joakimhalvarsson

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Hej alla!

Jag tänkte berätta lite om min golfkarriär hittills. Jag är 21 år och bor i centrala Karlstad. Min hemmaklubb är för närvarande är Billeruds GK där jag även sitter med i TK. Jag tog det gröna kortet när jag var 13 år gammal. Jag spelade säsongen ut men tappade fort intresset då innebandy, fotboll och ishockey lockade mer.

Jag tog upp golfen igen år 2012. Gick in på 36 och spelade snabbt ner mig. Efter att 2012 var slut låg jag redan på 13.4. Jag tävlade mycket. Listar lite resultat under:

Assistanskåren Cup: 4e plats
Viasat Golf Trophy: 1a plats ( 5e plats på finalspelet i Jönköping )
KM 2012: 1a plats
Golfstore Cup: 1a plats

Jag hade alltså ett relativt lyckat 2012 som bjöd på stora framgångar.

Inledde 2013 med en golfresa till PGA Catalunya. Galet fin bana. Betydligt snabbare greener. Jag spelade och tävlade inte alls lika mycket i början av året men det kom igång betydligt bättre under sommaren. Inledde 2013 med Cobra AMP klubbor men i slutet av säsongen bytte jag till blad för att få mer känsla. Avslutade året på 9.8.

2014 har inletts så inni h*lvete bra. Har spelat relativt mycket och är nu nere i 6.4 där jag ofta har jämna resultat. Bästa rundan för iår ligger på +1 sett till banans par. Lite surt då jag gjorde bogey på 18e :lol:. Kommer fortsätta att spela så mycket som möjligt. Jobbet passar in bra då man är mycket ledig.

Hoppas det var lite skön läsning! :)


// Joakim
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vilken häftig golfkarriär! PGA Catalunya såg superfint ut när Open de Espana var där förrförra veckan.

Dina järn Dynacraft vore det kul om du skrev lite om under Utrustning - Järnset. De är nog många nyfikna på att dels se bilder på och få en recension!

Välkommen!
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Ja klubborna är inte speciellt vanliga. Aldrig sett någon som spelar med dessa. Men absolut kan jag skriva en recension om dom! :-)
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Skriv svar