Min golfresa

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
AdamMartinsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 16 aug 2016, 09:10

Dags att uppdatera lite på den här fronten!

Snart två veckor in på golfsäsongen har jag hunnit med fem st 18håls rundor. Har stött på både med och motgångar :lol:
Såhär har det hittills gått poängmässigt: 35, 37,31,32, 37. Så totalt är jag -0.4 Hcp vilket är trevligt! Jag är faktiskt ganska nöjd trots att det var två rundor där jag slarvade bort för mycket slag så känner jag att jag alltid har en strategi som jag lyckas hålla hela rundan.

Jag skriver statistik på allt som jag sammanställer efter rundan.Såhär ser det ut just nu:
FW: 61%
GIR: 18% (Sjukt dåligt) :cry:
Puttar: 1.79 i snitt

Hittills så märker jag att jag tappar mycket slag då jag får slå ett "transportslag" för att ta mig från ett kasst läge. Det leder till att jag inte når/träffar green på rätt antal slag.
Högerspelare
Driver: TaylorMade SLDR 9,5°
Spoon: TaylorMade SLDR 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 19°
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist SM5 52-56
Putter: TaylorMade Spiderblade 2.0, TaylorMade Spider Tour
Boll: ProV1X
HCP: 6.8
AdamMartinsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 16 aug 2016, 09:10

Dags för en liten uppdate.

Jag har hunnit med att spela lite sedan sist. Det har dock varit både djupa dalar och höga toppar.
Statistiken är ungefär som den var innan, jag träffar typ inga greener men puttningen är jag nöjd med.

FW: 59%
GIR: 17% (Sjukt dåligt) :cry:
Puttar: 1.81 i snitt

Idag ska jag träna på rangen, jag får se om det blir något på banan ikväll då det kanske blir lite tråkigt väder :(

Som ni ser så är min HCP kurva lite upp och lite ner, totalt -0,6 än sålänge. Vi kämpar på! :D
Bilagor
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (44.94 KiB) Visad 5941 gånger
Högerspelare
Driver: TaylorMade SLDR 9,5°
Spoon: TaylorMade SLDR 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 19°
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist SM5 52-56
Putter: TaylorMade Spiderblade 2.0, TaylorMade Spider Tour
Boll: ProV1X
HCP: 6.8
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Härlig start !
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
AdamMartinsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 16 aug 2016, 09:10

Uppdatering :!:

Helgen som gick så var jag i Göteborg, tyvärr så var jag inte och spelade på någon bana. Men klubborna var med så jag tog mig tid att stå på World of golf i ett par timmar. Jag slog igenom hela bagen men mitt mål för dagen var att mata drives. På min hemmabana är rangen väldigt dåligt byggd så det är inte optimalt att slå med driver där.

Spontant känner jag att drivern börjar fungera bättre och bättre, jag står lite längre från bollen vilket resulterar i att mitt svingspår blir bättre och det känns naturligt med :)

För er som känner för det så kan ni följa mig på Golf Gamebook, det kan nog användas som ett bra forum för oss som brinner för det här :lol:

Nu till veckans spel.

Jag har hunnit två st niohåls rundor. Resultat:
19p (Sista9)
17p (Första 9)

Jag träffar fortfarande ganska lite Green men mitt närspel förbättras och det märks i mina resultat :D Jag känner själv att jag spelar otroligt bra för att vara jag. Jag är framför allt jämn i mitt spel. Jag är sällan utanför min buffertzon. Vilket jag är sjukt nöjd med!

Planerad verksamhet kommande dagarna är att ikväll träna lite närspel+puttning med våran Pro på banan. Till helgen är jag tveksam till spel då jag håller på att bygga en altan måste jag få framdrift på hemmafronten med :lol:

På måndag är det dags för första tävlingen för året. Vi börjar med en mjukstart i form av en 4m scramble på Kalmar GK. Vi går för seger :lol: :D

Väl mött och svinga lugnt!
Högerspelare
Driver: TaylorMade SLDR 9,5°
Spoon: TaylorMade SLDR 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 19°
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist SM5 52-56
Putter: TaylorMade Spiderblade 2.0, TaylorMade Spider Tour
Boll: ProV1X
HCP: 6.8
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

AdamMartinsson skrev:Jag känner själv att jag spelar otroligt bra för att vara jag. Jag är framför allt jämn i mitt spel. Jag är sällan utanför min buffertzon. Vilket jag är sjukt nöjd med!
Det ska du vara! Kul att höra :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skriv svar