#motscratch - kimlidberg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

Hej!

Kim Lidberg idag 27 år gammal och tänkte berätta lite om min golfresa...

Jag började min golfkarriär som 6 åring uppe på Boden GK när pappa tog med mig till rangen. Intresset fanns där ganska fort och det gick t.om. att fixa ett grönt kort. I samma veva flyttade vi ner till Gävle och Högbo GK blev min hemmabana. Vintern spenderades på utomhusrinken med hockey och på sommarloven fick föräldrarna köra åt mig och vänner till banan och vi tränade och spelade där hela dagar.

Pappa sa att om jag spelade ner mig till under 20.0 så skulle jag få nya klubbor med grafitskaft. Kom ner till 19,8 efter en runda på Högbo GKs 9 hålsslinga. :lol: Jag fick då ett Spalding damset med grafitskaft, lyckan var enorm!

1998 så blev det flytt igen och då till Schweiz och Zürich. En stor omställning för alla i familjen och golfen prioriterades tyvärr bort... spelade några enstaka rundor och fick ett nytt golfset - Callaway X12 med regular stål skaft.

2002 flyttade vi tillbaka och jag lyfte i inte golfklubba ordentligt på 8 år. 2010 började jag på mitt nuvarande jobb och jag kände att jag behöva någonting att göra förutom att jobba. Golfen var perfekt för att bryta jobbtankarna. Vi är dessutom en heldel golfintresserade killar & tjejer på jobbet.

I samband med en intern golftävling som vi kör varje år så fick jag erbjudande att byta ut mina klubbor. Sagt och gjort bytte till Nike VR Pro Combo med regularskaft. Nike VRS Covert Tour driver samt Nike VRS Covert spoon. En 2-ball putter trillade ner i den nya Nike bagen och golfsuget var enormt. Jag spelade mer än någonsin och det har rullat på.

Slutet av Februari spelade jag årets första runda i Södertälje. 2 grader och is i alla vattenhinder. I samarbete med Nike så har jag även bytt ut lite klubbor och så här ser mina vapen ut nu:

Driver: Nike VRS Covert 2.0 Black Limited edition med Aldila Alpha RIP 60G stiff skaft. Spelas med 9,5 grader och Neutral.
Spoon: Nike VRS Covert Tour med Mitsubishi Rayon Kuro Kage 70G stiff skaft. Spelas med 14 grader och Neutral.
Hybrid 3: Nike VRS Covert 2.0 Tour med Mitsubishi Rayon Kuro Kage 80HY stiff skaft. Spelas med 19 grader och Neutral.

Järn: Nike VR Pro Tiger Woods Edition PW - 4 med True Temper Dynamic Golf S300.

Wedgar: Nike VR Pro 52 grader, 10 bounce med DG S400. Nike VR Forged 56 grader, 14 bounce och DG S400 & Nike VR Forged 60 grader, 10 bounce och DG S400.

Putter: Nike Method Mod-30 34 tum.

Bag: Nike VRS Staff tour bag i Rött / Vitt.

Övrigt: Nike Lunar Control II i Vitt / blått.

I år har det blivit 30 talet rundor och ett antal timmar på range och träningsområden. Mycket av mitt fokus ligger nu på närspel och träna bort lite av min utifrån / in sving som tenderar att göra sig påmind ibland.

Eftersom att jag reser så mycket i mitt jobb så ligger alltid klubborna i bilen och jag spelat en hel del banor från Gävle & neråt i landet senaste 2 åren.

Förra helgen var en riktigt golf helg. Slagspel på Lördag med ett grabbgäng från Värmland på vackra Sand GK utanför Jönköping. Söndagen spenderades på International GC ute vid Arlanda med par tävling i bästball (vinst på särspel!) Måndagen spelade jag humorgolfen tillsammans med 4 vänner och komikern Özz Nûjen och där plockade vi hem tävlingen på -13 5.1 i 5-manna scramble!


Nu siktar jag framåt med mer träning och några tävlingar som ligger inplanerat!
Hur längt det räcker vet man aldrig, men jag siktar #motscratch ! :? :lol:

Här har ni lite bilder på mina saker just nu:



Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Wow!
Snyggast bag på forumet?

Vad står HCP på just nu?
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Älskar bagen. Så jäkla snygg!
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

JohanSGF skrev:Wow!
Snyggast bag på forumet?

Vad står HCP på just nu?
Tackar! Är helt säker på att ni sitter på fina saker själv!

HCP ligger på 8,8 nu, men oklart om jag klara att spela där :roll:
Blev några timmar med puttningsträning idag samt 150 bollar på rangen för att få till mer lagg samt försöka få ordning på den där draw'n som aldrig kommer! :lol:
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

joakimhalvarsson skrev:Älskar bagen. Så jäkla snygg!

Tack! Blev förälskad i den när min kontakt på Nike mailade över bilder innan pressreleasen!
Har faktiskt inte sett någon annan amatör i Sverige med den så det är lite kul! ;)
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

kimlidberg skrev:
joakimhalvarsson skrev:Älskar bagen. Så jäkla snygg!

Tack! Blev förälskad i den när min kontakt på Nike mailade över bilder innan pressreleasen!
Har faktiskt inte sett någon annan amatör i Sverige med den så det är lite kul! ;)
Det tror jag det. Nej den bör vara sällsynt. Aldrig sett någon liknande heller! :-)
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Skriv svar