Svingit - Den pendlande golfaren

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarvisningsbild
svingit
Kontakt:

21 aug 2018, 09:04

JohanAdministratör skrev:
21 aug 2018, 07:54
svingit skrev:
20 aug 2018, 14:25
Igår hade Callaway demodag på våran klubb. Perfekt tänkte jag som är ute efter en ny driver. Jag testade en Callaway Rouge 10,5 graders driver. Först testade jag med x-stiff på 45,5 tum och hade en carry på 232 meter och skaftet kändes lite hårt. Min svinghastighet visade 103 mph så representanten från Callaway som hjälpte mig monterade i ett stiff skaft på 44,5 tum. Nu hade jag en carry på 250 meter i lätt motvind. Genom att byta skaft så ökade jag carry med 18 meter med samma driver. Jag carrade dessutom ca 15-20 meter längre än med min gamla driver, en FG F5 Tour från Wilson Staff.

Men det som slog mig mest var att Rouge gick väldigt stabilt och rakt och jag hade en spinn på mellan 1700-2200 med dynamisk loft på 14-15 grader.
Ljudet vid träf var det inte heller något fel på. Riktigt härligt och kraftfullt ljud.

Så idag ringde jag min lokala golfbutik och såg till att dom la undan en ny Callaway Rouge 10,5 grader kapat till 44,5 tum till löningen på fredag. Min plånbok svettas redan :D
Visst är det underbart när ny teknik kan hjälpa oss framåt med golfen. Själv ska jag iväg och testa nya Titleist TS imorgon.
Ja, det är alltid trevligt med ny teknik som kan förbättra ens spel. Upplevde att det var omöjligt att slice:a och hook:a med drivern. blev bara lätta fades och draws.
Kul, du får skriva vad du tycker om Titleist TS.
Driver: Callaway Rogue 10.5°, Evenflow Blue 6.0 stiff
Hybrid #3: TaylorMade R15 Rescue 19°, Speeder 77 stiff
Järn: TaylorMade PSi, KBS Tour C-Taper 105 stiff
Wedgar: Cleveland RTX 3 50°, 54°, 58°
Putter: Odyssey White Hot RX 2-Ball V-line
Användarvisningsbild
svingit
Kontakt:

25 aug 2018, 21:27

Denna vecka har det inte blivit någon golf än pga stel och ömmande rygg. Hämtade min nya driver i fredags hos GolfUppsalas citybutik. Dock fick jag gå tillbaka idag med den och få greppet bytt. Dom hade kapat drivern och satt på originalgruppen som önskat, men använt grepptejpen som redan satt på pga greppet började glida och rotera när jag svingade den.

Blev iaf en Callaway Rogue 10,5 graders driver med ett Peoject X Evenflow 6.0 Stiff skaft,kapat till 44,5 tum. Första drivern jag inte köpt på rea. Så lär få hänga med några år nu.

Ska ut imorgon och provspela den på riktigt.
Under demodagen slog jag riktigt bra med den. Hade en carry på 250 meter, vilket är ca 20-25 meter längre än med gammal drivern som var en Wilson Staff FG Tour F5 på 10,5 grader.

Bild

Köpte även ett dussin Bridgestone B330 RX som personalen rekommenderade. Har aldrig spelat Bridgestone. Under säsongen har jag spelat på Wilson Staff DX3 spin. Vilket är en trevlig boll.

Bild

Förra helgen spelade jag lilla banan på Söderby och gick runt på 61 slag. Ett över par brutto. Hade 50% greenträffar och 80% fairwayträffar.

6 birdies, 7 bogeys och 5 par. Inte illa pinkat.
Lilla banan är väldigt bra att träna precision in mot green då greenerna är väldig mycket mindre än stora banan.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee

26 aug 2018, 05:48

svingit skrev:Denna vecka har det inte blivit någon golf än pga stel och ömmande rygg. Hämtade min nya driver i fredags hos GolfUppsalas citybutik. Dock fick jag gå tillbaka idag med den och få greppet bytt. Dom hade kapat drivern och satt på originalgruppen som önskat, men använt grepptejpen som redan satt på pga greppet började glida och rotera när jag svingade den.

Blev iaf en Callaway Rogue 10,5 graders driver med ett Peoject X Evenflow 6.0 Stiff skaft,kapat till 44,5 tum. Första drivern jag inte köpt på rea. Så lär få hänga med några år nu.

Under demodagen slog jag riktigt bra med den. Hade en carry på 250 meter, vilket är ca 20-25 meter längre än med gammal drivern som var en Wilson Staff FG Tour F5 på 10,5 grader.

Bild

Köpte även ett dussin Bridgestone B330 RX som personalen rekommenderade. Har aldrig spelat Bridgestone. Under säsongen har jag spelat på Wilson Staff DX3 spin. Vilket är en trevlig boll.

Bild

Förra helgen spelade jag lilla banan på Söderby och gick runt på 61 slag. Ett över par brutto. Hade 50% greenträffar och 80% fairwayträffar.

Lilla banan är väldigt bra att träna precision in mot green då greenerna är väldig mycket mindre än stora banan.

Så kvaliten på butiken har inte höjts :(

Hoppas drivern kan leverera på banan Bild det är skönt med klubbor som är custom gjorda.

Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarvisningsbild
svingit
Kontakt:

26 aug 2018, 08:00

stevvee skrev:
svingit skrev:Denna vecka har det inte blivit någon golf än pga stel och ömmande rygg. Hämtade min nya driver i fredags hos GolfUppsalas citybutik. Dock fick jag gå tillbaka idag med den och få greppet bytt. Dom hade kapat drivern och satt på originalgruppen som önskat, men använt grepptejpen som redan satt på pga greppet började glida och rotera när jag svingade den.

Bild

Bild

Så kvaliten på butiken har inte höjts :(

Hoppas drivern kan leverera på banan Bild det är skönt med klubbor som är custom gjorda.

Tycker butiken är bra. Har handlat allt där i år. Butikschefen är alltid trevlig och serviceminded samt kunnig. Var inte han som klantade sig med drivern. Var han som hjälpte mig att fixa problemet. Gjorde mitt järnset där med och är väldigt nöjd.

Användarvisningsbild
svingit
Kontakt:

02 sep 2018, 06:58

Idag är man uppe med tuppen. Slår ut 09:10 på Söderby GK. Igår gick jag runt på 87 slag och 32 poäng. Idag ska det bli bättre än så.

Just nu från rangen
Bild

Skriv svar