Min golfresa

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
AdamMartinsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 16 aug 2016, 09:10

Hejsan golfkamrater!

Många av er har gett mig tillräckligt för inspiration för att även jag ska börja dokumentera min väg mot mina mål inom golfen!

Vem är jag?
Mitt namn är Adam, jag är 24 år gammal. Jobbar som automationsingenjör på en konsultfirma. Bor i en villa i Oskarshamn i Småland tillsammans med min sambo. Otroligt sportintresserad över lag, kollar på all sport som sänds.

Min bakgrund
Jag har som många andra spelat ishockey. Det höll jag på med i 11 år tror jag. Det blev för mycket med hockeygymnasium samtidigt som man skulle få ihop det med skolan och andra intressen vid 18års ålder :) Efter jag la skridskorna åt sidan så var det endast egen träning i form av gymträning samt konditions träning som gällde.

Min bakgrund inom golfen
Den är inte så lång. Golfen var aldrig något för mig tills jag var den enda av alla mina närmsta vänner som inte spelade så då tog även jag grönt kort sommaren 2013. Första året spelade jag inte mer än att jag tog grönt kort i princip, det var först våren 2015 jag skulle börja "på riktigt". Jag spelade ner mig till 22 i hcp. Inför 2016 var jag lite osäker på hur mycket jag skulle hinna spela golf, då jag precis köpt hus och stod med renovering kvällstid. Jag kom inte igång förens i slutet på maj. Men sedan dess har jag spelat mer än någonsin och blir mer och mer biten för varje dag som går.

Jag har haft mycket strul med min slice, där kanske de flesta känner igen sig lite. Den har iår gått till en lite mer kontrollerad fade.
Tyvärr så hoppade mitt knä ur led i somras så jag har fått justera lite i min uppställning då jag har smärtor vid vridning. Trotts det så har jag spelat bra sedan min skada.

Mina mål
Kortsiktiga: Under 15,0 med STABILT spel (även att jag har 15,9 så är det en lång resa kvar)
Långsiktiga: Som många andra är ett mål att nå singel HCP.