Nybörjarbibeln 2017

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Kvällsrunda

Det blev en kvällsrunda på hemmabanan idag. Helt otroligt fint väder och mer eller mindre vindstilla vilket gjorde att förutsättningarna knappt kunde vara bättre. Började första nio med 18 poäng och spelade helt okej, har lite otur när bollen väldigt ofta precis rinner av green och gör lite dumma misstag till och från vilket lika gärna kunde gått åt andra hållet. Det blir något par här och där men mestadels bogeys.

Andra nio spelar jag dessvärre lite sämre, pliktar 3 gånger och jag är så FRUKTANSVÄRT dålig från tee. Min driver är helt horribelt dålig, jag slår den totalt 11 gånger på utslagen och det är alltså 1 av dessa som blir rak. Resterande är för korta, för sliceiga eller bara totala missar. Jag förstår mig verkligen inte på varför det är just drivern som blir så här.. Mina järn satt SUPERFINT idag och jag har nog aldrig i mitt liv sliceat ett järn.. Annars hade jag förstått om jag alltid sliceade alla klubbor men det är bara den jäkla drivern.. Min spoon blir inte bättre den och jag har ärligt talat tröttnat på att bara slå järn från tee och alltid ha 2 slag kvar..

Måste till en tränare omgående och få ordning på detta, det dödar lusten lite måste jag ärligt talat säga..

Går ändå runt rundan på 32 poäng och 98 slag, men jag vet att jag kan så mycket bättre och det stör mig. Får ta med mig järnslagen vilket var riktigt bra hela tiden och mina chippar var faktiskt riktigt bra! Puttarna är stundvis okej och får bättre längdkontroll med ett nytt grepp. MÅSTE verkligen få ordning på min driver innan jag tappar suget känner jag.

Blir eventuellt lite spel imorgon och sedan spel på lördag. Ni som tidigare har sliceat/varit allmänt dåliga från tee; Har ni några tips till en vilsen själ?

Fridens,
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mackel95 skrev:Kvällsrunda

Det blev en kvällsrunda på hemmabanan idag. Helt otroligt fint väder och mer eller mindre vindstilla vilket gjorde att förutsättningarna knappt kunde vara bättre. Började första nio med 18 poäng och spelade helt okej, har lite otur när bollen väldigt ofta precis rinner av green och gör lite dumma misstag till och från vilket lika gärna kunde gått åt andra hållet. Det blir något par här och där men mestadels bogeys.

Andra nio spelar jag dessvärre lite sämre, pliktar 3 gånger och jag är så FRUKTANSVÄRT dålig från tee. Min driver är helt horribelt dålig, jag slår den totalt 11 gånger på utslagen och det är alltså 1 av dessa som blir rak. Resterande är för korta, för sliceiga eller bara totala missar. Jag förstår mig verkligen inte på varför det är just drivern som blir så här.. Mina järn satt SUPERFINT idag och jag har nog aldrig i mitt liv sliceat ett järn.. Annars hade jag förstått om jag alltid sliceade alla klubbor men det är bara den jäkla drivern.. Min spoon blir inte bättre den och jag har ärligt talat tröttnat på att bara slå järn från tee och alltid ha 2 slag kvar..

Måste till en tränare omgående och få ordning på detta, det dödar lusten lite måste jag ärligt talat säga..

Går ändå runt rundan på 32 poäng och 98 slag, men jag vet att jag kan så mycket bättre och det stör mig. Får ta med mig järnslagen vilket var riktigt bra hela tiden och mina chippar var faktiskt riktigt bra! Puttarna är stundvis okej och får bättre längdkontroll med ett nytt grepp. MÅSTE verkligen få ordning på min driver innan jag tappar suget känner jag.

Blir eventuellt lite spel imorgon och sedan spel på lördag. Ni som tidigare har sliceat/varit allmänt dåliga från tee; Har ni några tips till en vilsen själ?

Fridens,

Att man bara slår slice med drivern är inget ovanligt. Det är en grotesk klubba att hantera.

Kan tyvärr inte ge några direkt bra tips åt dig. Förmodar att du slår mycket utifrån och in och på så sätt skär bollen och skapar skruven. Detta kan vara på grund av fel uppställning eller fel moment i svingen som gör att du kastar ut klubban eller bara vill komma utifrån. Ja det finns många varianter på det och tar sin energi att åtgärda.

Däremot finns det "Quick fix" man kan göra som att ställa om driverhuvudet (om man har en sådan modell) till stängt. Man kan ibland kompensera med grepp med.

Men som sagt det är vanligt att man slår slice. Jag själv har alltid spelat slice och den har varit grotesk. Men då har jag bara siktat låååååångt vänster och låtit bollen komma in.
Kämpade förra året med att försöka minska det och lyckades hyggligt. Och iår med hjälp av Max har jag äntligen lagt om allt så jag numera kan slå spik rakt alternativt liten draw. MEN! jag har en hook som miss istället, så gräset är inte gröna på andra sidan alltid Bild

När du skriver att du inte slår slice med järnen. Missar du dom lite höger eller slår du dom spikrakt ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

stevvee skrev:
Mackel95 skrev:Kvällsrunda

Det blev en kvällsrunda på hemmabanan idag. Helt otroligt fint väder och mer eller mindre vindstilla vilket gjorde att förutsättningarna knappt kunde vara bättre. Började första nio med 18 poäng och spelade helt okej, har lite otur när bollen väldigt ofta precis rinner av green och gör lite dumma misstag till och från vilket lika gärna kunde gått åt andra hållet. Det blir något par här och där men mestadels bogeys.

Andra nio spelar jag dessvärre lite sämre, pliktar 3 gånger och jag är så FRUKTANSVÄRT dålig från tee. Min driver är helt horribelt dålig, jag slår den totalt 11 gånger på utslagen och det är alltså 1 av dessa som blir rak. Resterande är för korta, för sliceiga eller bara totala missar. Jag förstår mig verkligen inte på varför det är just drivern som blir så här.. Mina järn satt SUPERFINT idag och jag har nog aldrig i mitt liv sliceat ett järn.. Annars hade jag förstått om jag alltid sliceade alla klubbor men det är bara den jäkla drivern.. Min spoon blir inte bättre den och jag har ärligt talat tröttnat på att bara slå järn från tee och alltid ha 2 slag kvar..

Måste till en tränare omgående och få ordning på detta, det dödar lusten lite måste jag ärligt talat säga..

Går ändå runt rundan på 32 poäng och 98 slag, men jag vet att jag kan så mycket bättre och det stör mig. Får ta med mig järnslagen vilket var riktigt bra hela tiden och mina chippar var faktiskt riktigt bra! Puttarna är stundvis okej och får bättre längdkontroll med ett nytt grepp. MÅSTE verkligen få ordning på min driver innan jag tappar suget känner jag.

Blir eventuellt lite spel imorgon och sedan spel på lördag. Ni som tidigare har sliceat/varit allmänt dåliga från tee; Har ni några tips till en vilsen själ?

Fridens,

Att man bara slår slice med drivern är inget ovanligt. Det är en grotesk klubba att hantera.

Kan tyvärr inte ge några direkt bra tips åt dig. Förmodar att du slår mycket utifrån och in och på så sätt skär bollen och skapar skruven. Detta kan vara på grund av fel uppställning eller fel moment i svingen som gör att du kastar ut klubban eller bara vill komma utifrån. Ja det finns många varianter på det och tar sin energi att åtgärda.

Däremot finns det "Quick fix" man kan göra som att ställa om driverhuvudet (om man har en sådan modell) till stängt. Man kan ibland kompensera med grepp med.

Men som sagt det är vanligt att man slår slice. Jag själv har alltid spelat slice och den har varit grotesk. Men då har jag bara siktat låååååångt vänster och låtit bollen komma in.
Kämpade förra året med att försöka minska det och lyckades hyggligt. Och iår med hjälp av Max har jag äntligen lagt om allt så jag numera kan slå spik rakt alternativt liten draw. MEN! jag har en hook som miss istället, så gräset är inte gröna på andra sidan alltid Bild

När du skriver att du inte slår slice med järnen. Missar du dom lite höger eller slår du dom spikrakt ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan tyvärr inte ställa om mitt driverhuvud.. Med järnen så slår jag de spikrakt, om jag missar så är det en miss i "bollträffen" - typ duff om man säger så. Har ingen skruv på bollen med järnen. Om jag missar något så brukar det väl i så fall vara en push till höger..
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Användarens profilbild
RobinJohnsson
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 jul 2017, 11:08
Ort: Asarum (KarlshamnsGK)

Hej Mackel95 och grattis till din förbättring :) Jag såg att du skrev att du hade problem med slice och så jag tänkte förklara lite mer detaljerat angående vad gör en slice , slice så att du kan få bort den inom 5 minuter på rangen.

---------------- <--- Detta är en square-to-square path. Ditt klubbhuvud går alltså vänster om denna linjen därav out-to-in och om klubbhuvudet är SQUARE som det skulle ha varit d.v.s om du träffade utan out-to-in så hade den gått rakt, om du har samma klubbhuvud och går out-to-in så får du en slice eftersom ju mer vänster klubban går desto mer är klubbhuvudet öppet om du går vänster om linjen.

Om klubbhuvudet hade varit stängt i en out-to-in path så hade du inte slicat utan då hade du fått en pull en boll som startar ungefär 3-5 meter vänster om där du siktade men spikrakt. Om klubbhuvudet hade varit öppet i träffen så hade du fått den största slicen du någonsin hade sett i ditt liv :P

Nu när du har lite info angående vad klubbhuvudet gör gentemot pathen du svingar på så kan vi gå vidare till lösningen.

I 99,99% så siktar en slice'ar för mycket vänster och tror att det är rakt (det är vanligt) eftersom du har vant dig vid att tro att det är rakt men det är de inte, inte ens i närheten. Kortsiktigt så är detta vad du gör med drivern ---------------- detta är en rak linje, du ställer dig upp ungefär 10 cm vänster om den med fötterna, vad händer då med klubbhuvudet? Jo, klubbhuvudet är lite öppet som är precis den uppställningen man ställer upp sig för att slå en fade - men du stannar kvar på bakfoten i nersvingen som gör att du drar pathen ännu mer vänster.

Så vad fixar då en slice? Jo, det som fixar en slice är att du måste tänka som att du slår en 3-wood eller en hybrid - du vill INTE vara på bakfoten i nersvingen som många verkar tro. Att stanna på bakfoten gör att du kan dra pathen mer VÄNSTER än om du förflyttar din vikt till vänsterfoten precis som man gör med alla andra klubborna. "men man ska ju slå upp på drivern" , ja men det gör du oavsett om du är på vänsterfoten eftersom du har en TILT i kroppen - ingen står "normalt" med en driver som man gör med en fair t.ex du har en liten tilt bortifrån target med kroppen, alltså lite lut med överkroppen bort ifrån kroppen så att högeraxeln åker ner och vänsteraxeln åker upp och det är precis denna uppställning som gör att du kan slå upp på bollen samtidigt som att du kan förflytta vikten till vänsterfoten för en rak boll eller en shapad boll, vad du nu vill köra med så kan du.

Steg 1: Ställ dig som du brukar men eftersom du slicar så ska du ställa upp dig mer höger tills du känner dig konstig, du måste överdriva för att få bort din ovana av att slicea.
Steg 2: En liten tilt i överkroppen, luta överkroppen lite till höger (för en höger spelare) inte MOT bollen utan BORT ifrån bollen. Höger axel ner, vänster upp.
Steg 3: Svinga mer RUNT kroppen än "upp-o-ner" du vill inte slå ner på bollen med en driver så du behöver tänka "RUNT" i baksvingen och nersvingen istället för "upp o ner"
Steg 4: Grattis, din slice är nu ett minne blott.

PS: De 2 sakerna som bestämmer en slice är 1: Klubbhuvud i träffen och 2: Vikten. Om du inte förflyttar vikten till framfoten i nersvingen (för en höger spelare) så spelar det ingen roll om du så är Tiger Woods, Rory Mcilroy - du kommer att slicea OAVSETT. Det är den viktigaste komponenten i hela golfen och om du inte hade förflyttat vikten så hade du slicat med dina järn eller åtminstone fadeat dem hela tiden, så du förflyttar vikten med dem, bara o göra med drivern så kmr du aldrig slicea igen.
Spoon: Callaway XR - 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 21° & 24° Hybrid
Järn: Titleist 716 AP2.
Wedgar: Callaway X-Series 52 & Callaway Razr X 56 & 60
Putter Ping Cadence TR

Titleist NXT Tour 2017

Medlem: Karlshamns GK.
Handicap: 17,2.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

RobinJohnsson skrev:Hej Mackel95 och grattis till din förbättring :) Jag såg att du skrev att du hade problem med slice och så jag tänkte förklara lite mer detaljerat angående vad gör en slice , slice så att du kan få bort den inom 5 minuter på rangen.

---------------- <--- Detta är en square-to-square path. Ditt klubbhuvud går alltså vänster om denna linjen därav out-to-in och om klubbhuvudet är SQUARE som det skulle ha varit d.v.s om du träffade utan out-to-in så hade den gått rakt, om du har samma klubbhuvud och går out-to-in så får du en slice eftersom ju mer vänster klubban går desto mer är klubbhuvudet öppet om du går vänster om linjen.

Om klubbhuvudet hade varit stängt i en out-to-in path så hade du inte slicat utan då hade du fått en pull en boll som startar ungefär 3-5 meter vänster om där du siktade men spikrakt. Om klubbhuvudet hade varit öppet i träffen så hade du fått den största slicen du någonsin hade sett i ditt liv :P

Nu när du har lite info angående vad klubbhuvudet gör gentemot pathen du svingar på så kan vi gå vidare till lösningen.

I 99,99% så siktar en slice'ar för mycket vänster och tror att det är rakt (det är vanligt) eftersom du har vant dig vid att tro att det är rakt men det är de inte, inte ens i närheten. Kortsiktigt så är detta vad du gör med drivern ---------------- detta är en rak linje, du ställer dig upp ungefär 10 cm vänster om den med fötterna, vad händer då med klubbhuvudet? Jo, klubbhuvudet är lite öppet som är precis den uppställningen man ställer upp sig för att slå en fade - men du stannar kvar på bakfoten i nersvingen som gör att du drar pathen ännu mer vänster.

Så vad fixar då en slice? Jo, det som fixar en slice är att du måste tänka som att du slår en 3-wood eller en hybrid - du vill INTE vara på bakfoten i nersvingen som många verkar tro. Att stanna på bakfoten gör att du kan dra pathen mer VÄNSTER än om du förflyttar din vikt till vänsterfoten precis som man gör med alla andra klubborna. "men man ska ju slå upp på drivern" , ja men det gör du oavsett om du är på vänsterfoten eftersom du har en TILT i kroppen - ingen står "normalt" med en driver som man gör med en fair t.ex du har en liten tilt bortifrån target med kroppen, alltså lite lut med överkroppen bort ifrån kroppen så att högeraxeln åker ner och vänsteraxeln åker upp och det är precis denna uppställning som gör att du kan slå upp på bollen samtidigt som att du kan förflytta vikten till vänsterfoten för en rak boll eller en shapad boll, vad du nu vill köra med så kan du.

Steg 1: Ställ dig som du brukar men eftersom du slicar så ska du ställa upp dig mer höger tills du känner dig konstig, du måste överdriva för att få bort din ovana av att slicea.
Steg 2: En liten tilt i överkroppen, luta överkroppen lite till höger (för en höger spelare) inte MOT bollen utan BORT ifrån bollen. Höger axel ner, vänster upp.
Steg 3: Svinga mer RUNT kroppen än "upp-o-ner" du vill inte slå ner på bollen med en driver så du behöver tänka "RUNT" i baksvingen och nersvingen istället för "upp o ner"
Steg 4: Grattis, din slice är nu ett minne blott.

PS: De 2 sakerna som bestämmer en slice är 1: Klubbhuvud i träffen och 2: Vikten. Om du inte förflyttar vikten till framfoten i nersvingen (för en höger spelare) så spelar det ingen roll om du så är Tiger Woods, Rory Mcilroy - du kommer att slicea OAVSETT. Det är den viktigaste komponenten i hela golfen och om du inte hade förflyttat vikten så hade du slicat med dina järn eller åtminstone fadeat dem hela tiden, så du förflyttar vikten med dem, bara o göra med drivern så kmr du aldrig slicea igen.
Nja. Mycket av det du skriver håller jag med om, men att vikten är en av två saker som skapar en slice kan jag inte hålla med om. Det finns mängder av golfare som har mer vikt på den bakre foten när de träffar bollen som kan slå allt från rakt till en draw eller en kontrollerad fade.
Men att se över uppställning och sikte är en mycket god idé.
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

- UPDATE -

Hej på er alla här på forumet!

Det har varit väldigt tyst från min sida ett längre tag känner jag. Sommar & semester gör att dagsrutinen ändras och därmed "försvann" forumet lite från mitt fokus. Men nu är man tillbaka i arbetsspåret och det blir lite enklare att komma med updates.

Sommaren har faktiskt inte varit helt överfylld med golf vilket jag trodde innan sommaren tog fart. Men jag har fått gjort väldigt mycket annat kul så det är inte bara hemskt! ;)

Men visst har det blivit lite golf, främst har jag nog varit och övat närspel och slipat på min sving. Tycker jag har fått ett bra tempo tillsammans med en hygglig bollbana, har lärt mig mina längder med järnen och kan slå därefter. Det är just nu lite bollträff jag får öva på, men det tror jag är mer en erfarenhetsfråga och något som helt enkelt "kommer" med tiden. Drivern spökar fortfarande så jag slår egentligen bara spoon från tee, brukar få iväg min spoon 200-210m så det kan räcka rätt bra då de oftast går rakt och går de lite snett så är bollen fortfarande i spel, vilket är skönt! :)

Jag har legat runt 33-36 poäng på mina rundor men nu på den senaste rundan skrapade jag ihop 39 poäng och sänkte därmed mitt hcp till 21,6! På första 9 spelade jag (enligt mig) väldigt bra och fick ihop 24 poäng! :) Lite mer fall på sista 9 men sån är sporten. :)

Scorekort första 9:
Bild

Jag känner att detta året har varit mycket givande vad gäller mentalt tänk och fokus, ups & downs och hur fort det svänger. Jag tycker också att jag utvecklats till en mycket smartare golfare med riskminimering framför längd. Det roligaste har varit att få prova nya banor i år även om det inte blivit så många.

Hade väldigt gärna velat komma under 20 hcp i år men känner att det absolut inte är något krav. Är mer än nöjd med det jag presterat på så kort tid och med relativt lite träning.

Ska försöka åka och spela på Albatross GK i veckan eller den som kommer då jag tyckte den såg makalöst fin ut på bilder/video! Kan eventuellt bli en ny hemmabana till nästa år då jag inte tycker att Torslanda är så rolig längre.. :(

Till helgen blir det också finbesök av kusin från Uddevalla så ska vi ta en runda på Torslanda, eftersom vi i början på säsongen tog en runda på hans hemmabana Torreby GK. Det ser vi fram emot. Hoppas ni alla haft och har en kanonsommar! :)
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Rolig läsning och grattis till sänkningen :)
Att man fallerar lite efter en sån fin första nia är ju ingen ovanlighet för man börjar helt plötsligt tänka en massa. Bara ut och köra igen och bevisa för dig själv att dom där 24 poängen inte var en slump :mrgreen: så är du snart nere under 20 men bra mentalt att inte jaga!
Jag jagade mitt mål men så fort jag släppte jagandet gav det istället resultat och jag klararde mitt mål galant.

KÖR HÅRT!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

I helgen träffade jag flaggan... :cry:


Bild
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Nämen! Hallå där!

Oj, det här var ett tag sen inser jag nu. Men kul att vara "tillbaka"! :)

Golfsäsongen för mig har startat lite slött - trots det fina vädret. Det har inte blivit några mängder golf då gymträning + jobb tagit det mesta av min tid. Men nu har jag fått ihop schemat bättre så att nu ska jag dra igång tränigen och det passar väl bra så här när det börjar närma sig semester och sommar.

Det har blivit en smärre sänkning i år så jag startar säsongen på 20,8. Målet för säsongen är i alla fall att ta sig till 18 och titla sig bogey-golfare :D

För att rivstarta säsongen har jag gjort 2 nya inköp, fick tag på en TaylorMade Spider 34" i rött med siktlinje begagnad som jag är otroligt nöjd med än så länge! Samtidigt som jag köpte puttern fick jag ett erbjudande om en ny driver, vilket resulterade i en Callaway GBB Epic med splitternytt stiffskaft och midsize-grepp! :) Den har jag inte ens provslagit men det skall ske ikväll. Skickar med lite bilder på de nya grejerna om någon gillar prylar lika mycket som jag. :)

https://imgur.com/a/oc6wPps

Återkommer när det finns mer att rapportera!

P.s. Jag finns även på Golf GameBook och försöker köra mina rundor därigenom. Sök på: "Marcus Lundqvist" så hittar ni mig! :)

Ses & hörs!
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Wow, går verkligen längre och längre tid mellan inläggen.. :)

2019 har varit ett spännande golfår, har inte blivit alltför mycket rundor men har verkligen börjat plocka upp träningen bättre. Spenderat otaliga kronor på bollkort till rangen och även lagt en hel del timmar runt närspelsområdet och puttinggreen. Ärligt talat inte märkt någon jätteskillnad förens mina två förra rundor då det verkligen "lossnade" med både långa järn och närspel. Driver är fortfarande riktig katastrofklubba för mig och jag känner att jag tappar så fruktansvärt mycket från Tee..

Det hämtade jag i alla fall ikapp med mitt närspel och mina puttar, vilket givetvis var kul!

Första rundan under 90 slag! :D
IMG_7956.PNG
IMG_7956.PNG (233.32 KiB) Visad 7530 gånger
Har lyckats ta mig ner till 17,6 i hcp vilket är kul! Trodde nog ärligt aldrig att jag skulle komma under 18 men man får ju hela tiden mersmak.. Nu siktar vi mot 10 och skulle jag få ordning på utslagen så känns det inte alls som någon omöjlighet.

Rådet till den som läser är att den träning du lägger ner kommer att ge resultat! Ge det tid! :)

Till er som har gjort "resan", när anser ni att det är dags för nya järnklubbor? Är det bara när man tänker att det skulle vara kul eller vad var det som gjorde att ni ändrade eran uppsättning? Spelar ju idag på Mizuno JPX900 Hot Metal och är absolut inget som helst fel på klubborna - men känner att det kanske är dags att kika på något lite mindre och även få i lite andra skaft. Vad anser ni? Drömmer på nätterna om TM P790, Titleist T200 & Callaway Apex.. :D (Är dessa för svårspelade måntro?)

Tills nästa gång! (Förhoppningsvis går det inte riktigt lika länge mellan gångerna..)
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Skriv svar