 sep 2016, 11:22
Här kommer en liten summering av helgens tävlingar.
I fredags var det en jobbrelaterad tävling som spelades på Hofors GK med 90 st anmälda. Väret var strålande så förutsättningarna var goda.
Jag har aldrig spelat banan tidigare, men jag tycker den var rolig. Ganska många kluriga hål som man måste tänka till lite på och i mitt tycke väldigt svåra greener.
Mitt spel var ganska bra överlag, men jag slog bort mig rejält på två hål som sabbade scoren rejält och sen var min puttning tämligen iskall. Alldeles för många puttar blev det, men ska jag vara ärlig så var många inspel rätt kassa så egentligen var det väl spelat från typ 70 meter och in till hål som inte var bra.
Jag slutade på 37 plats, vilket jag inte ser som godkänt.
Lördagen blev roligare (även om vädret var desto sämre). Vi spelade en irish greensome-tävling och ja och min partner kom 3:a (bara 11 lag med tror jag), 1 slag sämre än segraren. Tyvärr regnade det ganska mycket före tävlingen och även under några av hålen och jag märkte att jag inte slår bollen sådär jättbera när det är blött. Många duffar blev det, så ball striking är något jag måste träna på.
Imorgon är det dags för en till tävling med jobbet och även denna gång är det ca 90 st anmälda. Tävlingen är på Högbo GK. Målet är topp 20, får se hur det går
//Mac
I bagen:
Driver: Callaway XR16
Woods: 3 FW Ping G25,
Hybrider: Titleist 915H 21 & 25,5
Järn: Cobra Fly Z+ 6-GW
Wedgar: Cleveland CBX 54 & 58
Putter: Odyssey 3000